Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

KRB selger vel Wilwood, og de har ikke støvmansjetter. Vil gjerne ha det så jeg slipper så mye vedlikehold pga, stemplene setter seg. Ska sjekke litt rundt, men takk for tipset.

 

Jeg trodde de hadde et Brembosett jeg. Ring Kai og hør. Verdt å sjekke ut.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner og bli rastløs jeg nå :)

 

Jeg også... Pratet med Oslo sylinderservice i dag og pga sykdom får de ikke avbalansert veivpartiet mitt før til neste uke. Ser ut til å bli montering av bunndelen i påsken...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk sabotert litt mer i dag jeg reodor.. fikk laget noen nye former i innsugsportene dine mens sjefen sjøl så en annen vei.. :P

 

og fått fora turboed1 med litt viktig info ang mitt lille prosjekt, og fått noen foreløpige prognoser..

 

resten av bilen klar eller reodor? bare venter på motorn ?

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk sabotert litt mer i dag jeg reodor.. fikk laget noen nye former i innsugsportene dine mens sjefen sjøl så en annen vei.. :P

 

og fått fora turboed1 med litt viktig info ang mitt lille prosjekt, og fått noen foreløpige prognoser..

 

resten av bilen klar eller reodor? bare venter på motorn ?

 

Du er redd for konkurranse du Rudolf :deng :)

 

Resten av bilen står ganske nedplukka ute i vognskjulet. Motorramma skal få nye alu-foringer før jeg begynner å montere på forstillingsdetaljer og drivverk. Siden motorrommet må designes med motoren på plass får jeg ikke gjort ferdig bilen før motoren er ferdig. Men nå som det har blitt varmere i været skal jeg lage en enkel måte å gjøre frontstøtfangeren lett demonterbar på. Jeg har en idé som blant annet innebærer disse:

 

Panserlaas_01.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og fått fora turboed1 med litt viktig info ang mitt lille prosjekt, og fått noen foreløpige prognoser..
...og de nye specsene målt fra den lille svippen (og håndfullen jeg tok med hjem) endrer saker og ting litt... men det tar vi ikke i Reodor's tråd. :) Det er forsåvidt on-topic...hvis jeg tar det som en videre-utvikling av "ting er ikke alltid som de er skrevet på pakka"...:deng

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og de nye specsene målt fra den lille svippen (og håndfullen jeg tok med hjem) endrer saker og ting litt... men det tar vi ikke i Reodor's tråd. :) Det er forsåvidt on-topic...hvis jeg tar det som en videre-utvikling av "ting er ikke alltid som de er skrevet på pakka"...:deng

 

Er det flere som ikke har fått det de har bedt om...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som ikke har fått det de har bedt om...
Tja... hadde et lite "dejà vu" med komp-volumer i stempler og oppgitt CR i natt...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So? Jeg har vært medskyldig i (inntil det motsatte er bevist) verdens moment-sterkeste 3000GT på vanlig bensin... er det ikke på vanlig pumpesuppe så er det bare en løpsbil på rømmen alikevel,og ingen gatebil. Trenger man 2.8 - 2.9 bar og et par hundre hk med gass for å krabbe over 1000 hk,så er det ikke mye effektivt heller...

 

 

Mye regner dere med å bremse på blyfri 98 da? Motoren du refererer til over som jeg regner med er jonus sin bremset 790hk på 2,2 bar på blyfri 98 hos vs sin dyno. Trur bremsingen er lagt ut på et audi forum. Trudde det var bra tall jeg siden du disser ned motoren så mye.

 

Den 3000gt motoren du har vært medskyldig i, er det den som fikk rådebank på våler?

 

Uansett, gromt volvo prosjekt som jeg regner med for problemer med å temme hjulspinn:disco

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye regner dere med å bremse på blyfri 98 da?
I 3000'en (98) eller i Reodor's Volvo(E85)?
Motoren du refererer til over som jeg regner med er jonus sin bremset 790hk på 2,2 bar på blyfri 98 hos vs sin dyno. Trur bremsingen er lagt ut på et audi forum. Trudde det var bra tall jeg siden du disser ned motoren så mye.
Hvis de er riktige,så er det ikke dårlige tall...jeg har bare hørt noe annet med henhold til trykket som ble brukt,drivstoffet og div,samme har Reodor siden han sto 2 meter fra meg når vi hørte det.

 

Den 3000gt motoren du har vært medskyldig i, er det den som fikk rådebank på våler?
Hvis du tenker på for et års tid siden på Gatebil,i benken til Bjørnstad,ja. Den var liksom ikke bygget for 3.3+ Bar,sånn som den overivrige wastegate-justereren hadde satt den opp til klokka halv 4 om morran den dagen...før den ble kjørt opp til Våler med det trykket. Så den flekset veiva og knuste lagrene. Burde ringt en bjelle i hodet på gutta i bilen (eier og wastegate/mappings-mann) når trykkmeteret banket i enden på meteret (2.5 Bar) og sto der i et sekund etter at de slapp gassen. Hadde jeg vært med i bilen og sett det,hadde jeg tatt ut minst ei fjær fra klokka (de hadde satt inn 3!),men den gang ei... :(

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kjipe greier når ting raser. Er jo en såpass spesiell å sjelden motor. Skal se om jeg finner linken på¨audi forumet til bremsepapirene, men den bremset 740hk på orginal sprut på lave 7100omd å 790hk på autronic(ca 7700omd) på blyfri 98.Fullt trykk på rett over 5000omd. Mener de ladet 2,2bar på 98 samt 2,8bar på racefuel samt litt nos med safe tenning for å få 1065hk.

Trudde det var hk rekord på 98 samt rekord på totaleffekt på audi5ern i en motor som ser ut som holder hele tiden i f.eks motsetning til krb sin som raser stup i ett.

 

Men hvorfor skal dere bremse på e85 siden tilgjengeligheten på dette drivstoffet er meget dårlig med tanke på at det blir en landeveis bil? Samt at bilen mest sanssynlig for store problemer med kaldstart på vinteren med e85.

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kjipe greier når ting raser. Er jo en såpass spesiell å sjelden motor. Skal se om jeg finner linken på¨audi forumet til bremsepapirene, men den bremset 740hk på orginal sprut på lave 7100omd å 790hk på autronic(ca 7700omd) på blyfri 98.Fullt trykk på rett over 5000omd. Mener de ladet 2,2bar på 98 samt 2,8bar på racefuel samt litt nos med safe tenning for å få 1065hk.

Trudde det var hk rekord på 98 samt rekord på totaleffekt på audi5ern i en motor som ser ut som holder hele tiden i f.eks motsetning til krb sin som raser stup i ett.

 

Men hvorfor skal dere bremse på e85 siden tilgjengeligheten på dette drivstoffet er meget dårlig med tanke på at det blir en landeveis bil? Samt at bilen mest sanssynlig for store problemer med kaldstart på vinteren med e85.

 

 

Nå har vel både KRB og Jonus opplevd sin andel med ras, men hvis Jonus bygger sine egne motorer like dårlig som de delene han modifiserte for meg (råder og topp) og med like dårlig kontroll på spesifikasjonene som på stemplene jeg kjøpte av han, så er det et under hvis motorene hans overlever den første oppstarten. Men det er historie nå føler jeg...

 

E85 gir meg det nødvendige miljøalibiet og gjør at man kan guffe på med litt ekstra turbotrykk og tenning og dermed litt mer effekt... Dette skal ikke bli noen vinterbil, og hvis tilgjengeligheten viser seg å bli et problem så får jeg heller bite i det sure eple og gå tilbake til 98. Men det er klart det frister å passere 600 hk på gatemap. Dette skal ikke bli en bil som setter effektrekorder for 5-sylindrede Audimotorer. Det handler snarere om å realisere en drøm og om å få hevn over denne helvetes Yarisen... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår