Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Med e85en runder du greit 600hk på 1.7 bar vis alt er på stell. Selv med sugemotor på slodda di burde yaris få pisk:)Trur det vil bli en ganske så vill grevling detta her:)

 

Men hva sa han etter at du konfronterte han med de delene han serverte deg? Han burde jo rydde opp etter seganger2

 

Åssen kan du klage så mye da vis du ikke sier til han? Dette virker jo veldig snodig gjort av deg. På Audi klubben er han jo veldig kjent for å være ekstremt behjelpelig. Skulle jo nesten tru du skylder han penger siden du ikke kontakter han. Ikke for å ta han sin side, men ofte har en sak to sider. Men det er min erfaring da. Uansett bra at det ordnet seg for deg tilslutt:)

 

Når har du time til bremsing evt hvem skal mappe herligheten?

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,4 bar?? Trudde han hadde 60-1, super 60 eller ts04 komphjul jeg? Liker seg ikke på 1,4 bar de.
T04S-60-1 har han. Den er som en vanlig 60-1 som liker høyere trykk enn en vanlig 60-1. Ingenting etter kartet som tilsier at den ikke liker seg der.. Bortsett hvis man får trykk for radig,seff...men da liker jo ingenting seg.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T04S-60-1 har han. Den er som en vanlig 60-1 som liker høyere trykk enn en vanlig 60-1. Ingenting etter kartet som tilsier at den ikke liker seg der.. Bortsett hvis man får trykk for radig,seff...men da liker jo ingenting seg.

 

Men 60-1 er jo i e serien. Den har jo 76mm stordim som er tom ved 1,7 bar i flowchart.Dvs uegnet på høye trykk. Tso4 har større stordim å egner seg bedre på høye trykk. Hvem impeller har han? Begge gir jo 55lbs pluss men på 1.4 bar som du sier er ingen av de egnet på å tømme kompressordelen ved tilnermet uportet topp med de kamma dere kjører med. Er jo benket drøssevis med 5ere med ca like kammer. Alle må opp i 1,7bar eller mer for å tømme respektive komp delen på 98.

Men er jo ikke alltid teori å praksis går hånd i hanske, så dette er jo noe dere finner ut av når det er bremsedags:)

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen kan du klage så mye da vis du ikke sier til han? Dette virker jo veldig snodig gjort av deg. På Audi klubben er han jo veldig kjent for å være ekstremt behjelpelig. Skulle jo nesten tru du skylder han penger siden du ikke kontakter han. Ikke for å ta han sin side, men ofte har en sak to sider. Men det er min erfaring da. Uansett bra at det ordnet seg for deg tilslutt:)

 

Når har du time til bremsing evt hvem skal mappe herligheten?

 

Jeg har mine grunner, men de trenger ikke resten av verden å vite noe om. Da må vi i så fall ta det via pm... Jeg ønsker ikke å snakke mer om Jonus i denne tråden. Han er helt sikkert behjelpelig, det var han mot meg også. I sin tid...

 

Det er litt tidlig å bestille tid til bremsing siden motoren fortsatt ligger i sine enkelte atomer og siden designet av motorrommet og plasseringen av periferiaggregatene ennå ikke er utført. Kom gjerne med forslag til seriøse folk med bremseutrustning.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 60-1 er jo i e serien. Den har jo 76mm stordim som er tom ved 1,7 bar i flowchart.
På en vanlig 60-1,ja,den er slutt ved 1.7 bar (er laget med både T04B og T04E den 60-1'en forresten,sett begge deler så det varierer litt) men Reodor's er ikke en vanlig 60-1. Denne henger med til PR 3.2 i kartet før grensen er nådd. Flytter 61 lbs ved PR 3.
Tso4 har større stordim å egner seg bedre på høye trykk. Hvem impeller har han?
Ingen av de. Ikke vanlig 60-1,ikke TS04. T04S er den han har,det er en motorsport-impeller. Kartet ligner ganske mye på et GT3582R-kart.
Begge gir jo 55lbs pluss men på 1.4 bar som du sier er ingen av de egnet på å tømme kompressordelen ved tilnermet uportet topp med de kamma dere kjører med.
Nå er toppen noen hakk forbi "nesten uportet"... ;)
Er jo benket drøssevis med 5ere med ca like kammer. Alle må opp i 1,7bar eller mer for å tømme respektive komp delen på 98.
Trykket styrt før eller etter IC da..?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siger på her å ser jeg!åssen gåre foresten med broderens prosj?han er jo ikke lettest å få has på om dan...

 

Jasså, du stikker innom :) Brutteren er travelt opptatt med oppussing av hus og bygging av garasje, så jeg tviler på at kommer noe videre på denne siden av sommeren. Dessuten er han tøffel vet du...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjerne med forslag til seriøse folk med bremseutrustning.
Auto-Kvikk i Oslo...Roto-Test'en deres funket ypperlig når vi bremset der sist...og det er litt kortere enn å dra bilen til Trondhjem... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en vanlig 60-1,ja,den er slutt ved 1.7 bar (er laget med både T04B og T04E den 60-1'en forresten,sett begge deler så det varierer litt) men Reodor's er ikke en vanlig 60-1. Denne henger med til PR 3.2 i kartet før grensen er nådd. Flytter 61 lbs ved PR 3. Ingen av de. Ikke vanlig 60-1,ikke TS04. T04S er den han har,det er en motorsport-impeller. Kartet ligner ganske mye på et GT3582R-kart. Nå er toppen noen hakk forbi "nesten uportet"... ;) Trykket styrt før eller etter IC da..?

 

Ok. Men hva er de fysiske mål på store/lilleenden på den spesial kompressor hjulet dere har? Turbonetic laget nemlig ingen billet hjul på den tiden hvor deres turbo ble innkjøpt. Kun i senere tid har de utviklet motorsport q på eksossiden samt nye vinger på t66 komp hjulet, samt martin schanche sin billet versjon som havsengen har brukt med dårlig resultat i sin cossy.

 

Samme hvor trykket er styrt lenge den lader det den lader i plenum med ic uten trykkfall. Porter man toppen seriøst porter man vel ikke med styringene i som dere gjør. Er i taket over styring samt bak styring der det gir mest flødes messig og for få en bedre radie.

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine grunner, men de trenger ikke resten av verden å vite noe om. Da må vi i så fall ta det via pm... Jeg ønsker ikke å snakke mer om Jonus i denne tråden. Han er helt sikkert behjelpelig, det var han mot meg også. I sin tid...

 

Det er litt tidlig å bestille tid til bremsing siden motoren fortsatt ligger i sine enkelte atomer og siden designet av motorrommet og plasseringen av periferiaggregatene ennå ikke er utført. Kom gjerne med forslag til seriøse folk med bremseutrustning.

 

Mange fordeler med å bremse den i bilen slik at du bruker din egen ic,eksos samt ikke minst bensin annlegget som ikke kommer fram i motor dyno. Bjørnstad bil har jo en navrulle som er det eneste riktige bremsingen på en grevling. Samt at de er autronic kyndige er jo et stort pluss:)

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil da si at toppen var monteringsklar med noen kubikkcm stålspon fra setefresinga liggende i kjølekanalene... Du kan forresten røre grøt i styringene på eksosen. 6/10mm sidevandring ved 8mm løft. Hvordan de har fått setet tett,aner jeg ikke...piloten til setefreseren må jo ha danset rundt i distriktet....

 

Klaringen i vag sin bok er 1,3mm maks sideslark når bunn av ventil er på topp av styring. Ligger jo langt under vag sine spec da. Nybygde audi topper for fort slark i styringer pga eksosen spiler rett ned i styringen. 3-4 tiere kommer veldig fort på en nybygd racemotor. f.eks cossymotoren er ikke utsatt for dette pga annen eksos vinkel mot styring.

 

Er forresten sjelden motorverkstedene vasker å rengjør motordeler såfremt ikke andre ting er avtalt. Koster nesten like mye i rengjøring som maskinering i enkelte tilfeller hos f.eks oslosylinderservice.

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men hva er de fysiske mål på store/lilleenden på den spesial kompressor hjulet dere har? Turbonetic laget nemlig ingen billet hjul på den tiden hvor deres turbo ble innkjøpt.
Det er hjulet til en RS200 Evo... Fysiske mål som en 60-1,men med blant annet annen bladvinkel og materiale.

 

Samme hvor trykket er styrt lenge den lader det den lader i plenum med ic uten trykkfall.
Du skal ha ganske voksne rør for å ikke ha trykkfall i det hele tatt...
Porter man toppen seriøst porter man vel ikke med styringene i som dere gjør. Er i taket over styring samt bak styring der det gir mest flødes messig og for få en bedre radie.
Sliper jeg ned hele styringa så blir livslengden skikkelig god... Dessuten er portarealet nesten for stort allerede. Flow er ikke alt,faktisk...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaringen i vag sin bok er 1,3mm maks sideslark når bunn av ventil er på topp av styring. Ligger jo langt under vag sine spec da. Nybygde audi topper for fort slark i styringer pga eksosen spiler rett ned i styringen. 3-4 tiere kommer veldig fort på en nybygd racemotor.
Mitt syn på det er at VAG's spec da knapt er verdt papiret de er skrevet på. VAG lagde neppe fabrikkspecs som skulle holde til stort mer enn original effekt,og jeg vil tro at styringene blir romme fort i en "nybygd racemotor" fordi de blir satt opp med for mye klaring fra dag èn. Har sett det gang på gang at de gangene ting blir laget "løst...fordi det er "race-spec"..." så både holder det dårlig og slites mye raskere enn nødvendig.. Men,det finnes tusen meninger om det.

 

Er forresten sjelden motorverkstedene vasker å rengjør motordeler såfremt ikke andre ting er avtalt. Koster nesten like mye i rengjøring som maskinering i enkelte tilfeller hos f.eks oslosylinderservice.
Når delen er monteringsklar,dvs ferdig sammensatt,og fremdeles ikke i nærheten av ren,så er det ikke noe annet enn et tegn på dårlig praksis,lite yrkesstolthet og laber respekt for kunden og hans utgifter...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår