Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Det er hjulet til en RS200 Evo... Fysiske mål som en 60-1,men med blant annet annen bladvinkel og materiale.

 

Du skal ha ganske voksne rør for å ikke ha trykkfall i det hele tatt... Sliper jeg ned hele styringa så blir livslengden skikkelig god... Dessuten er portarealet nesten for stort allerede. Flow er ikke alt,faktisk...

 

 

Hjulet til rs200 er et rent garret produkt,gammeldags som fy, ikke turbonetic produkt som dere har kjøpt. Så her må det være noe graverende feil ute å går.

 

Blir ikke trykkfall ved 3 tom rør som dere skal ha. Ligger kun i ic. Deres ic gir maks 0,2 bar trykkfall ved 1,7 bar ladetrykk.

 

Mener ikke at du skal porte vekk styringen. Seriøs porting krever porting uten styringen i toppen. Monterer siden styringen i, helst dreid ned for økt fløde. Og portarealet er ikke for stort. Har du tittet på m3 topper? de er enda større, samt mye finere radie.

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt syn på det er at VAG's spec da knapt er verdt papiret de er skrevet på. VAG lagde neppe fabrikkspecs som skulle holde til stort mer enn original effekt,og jeg vil tro at styringene blir romme fort i en "nybygd racemotor" fordi de blir satt opp med for mye klaring fra dag èn. Har sett det gang på gang at de gangene ting blir laget "løst...fordi det er "race-spec"..." så både holder det dårlig og slites mye raskere enn nødvendig.. Men,det finnes tusen meninger om det.

 

Når delen er monteringsklar,dvs ferdig sammensatt,og fremdeles ikke i nærheten av ren,så er det ikke noe annet enn et tegn på dårlig praksis,lite yrkesstolthet og laber respekt for kunden og hans utgifter...

 

Men en ny rs6 med 480hk eller rs2 med 315hk har de samme toleranser jo. Trudde vags ingeniører viste hva de drev med jeg? Mulig de ikke har et snev av peiling på å oppgi riktig spec, men de har jo lagt en å holdbar motor.

 

Men toppen deres var jo ikke monteringsklar. Er jo dere selv som har satt den sammen med tettninger,ventiler osv. Er den monteringsklar da? På forumet til eier av topp er den i løse deler hvor dere monterer den sammen, Mener bare at rett skal være rett. Synes dere ofte skriker høyt uten grunn. Min erfaring er at klaging er er en lett vei å gå. Mye besserwissere her ute :)

 

Forresten, rs200 hjulet er ikke et bra hjul til audi 5eren som er glad i ladetrykk. Har vært testet hos ringstad,vs osv. Problemet er den manglende stordiameteren som rs200hjulet har.200hjulet er veldig godt egnet på 2ventilerte volvo lokk der det ikke skal lades hardt. Vet av 2 slike som gir 550hk på 1,7bar.

 

Men 200hjulet er ekstremt lettdrevet så er et perfekt hjul der man ønsker mye moment å tidlig ladetrykk.

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde det var boostahoolic jeg?

 

Hadde jeg vært jonus, hadde jeg nok reagert litt annerledes da reodor f har truet med kneskåleknusing her på forumet til han.

 

Da hadde det nok kommet skarpt skyts tilbake:)

 

Hvem er du da ? Det virker jo som om du har en del peiling på tuning av Audi 5'ere og turboer samt er i gatebilmiljøet.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men toppen deres var jo ikke monteringsklar. Er jo dere selv som har satt den sammen med tettninger,ventiler osv. Er den monteringsklar da? På forumet til eier av topp er den i løse deler hvor dere monterer den sammen, Mener bare at rett skal være rett. Synes dere ofte skriker høyt uten grunn. Min erfaring er at klaging er er en lett vei å gå. Mye besserwissere her ute :)

 

Nå må det for faen være nok snakk om hva vi burde ha gjort og ikke!

 

Vi ser svært lyst på situasjonen og ønsker ikke å klage mer enn høyst nødvendig. Hvem som burde ha vasket toppen er egentlig ikke så viktig. Jeg hadde uansett sørget for å gjøre den ren før jeg monterte den, men hos meg lå den bare på hylla foreløpig.

 

Videre er det i høyeste grad grunn til å være kritisk til det arbeidet som er utført på mine råder for å rette opp en en svært mangelfull levering av stempler. Det er ingen tvil om at motoren min hadde havarert ved første oppstart på grunn av de svært skjevt isatte krysspinneforingene. Det er heller ingen tvil om at motoren aldri ville ha gitt den forventede effekten (hvertfall ikke uten turbotrykk på langt over 2 bar og det burde være unødvendig ved såpass lave effekter som 5-600 hk...) med det kompresjonsforholdet som ble på stemplene. Og stemplene er jo et kapittel for seg selv:

Jeg bestilte stempler for borring 81,5mm - fikk 82mm

Jeg bestilte krysspinner på 22mm - fikk 20mm

Jeg bestilte gassporting - fikk uten

Jeg bestilte et kompresjonsforhold på ca 8,5:1 - fikk ca 6,7:1

 

I tillegg ble de lovet etter noen fattige uker. Det tok et halvt år. Og atpåtil forlangte han mer betalt etter på grunn av merarbeidet han hadde fått som en følge av de mangelfullt leverte stemplene. Jeg avviste dette i vitners nærvær. Han lovte at han skulle han ringe meg om dette dagen etter gatebil på Rudskogen i 2005 - jeg har ikke hørt noe fra han enda...

 

Dette er dessverre ikke alt. Toppen min bar heller ikke preg av den aller beste behandling under bearbeidingen. En liten flens rundt fordeleråpningen var brukket av og ventilene så heller ikke ut til å være særlig proft bearbeidet. Jeg fikk levert et RS2 svinghjul som lekker olje som en sil. Dette ligger hjemme i vognskjulet og kan avhentes når som helst. Jeg rikker meg ikke en meter i noen som helst retning for å få dette fjernet.

 

Skal du legge til flere innlegg i denne tråden så får det være konstruktive meldinger slik som blant annet turboinnspillene dine. Legg Jonus og ditt forsøk på mekling død umiddelbart. DET ER VI FERDIGE MED!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, du stikker innom :) Brutteren er travelt opptatt med oppussing av hus og bygging av garasje, så jeg tviler på at kommer noe videre på denne siden av sommeren. Dessuten er han tøffel vet du...

 

:Devil: ja er vel ikke han som styrer butikken der nede...hehe

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det for faen være nok snakk om hva vi burde ha gjort og ikke!

 

Vi ser svært lyst på situasjonen og ønsker ikke å klage mer enn høyst nødvendig. Hvem som burde ha vasket toppen er egentlig ikke så viktig. Jeg hadde uansett sørget for å gjøre den ren før jeg monterte den, men hos meg lå den bare på hylla foreløpig.

 

Videre er det i høyeste grad grunn til å være kritisk til det arbeidet som er utført på mine råder for å rette opp en en svært mangelfull levering av stempler. Det er ingen tvil om at motoren min hadde havarert ved første oppstart på grunn av de svært skjevt isatte krysspinneforingene. Det er heller ingen tvil om at motoren aldri ville ha gitt den forventede effekten (hvertfall ikke uten turbotrykk på langt over 2 bar og det burde være unødvendig ved såpass lave effekter som 5-600 hk...) med det kompresjonsforholdet som ble på stemplene. Og stemplene er jo et kapittel for seg selv:

Jeg bestilte stempler for borring 81,5mm - fikk 82mm

Jeg bestilte krysspinner på 22mm - fikk 20mm

Jeg bestilte gassporting - fikk uten

Jeg bestilte et kompresjonsforhold på ca 8,5:1 - fikk ca 6,7:1

 

I tillegg ble de lovet etter noen fattige uker. Det tok et halvt år. Og atpåtil forlangte han mer betalt etter på grunn av merarbeidet han hadde fått som en følge av de mangelfullt leverte stemplene. Jeg avviste dette i vitners nærvær. Han lovte at han skulle han ringe meg om dette dagen etter gatebil på Rudskogen i 2005 - jeg har ikke hørt noe fra han enda...

 

Dette er dessverre ikke alt. Toppen min bar heller ikke preg av den aller beste behandling under bearbeidingen. En liten flens rundt fordeleråpningen var brukket av og ventilene så heller ikke ut til å være særlig proft bearbeidet. Jeg fikk levert et RS2 svinghjul som lekker olje som en sil. Dette ligger hjemme i vognskjulet og kan avhentes når som helst. Jeg rikker meg ikke en meter i noen som helst retning for å få dette fjernet.

 

Skal du legge til flere innlegg i denne tråden så får det være konstruktive meldinger slik som blant annet turboinnspillene dine. Legg Jonus og ditt forsøk på mekling død umiddelbart. DET ER VI FERDIGE MED!

 

Ok, prøver bare å hjelpe til da jeg ser dere gjør mye feil i både komp beregning da topp er 46cc å ikke 54,5cc samt at eksosventiler har den utformingen orginalt med stor flate mot setet. Skal man tømme en slik turbo du har på blyfri 98 som motoren var tenkt for er 8,5 komp for høyt. Mellom 7 og 8 er et bedre forhold slik at man kjøre på mere tenning. Men siden dere har valgt e85 å nye høy komp stempler blir det jo fryd å gammen. Dessuten er jo også turbovalg feil da motoren deres ikke trives med gitte komp hjul samt at den skulle hatt q trim på eksossiden på en 2.5l. Hvem har servert den miserable turboen?

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en audi trimmer i fra østfold har levert den turboen..

 

Neida, turboen har jeg kjøpt av KRB. Han hadde god erfaring med denne opp til mitt effektuttak og med det trykket jeg skulle kjøre på. Jeg er ingen ekspert på turboer, så jeg får dessverre ikke bidratt så mye her. Men det er ingen tvil om at en turbooppgradering er noe av det som står øverst på lista over ting jeg skal gjøre før jeg dør...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, turboen har jeg kjøpt av KRB. Han hadde god erfaring med denne opp til mitt effektuttak og med det trykket jeg skulle kjøre på. Jeg er ingen ekspert på turboer, så jeg får dessverre ikke bidratt så mye her. Men det er ingen tvil om at en turbooppgradering er noe av det som står øverst på lista over ting jeg skal gjøre før jeg dør...

 

sitter inne med mye bra info/ bremsepapirer på lik din motor med div turbovalg som ble testet ut i benk for 4 dager siden. Blir testet ut litt til nå så kan jeg komme tilbake med ytterligere info.

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, prøver bare å hjelpe til da jeg ser dere gjør mye feil i både komp beregning da topp er 46cc å ikke 54,5cc samt at eksosventiler har den utformingen orginalt med stor flate mot setet. Skal man tømme en slik turbo du har på blyfri 98 som motoren var tenkt for er 8,5 komp for høyt. Mellom 7 og 8 er et bedre forhold slik at man kjøre på mere tenning. Men siden dere har valgt e85 å nye høy komp stempler blir det jo fryd å gammen. Dessuten er jo også turbovalg feil da motoren deres ikke trives med gitte komp hjul samt at den skulle hatt q trim på eksossiden på en 2.5l. Hvem har servert den miserable turboen?

 

Nå begynner vi å snakke her. Jeg har ikke målt dette selv, men medmindre Turboed1 har satt på seg brillene opp ned eller bak fram så stoler jeg i utgangspunktet på hans målinger. Videre er ikke verden svart hvitt når det gjelder geometrisk kompresjonsforhold alene. En rekke forhold spiller inn og disse har vi langt på vei forsøkt å simulere i dataprogrammet til Turboed1. Det er mulig vi må ta en liten ompuss her, men da er det jo greit å ha simulert litt på forhånd :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner vi å snakke her. Jeg har ikke målt dette selv, men medmindre Turboed1 har satt på seg brillene opp ned eller bak fram så stoler jeg i utgangspunktet på hans målinger. Videre er ikke verden svart hvitt når det gjelder geometrisk kompresjonsforhold alene. En rekke forhold spiller inn og disse har vi langt på vei forsøkt å simulere i dataprogrammet til Turboed1. Det er mulig vi må ta en liten ompuss her, men da er det jo greit å ha simulert litt på forhånd :)

 

 

Je pistons regner jeg med har regnet riktig da de sjelden bruker briller:

http://www.jepistons.com/cat/je/sport/vw/16v.shtml

 

Dataprogram er flott, men tar ikke høyde for kamtiming osv som spiller stor rolle inn på baktrykk. Teste ut ting i bremse benk er det beste men få som tar seg tid eller råd til dette.

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår