Gå til innhold

Turboboost

Bruker
  • Innholdsteller

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Turboboost

  • Bursdag 01/05/1969

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Motorbygging
  • Modell (eks S4)
    ford sierra
  • Biltype (eks Audi)
    cosworth
  • Årsmodell (eks 1995)
    86
  • Yrke eller sivil status
    tuner
  • Motor (eks 1.6)
    2,2l
  • Fylke
    skjåk

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Turboboost's Achievements

  1. Trur desverre ikke du helt vet hva effektivt komp forhold er:) Stor forskjel på forhold/trykk. Kjøper du deg noen bøker kan du lese om dette slik at du forstår. Og angående motoren over har den vært kjørt med før med tanke på borring...... Derav cc. Men la tråden gå over til reodors motor slik at han ikke blir gal:)
  2. Flott bil å riktig motor å turbokonvertere, Men har ikke turboen din alt for trang eksos del til den spreke 3,2literen din da?
  3. Ok. Trudde dere hadde dekket blokket endel. Da er vel alt fryd å gammen nå da. Grunnkompen i den motoren du referer til er ikke bygd enda.Først må han vite hvilket borr han skal ha. Selv med 1670cc volum å kun 64mm slag burde den bli en turtallvillig killer. Men når du nevner høy komp er det fler bakdeler en fordeler for en hardt trimmet gatebil motor. Grensen mot bank blir økt, se på alle topp pakningene som ryker jevnt å trutt på 4wd cossy motorene, eks leif nilsen sin. Samt med e-85 blir det effektive komp forholdet enda høyere pga 30-50% mere mengde fuel som skal inn. Høy comp med e-85 setter ekstremt høye krav til tennings annlegg sammen med autronic. Høy/lav komp har jeg forsket endel på. Så min erfaring er lavere komp,høyere tenning for å få en safere gatemotor der vær faktorene spiller inn i stor grad"sommer/vinter". Effekten kommer også:)
  4. Dere hadde jo 8-1 med ca 10cc feilmåling. Havner vel et stykke over 9-1 da:)
  5. På vilket sammenlignings grunnlag er det du mener hva?
  6. Det blir helt sikkert bra. Hva slags coiler skal dere bruke? Hvor høy blir den nye compen? ca 11/1? Håper du er klar over at alle høycomp motorer på e85 slik som din, har hatt feiltenninger. Selv med autronic sine gromme/dyre tenningsbokser slukket gnisten hos vs på e-85 etter de passerte 0,8 bar. De klarte o,2 bar mer når de kjørte på msd sin digital 7 plus som er en av de råeste annlegga på markedet.
  7. Mye av feilen ligger i fordeler feil som kan bli et problem sammen med autronic. Autronic har den dårligste tenningsboksen av alle sprut på markedet. Dvs ingen. Men med 5 gromme coiler med innebygget sluttsteg burde dette bli bra.
  8. Job nr er ikke tlf nr til je din klovn. Job nr er nummeret som forteller alle spec om stempelet. Nr står på stempelesken.
  9. Når er det du for slengt bilen sammen da? Ringstad har bestillt seg helt ny rulle, men han har ingen erfaring med autronic. Beste må vel være trond stenbøl eller bjørnstad bil da begge er gode på autronic.
  10. Synes du alle sin holdning her inne har vært så veldig bra da? Mye besservissere ute å går:blunk:
  11. Er du lei deg for det? Når dere legger fram alle facts offentlig, å synes dere er litt flinke selv men samtidig gjør enkelte ting feil trudde jeg du satt pris på at noen rettet opp uten å ta seg betalt for det?
  12. Krb konfigurasjonen er det ingen i norge som har testet enda.Det er noe han trur funker men han har ikke testet dette selv. Min anbefaling er multiplexer boksen som mulig nevt oven, en coil per sylinder med innebygd tenningsmodul. Har kommet gromme 150mj coiler fra statene nå. Tdc kam styringen kan du jo køre med autronic sin. Frese ut i toppdeksel til giver der. Halgiveren din i blokka er inducktiv så den må du scoope for å finne ut om det er minus eller pluss. Er fryktelig mange som sliter med feiltenninger sammen e-85. Nesten alle e-85 bremsede motorer i norge opplever fusk etter bremsing. Alle har kjørt autronic.
  13. Vis du kan lese hva som står på stempelesken med all info om negativ dich i stempel så skjønner du det. Jeg har tilgang til alle job nummer hos je. Innsuget til joel olsen har ingenting med komp å 98 ågjøre vel? Men nå skal dere kjøre på e85 så da er jo den saken biff. Hva slags tennings annlegg skal dere kjøre?
  14. Har prøvd alt i praksis i en 20års periode. Jeg er ikke en slik teoretiker som dere er, som nesten ikke har prøvd noenting i praksis. Hvorfor i allverden skulle jeg nekte på det? Kan jo ikke sammenligne en moderne r sykkel mot en 80talls audi5er som har litt større problemer med å kvitte seg med avgassene en r1en. 0,6 i trykk er lite relevant da det ikke sier noen om evnen gitte turbo har til å flytte luft.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår