Ok. Trudde dere hadde dekket blokket endel. Da er vel alt fryd å gammen nå da. Grunnkompen i den motoren du referer til er ikke bygd enda.Først må han vite hvilket borr han skal ha. Selv med 1670cc volum å kun 64mm slag burde den bli en turtallvillig killer.
Men når du nevner høy komp er det fler bakdeler en fordeler for en hardt trimmet gatebil motor. Grensen mot bank blir økt, se på alle topp pakningene som ryker jevnt å trutt på 4wd cossy motorene, eks leif nilsen sin.
Samt med e-85 blir det effektive komp forholdet enda høyere pga 30-50% mere mengde fuel som skal inn. Høy comp med e-85 setter ekstremt høye krav til tennings annlegg sammen med autronic.
Høy/lav komp har jeg forsket endel på. Så min erfaring er lavere komp,høyere tenning for å få en safere gatemotor der vær faktorene spiller inn i stor grad"sommer/vinter". Effekten kommer også:)