Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Hehe, vanlig pumpesuppe ja.. E85="løpsbil på rømmen", hvorfor ikke bare satse på 95 blyfri, hvis du absolutt ikke vil ha noe "hjelp" av drivsroffet, tilgjengligheten er vel også et par hakk bedre...?

E85 skal visstnok bli litt mer utbredt i løpet av vårparten enn et stk. stasjon på Storo... så da regner jeg det som pumpesuppe. Grensa ligger vel der prisen per liter går over 20 spenn... 44kr/l og sånn har lite med vanlige bruksbilers drivstofføkonomi å gjøre. :)

 

BTW,Mitsuen går ikke på E85,hvis den ble tolket sånn... Den ruller 98 og kan tankes hvor som helst til under 15 spenn literen (men helst ikke fra ei 95-pumpe. Au. ).

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er forresten den 850en fra england jeg snakket om på FRT møtet

 

 

Dette var da det grusomste... Her bygger jeg en ulv - ja jeg sier ulv - i fåreklær, og så forurenser du, selveste Ludvig, mitt sementerte image med denne sauen i ulvekostyme. Skjønt ulvekostyme. Den ulvenpelsen må ha fått en overdose homsepatrulje :sombrero:

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente du denne ?

Den orange børsa var helt jævlig så jeg håper ikke Reodor tar inspirasjon fra den...

 

Hvis du titter i trådens innlegg nr 63 så ser du akkurat den samme filmen... Kvikk vogn med nydelig lyd det der. Blir spennende å høre hvordan lyd jeg får i min. Målet er lett uryddig og kraftfull tomgang og en lydkulisse oppover i turtallsområdet som får det til å gå varmt nedover høyrelåret på selv den mest standhaftige forkjemper for rutebuss og flere togavganger.

 

Du kan forresten føle deg helt trygg arildh. Jeg kommer ikke til å hente så mye som et gram inspirasjon (måles inspiriasjon i gram eller meter forresten...) fra den oransje vogna :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem får seg til å bygge noe så forj**** grusomt som den oransje greia der?

Stakkars forvirra skapning, han kan ikke ha hatt det bra som barn, eller i oppveksten, eller nå... *rister på hodet*

Jeg trodde jeg hadde sett stygge kjøretøyer før, men denne ligger nå på bunnmålingen min over stygge fremkomstmidler... snakker om misshandlig av bil... Den hadde fått det bedre på skroten.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor, jeg mente ikke lakk fargen eller all den fansy gmmikken på den orange bilen.

 

jeg tenkte på lyden når jeg nevnte den.

 

 

Men den svenske 850 en er en meget potent FWD racer.

Lyden i din avhenger litt av eksos og andre ymse ting, jeg gleder meg, seismografen i bergen har forresten gitt tegn på at de skal klare den første oppstarten på kraftverket uten og varsle jordskjelv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor, jeg mente ikke lakk fargen eller all den fansy gmmikken på den orange bilen.

 

jeg tenkte på lyden når jeg nevnte den.

 

 

Men den svenske 850 en er en meget potent FWD racer.

Lyden i din avhenger litt av eksos og andre ymse ting, jeg gleder meg, seismografen i bergen har forresten gitt tegn på at de skal klare den første oppstarten på kraftverket uten og varsle jordskjelv.

 

Jeg må ha vært øredøvet av tyggingen på et pizzastykke for jeg har fortrengt at du nevnte den. Lyden var ikke så verst den, men bar jo selvsagt noe preg av at vogna ikke var spesielt trimmet. Nå låter jo Volvos femmere ganske brukbart uansett, men ingenting slår en 2,2 liters Audifemmer med K-jetronic og uten turbo fra midten av 80-tallet. Nesten så jeg vurderer å kjøpe meg en Audi 100 CS Quattro bare på grunn av lyden...

 

For å sette kronen på off-topicverket må jeg bare anmode deg om å legge deg i hardtrening før gokart-kjøringen om etpar uker. Jeg er i toppform...:thumb

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg har snik trent litt hos hhk. målet må være og kjøre fortere en 29.5 runden jeg kjørte sist.

 

Hmmm... Jeg sitter og ser på en utskrift av min siste kjøring. Du har enda 3 sekunder å hente...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede i 28. et eller annet når jeg var der sist, får ta en runde vi også da :thumb

 

Kanskje vi burde starte Bilphorumets phoræning for kjøring av hyrkart. Bestetia mi sist gang jeg kjørte var på 26,596, og jeg er på langt nær blandt de beste. Tror banerekorden er ennå et drøyt sekund bedre.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår