Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Har de i alle størrelser og boltesirkler? link?

 

Link finner du nederst i innlegg nr 373 i denne prosjekttråden. De har vel alle originale stålfelger til moderne biler vil jeg tro. 17" stålfelger er ikke spesielt vanlig, så en skal ha litt flaks for å finne noe til en annen bil som passer. Jeg hadde flaks...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilgang til dekk for deg jeg Felgen.

Mulig de er litt brede?!?!?

Høyden var vel ca 3 meter og 40 cm....

Volvo i formula offroad eller.

Litt og slite på.

Ps: Det kom over meg at jeg har virkelig mye blodseriøse innlegg.

Kan slette hvis du vil. syns bare det var ett litt artig bilde.

 

Passer de på felgene mine så er det bare å komme med et par :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skriver jeg dette:

 

Det stemmer! Dette prosjektet ble født da jeg var på vei hjem fra bytur med bestemuttern sommeren 2003 i min 850 2,5 10V. En Yaris T-Sport flådde forbi i stigningen forbi Alnabru på E6 ut av byen. Jeg giret ned et par hakk og la meg på hjul, men Yarisen skled ifra samme pokker hvor hardt jeg tråkket skjea i bånn. Det var da jeg bestemte meg for å bygge en 850 som ikke skulle la seg pille på nesen av ei rotte av en Yaris, eller av noe annet for den saks skyld...

 

Så skjer dette:

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=367251

 

Tilfeldigheter? Neppe....:roll:

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heftig prosjekt. og fin humor og :D

 

Forbi kjørt av yaris ja.. har selv kjørt yaris 2006 modell med 3 sylindret motor.. kan ikke skryte av at jeg kjørte forbi noe som helst medden gitt.. tror aldri den bilen kommer til og kjøre forbi noe som helst heller.. selv ikke i fritt fall.. og for en motor lyd da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilforumet er nede og motordelene spredd over halve Norge for bearbeiding må man gjøre andre ting. Som for eksempel å rengjøre forstillingsdetaljer for rust og fanteri. Halvveis på denne:

 

forstilling04.jpg

 

 

Rakk også å stikke en tur over til Sverige for å hente de nye felgene:

 

Felg01.jpg

 

 

7x17 med 5x108 og 48ET for Peugeot 407 fra stålfelgprodusenten Kronprinz:

 

Felg02.jpg

 

 

Felgene veier ca 9,5 kg pr stk:

 

Felg03.jpg

 

 

Har også kjøpt nytt vannsamlerør til toppen for mer effektiv kjølevannsretur:

 

Vannsamleror01.jpg

 

 

Om noen dager kommer nye deler til ventilmekanismen. Turboed1 har også fått i oppdrag å porte toppen slik at motoren når effektmålet uten å mate på med altfor mye turbotrykk.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboed1 har også fått i oppdrag å porte toppen slik at motoren når effektmålet uten å mate på med altfor mye turbotrykk.
...hvilket jeg nå gjør... legge inn margin for potensiell effektøkning senere?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skriver jeg dette:

 

 

 

Så skjer dette:

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=367251

 

Tilfeldigheter? Neppe....:roll:

 

 

så skjer dette:

 

http://usedcars.netcars.co.uk/articles/displaynewsarticle.aspx?s=1&q=&aid=204768#blank

 

 

hehe... :P

De med de minste motorene går som en dass da.

t-sport har 106 hk og med den nye 1.5l på 150 hk blir det nok en skikkelig kone racer hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo fått pris,Hr. Felgen,så de vet hva det koster... :)

 

Jojo, men da var ordren og porte mest mulig for den prisen. Og da inngår vel ikke margin for 700hk+... Men gjør det det så klink til og gi meg en topp verdt aluminiumen den er støpt av :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men da var ordren og porte mest mulig for den prisen. Og da inngår vel ikke margin for 700hk+... Men gjør det det så klink til og gi meg en topp verdt aluminiumen den er støpt av :)
Det eneste som begrenser 700+ hk etterpå er graden av ladetrykk... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og med en dempningsfaktor på ventilmekanismen beregnet for hydrauliske løftere og ikke mekaniske,som jeg mitt naut hadde lagt opp til,så skal jeg kverulere og si 7683 rpm... forespørsel på fjærsett i tillegg til de rustfrie ut?

 

Hva med å regne over én gang til ? Er jo innlysende at 7684 rpm i mye større grad medfører riktighet ! Med racefuel som det er opplagt at dere må kjøre med p.g.a den vanvittige kompresjonen dere vil enda opp med så sant de specs. dere har oppgitt på de nye stempla stemmer, vil det jo uansett ikke bli noen som helst problemer å spytte ut 550 hk.. Hvorfor så mye utregning og knot, dette er "husmortrim", vi snakker ikke om astronomiske effekter som ingen jordboere tidligere har sett her ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å regne over én gang til ? Er jo innlysende at 7684 rpm i mye større grad medfører riktighet ! Med racefuel som det er opplagt at dere må kjøre med p.g.a den vanvittige kompresjonen dere vil enda opp med så sant de specs. dere har oppgitt på de nye stempla stemmer, vil det jo uansett ikke bli noen som helst problemer å spytte ut 550 hk.. Hvorfor så mye utregning og knot, dette er "husmortrim", vi snakker ikke om astronomiske effekter som ingen jordboere tidligere har sett her ?!

 

Beklager, men folk fra Østfold som snakker om husmortrim har ingen adgang her!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår