Gå til innhold

FWD får meg til å føle meg som en pen ballerina i rosa trikot

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

:D:D:D:roll: Beste hittil :D:D

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Husk for all del at Integra Type R er verdens beste forhjulsdrevne sportsbil.

 

Er dette din egen erfaring eller mening?

 

Man skal passe seg for å bruke utrykket "verdens beste" om noe som helst. Jeg har sett en framtung FWD TDI vinne over bl.a. Civic Type R i løp, så akkurat i den sportslige sammenhengen var Hondaen faktisk underlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg beklageligvis ikke hvem eller hva som kåret ITR til den tittelen, men: Kan du tenke deg noen andre grevlinger som kan banke en ITR på bane?

 

EDIT: Jeg husker at Integraen ble berømmet for den gode motoren og de trivelige kjøreegenskapene, men ikke at jeg husker det aller viktigste; HVEM som utkåret den. Uten håndfast bevis ror jeg uten årer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Husk for all del at Integra Type R er verdens beste forhjulsdrevne sportsbil. Den er sikkert morsom å kjøre; til å være FWD iallefall.

 

Den er ekstremt morsom å kjøre, samme hva slags plattform du sammenligner med.

 

Forrige uke byttelånte jeg og bruttern bil en liten uke, han kjører ITR. Tror vi koste oss begge to. :)

 

Nå er jo ikke en ITR akkurat noen gjennomsnittelig FWD da, men om du ser for deg rosa kjoler og ballerina-antrekk pga drivplattformen, sliter du nok med mer enn bare fordommer mot FWD. :D

 

Jeg har kjørt mye fete biler, både AWD, FWD og RWD. Jeg syns personlig at jeg klarer best RWD, AWD på en annen plass, og deretter FWD.

 

Men du verden så moro det er å ligge på grensa med en fett oppsatt FWD i kurvede partier. Kjenner at bilen svarer på alt du gjør, og man styrer hekken med gassen nesten like elegant som med RWD. (Men ikke så breit da)

 

Nå driver jeg jo mest med AWD, og må si at det er nesten skremmende når man får det til. Makan til skyv, om det så er på tverra eller rett frem. På glatt føre bygger man opp ekstremt mye fart i forhold til en 2WD.

 

Jaja, nok et langt innlegg, muligens med mangel av en rød tråd. :)

 

Poenget mitt er val at det er mange som henger seg på her: "ØYHHH, FWD SUGER AZZZZZ" :D

 

Når de kanskje ikke har prøvd det skikkelig engang. Hver plattform har sine gleder og utfordringer.

 

Som en vis mann sa: "It better to drive a slow car fast, than a fast car slow". (Etter hukommelsen.)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

 

Føler med deg...

 

Kjenner igjen den lykke følelsen du beskriver det:) (men har ikke lagt merke til at den har gitt noen effekt på midtøsten...)

Nå har jeg kvitta meg med Prelude'n....og kjøpt TO RWD biler:)

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at det kan være gøy å kjøre FWD. Jeg syns det aller meste med motor er gøy å kjøre en liten periode.

Etter å ha kjørt bane-rigga S40 turbo på Rudskogen ble jeg veldig i tvil om jeg kjører fortere på bane med RWD enn med FWD, slik jeg alltid har trodd.

 

Men uansett hvor gøy det var så kommer aldri i nærheten til den morroa jeg har når jeg kjører Carina'en min (ja, den er RWD) på snødekkede veier på vinteren. Og det igjen kommer aldri oppimot det å komme sideveis (og HOLDE den sideveis) inn i langsvingen på Rudskogen med 200'en.

 

Slo forøvrig den tida jeg satt med Volvoen med 200'en... med utslitte 15" dekk som jeg fikk av en dekksjappe:) Men det har kanskje sammenheng med at det er dobbelt så mye hester i 200'en:) Hehe.

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

PS: kjøpte Bimmer fordi Carismaen gikk i grøfta.. når det først går til helvete med FF så gjør det det også .. med FR kan du fortsatt redde deg...

 

Dette er jeg ikke enig..FWD er jo nesten (men tydeligvis bare nesten) helt idiotsikker å kjøre, og mye lettere å rette opp enn RWD. min FWD kan du jo legge sidelengs til bakenden er lenger fram enn fronten og fortsatt rette opp! ikke kom her og si at ikke DET er bredt nok ;) :D

 

at FWD går rett fram i svingene var noe jeg hadde problemer med én gang i 3. klasse på barneskolen eller noe (første gangen jeg kjørte ut). synes faktisk det er et større problem på RWD-biler. kanskje det ikke er relatert til drift-systemet, men heller at man ikke kan kjøre det? (og der innrømmer jeg samtidig at jeg ikke er noen mester på RWD :P)

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye vane ja. Jeg klarer ikke sånt med FF. Føler at jeg har null kontroll når hjula begynner å slippe. Med FR er det bare å kontrastyre og gi på passe med gass.

Dessuten så syns jeg det er tullete å legge to krefter på samme hjula... Både aksellerasjon og sving krever veigrep. Har man begge på samma hjula er det begrenset hvor mye man får brukt hver av de.

 

Menmen... folk kan kjøre hva de vil for min del :)

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

 

you made my day with your comment! :D

 

for en laaaang tråd...blir jo slapp av å lese hele...phu.. først og fremst, bra skrevet Øyvind..kunne ikke vært mer enig.. HATER FWD...skal ALDRI ha det...ever..

men dette er en dsikusjon man aldri kan komme til enighet i.. noen mener det ene og andre noe annet (ganske logisk egentlig..hehe)

 

jeg konkluderer med at smaken er som baken...og at jeg aldri skal ha fwd :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så syns jeg det er tullete å legge to krefter på samme hjula... Både aksellerasjon og sving krever veigrep. Har man begge på samma hjula er det begrenset hvor mye man får brukt hver av de.

 

Kan jo legge til at hovedvekten av bremekraften ligger og på dette hjulsettet. Ikkje at det er ofte at disse tre kreftene er i sving samtidig, men det er nå bare en kommentar.....

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår