Gå til innhold

FWD får meg til å føle meg som en pen ballerina i rosa trikot

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Originally posted by Øyvind Ryeng

Det blir virkelig bare færre og færre ekte kjøreentusiaster i disse forhjulsdrevede tider (stemmer det - jeg ser ikke på FWD-eiere som entusiaster i det hele tatt, fordi ekte entusiaster burde vite bedre).

 

Hadde egentlig tenkt å ikke gidde å blande meg i denne "Hjelp-jeg-trenger-ritalin" tråden, men når du skriver slike ting Ryeng som du gjør, så blir jeg faktisk "litt" provosert!!

 

Først vil jeg spørre deg på hvilket grunnlag du kan si at Fwd eiere ikke er entusiaster? Er det fordi DU har kjøpt en drittbil som du ikke liker, eller fordi DU ikke kan beherske din bil?

Hvis du hadde giddet å løfte litt på musehånden og sett litt på de forskjellige forumene som er her, så hadde du sett at det florerer med entusiaster, uansett drivhjuls plattform..

 

Jeg blir nesten skremt når jeg ser hva som blir skrevet her av enkelte; "18åringer med halvt år gammel lapp som aldri skal ha Fwd, fordi dem har prøvekjørt bestemors -86 Charade 1,0 med regummierte vinterdekk(ironi)"

 

Jeg har hatt lappen i snart 5år, men er LANGT fra utlært som sjåfør, har hatt både rwd og fwd, har kjørt forsvarets M6 og MB GD med drift på alle hjul, men fortsatt kan jeg ikke påstå at det ene er noe bedre enn det andre, som med alt annet i denne verden er det både fordeler og ulemper både den ene og den andre veien..

 

Brukte største parten av forrige vinter til å dra løs en kamerats Bmw(523 -98), men det betyr da ikke at Bmw`en er en dårlig bil, eller at Golfen er en superbil..

 

Som det så passende ble sagt en gang:

"It`s the man, not the machine"

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by AudiA4_20V

Vi kan jo ta å samle oss en gjeng med "FWD-dummies",så kan vi ta oss en drifting session ned Trollstigen en kald vintersdag..Selv om veien er stengt..:D

 

Pirkemode :ON

Jeg sier meg enig med Tape-R ang denne typen poster. Å slædde å herje er IKKE drifting. Det er også teknisk umulig å drifte med FWD.

Pirkemode :OFF

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

 

Pirkemode :ON

Jeg sier meg enig med Tape-R ang denne typen poster. Å slædde å herje er IKKE drifting. Det er også teknisk umulig å drifte med FWD.

Pirkemode :OFF

 

Drifting er vel et engelsk ord for sladding. Etter hva jeg har forstått.

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryeng er vel ikke en ekte entusiast sjøl da kanskje, siden han kjører fwd.

Å lire utav seg noe sånt må vær det mest latterlige jeg har hørt, noen har kanskje litt andre gleder med bil en og spinne rundinger på en bensinstasjon og sladde rundt på et industirområde (Gøy det å:D )

Jeg er vel kanskje fasit svaret på en som ikke er bilentusiast da siden jeg kjører en fwd bil med hele 75hk:rolleyes:

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SnOOpY

Det er ganske interessant at du Øyvind, som disponerer en rimelig bedriten Honda Accord FWD i en alder av 18 år uten NOEN form for kjøreerfaring av skikkelige FWD biler, kan ha så sterke meninger. Hvis du så mye som NEVNER at "du har lest så mye på forum" og det gjør deg berettiget å skrive slikt, forteller det mer om deg, enn det du skriver.

 

Du har vært en dårlig spire i bilmiljøet fra første stund, og du har aldri bidratt med noe positivt. Du har hentet dine meninger og dine erfaringer fra forum, uten å ha grunnlag for å stille dem selv. Jeg har lest postene dine, og vi vet godt hvor du henter innholdet fra. (Ref: http://www.honda-tech.com o.l.).

 

Det som er enda mer skremmende, er hvordan andre faktisk biter på det du skriver. At de velger å stole på en uerfaren 18 åring heller enn sin egen research. Honda har motatt fantastiske reviews over hele verden i flere tiår, både for folkebilen, for gate-luksusbilen, og for racerbilen. Type R bilene er prakteksempel på dette. Hadde du tatt deg tid til å lese research som Spoon Sports, TypeOne og Mugen har gjort på dette, ville du sett at flere av Honda sine modeller i R klassen faktisk har tilsvarende eller bedre ytelse enn sine konkurrenter i samme klasse - da spesielt de vanligste racerne. Hvis du skal gjøre research, så gjør det på de rette stedene, ikke på et forum med barn i din egen aldersklasse.

 

Alle har lov å ha meninger, og du har lov til å ha dine du også Øyvind. Det fins ikke et snev av hold i dem, men ytringsfriheten har også sine downsides. Dette vitner bare om hvor utrolig lite nyansert ungdommer i din alder kan være, og hvor liten nytte de faktisk klarer å gjøre av den lille praktiske evnen de har. Du ødelegger for deg selv, og for andres bil interesse. Det råder ingen tvil om at du har skrevet dette utelukkende for å provosere på deg folk som er glad i Honda og sverger til dets merke. Det er om mulig faktisk det absolutt eneste du har klart med denne posten her. Alt annet av rasjonelt og objektivt inhold frafaller fra første avsnitt.

 

Til dere andre som ikke vet så mye om Honda, og faktisk tror på det som blir skrevet her, kan det beros med at Honda absolutt IKKE skal slutte å lage RWD biler, og neste generasjon NSX-T, NSX-R og HSC kommer til å bli utstyrt med RWD og to av modellene med AWD som option. Det kommer også en "folke" NSX som har en nedstrippen og mer bekjeden motorytelse - forsatt med RWD. I 2006 kommer nye Accord, også i Type-R utgave, med AWD.

 

ENDELIG! :)

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv.

 

Støttes fullt ut :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at ingen entusiaster kjører FWD er vel litt å bæsje på leggen da en av de største entusiats"klubbene" i mine øyne er VW-folk.

 

Man kan vel være entusiast samme hvilken side bilen trekker.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

 

Pirkemode :ON

Jeg sier meg enig med Tape-R ang denne typen poster. Å slædde å herje er IKKE drifting. Det er også teknisk umulig å drifte med FWD.

Pirkemode :OFF

 

Takk til deg da

:D

Når var det ikke akkurat drifting/sladding( hva som er hva) vi snakka om her da, innlegget var ironisk ment..

Men bare ta det så seriøst du vil du mr.Driftelauritz,prøv heller å skriv litt saklige ting her istendenfor...

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SnOOpY

Det er ganske interessant at du Øyvind, som disponerer en rimelig bedriten Honda Accord FWD

Dette er det eneste du har rett i i hele den verdiløse posten din. Accorden er billig bruksbil og ingenting, absolutt ingenting annet.

 

 

i en alder av 18 år uten NOEN form for kjøreerfaring av skikkelige FWD biler, kan ha så sterke meninger.

Jeg er 21 år, men jeg er likevel nyskjerring på hvordan du i det hele tatt kan begynne å gjette på hvilke biler jeg har kjørt/ikke kjørt? Jeg har EID to; Accorden og den gamle Coupé-Quattroen. Meningene jeg har er basert på hva jeg synes, tenker og foretrekker; at de er sterke - hva så? Om du synes det er rart å ha slike meninger er virkelig ikke interresant for noen av oss å vite, egentlig. Min mening er min mening og er slett ikke der for å tilfredsstille andre. JEG synes at (alle) FWD biler er kjedelige iforhold til en tilsvarende RWD - hva du mener har ingenting med min preferanse å gjøre i det hele tatt.

 

 

Hvis du så mye som NEVNER at "du har lest så mye på forum" og det gjør deg berettiget å skrive slikt, forteller det mer om deg, enn det du skriver.

Som sagt - min preferanse angående driftsplatform er etter hva JEG foretrekker. JEG liker ikke FWD - hvorfor skal jeg da "presses" til å kjøpe FWD?

 

 

Du har vært en dårlig spire i bilmiljøet fra første stund, og du har aldri bidratt med noe positivt.

Neivel. Hvis du sier så, så har du helt sikkert rett i det. Jeg er jo klar over at du har sett enhver kommuniké jeg har sendt ut til offentligheten på det store, vide internett.

 

 

Du har hentet dine meninger og dine erfaringer fra forum, uten å ha grunnlag for å stille dem selv. Jeg har lest postene dine, og vi vet godt hvor du henter innholdet fra.

Denne skal virkelig få stå ifred som et monument over ditt sneversyn til alles beskuelse.

 

 

Det som er enda mer skremmende, er hvordan andre faktisk biter på det du skriver. At de velger å stole på en uerfaren 18 åring heller enn sin egen research.

21-åring, ja. Tenk så rart dette er. Da er potensielt en eller flere av følgende påstander sanne:

-Jeg har rett.

-Folk er enige i mine tanker og idéer.

-Folk er dumme.

-Folk er sauer som følger hvemsomhelst.

-Du tar feil/er bitter/mangler argumenter.

 

 

Honda har motatt fantastiske reviews over hele verden i flere tiår, både for folkebilen, for gate-luksusbilen, og for racerbilen. Type R bilene er prakteksempel på dette. Hadde du tatt deg tid til å lese research som Spoon Sports, TypeOne og Mugen har gjort på dette, ville du sett at flere av Honda sine modeller i R klassen faktisk har tilsvarende eller bedre ytelse enn sine konkurrenter i samme klasse - da spesielt de vanligste racerne.

Neimen, kjære deg; at Honda lager gode biler har jeg da aldri betvilt. Det er nettopp dette som er (kan snues til å være) saken kjerne: Hondas biler er gode, men ikke for meg. JEG foretrekker noe annet (sett bort fra NSX og S2000). At ANDRE godt kan trives med FWD er deres sak.

 

 

Hvis du skal gjøre research, så gjør det på de rette stedene, ikke på et forum med barn i din egen aldersklasse.

Denne er bare ikke sann. Nesten signaturverdig, hvis en hadde sett bort fra bitterheten som gjennomsyrer denne.

 

 

Alle har lov å ha meninger, og du har lov til å ha dine du også Øyvind.

Bingo. Og den eneste forskjellen på meg og "dem" er at jeg gjerne og åpenhjertig lufter disse til alles beskuelse.

 

 

Det fins ikke et snev av hold i dem, men ytringsfriheten har også sine downsides.

Dette må jo selvfølgelig bedømmes på individuell basis (omentrent som alt annet her i livet). At du mener noe annet enn meg i f. eks. denne saken kommer ikke som noe sjokk. Folk må for all del få synes og foretrekke hva de selv vil; problemet ligger i utveksling, sammenlikning og diskusjonen rundt disse er veldig vanskelig siden disse meningene er selve symbolet på individualisme.

 

 

Dette vitner bare om hvor utrolig lite nyansert ungdommer i din alder kan være, og hvor liten nytte de faktisk klarer å gjøre av den lille praktiske evnen de har.

Du gjør det virkelig for enkelt for meg. Jeg ser ikke på denne setningen som nødvendig av en kommentar i det hele tatt da den faller sammen i staver over sin egen urimelighet.

 

 

Du ødelegger for deg selv, og for andres bil interesse.

Siden når ble individuell smak og preferanse ødeleggende for både seg selv og andre? Her er man tilbake på det jeg snakket om tidligere angående diskusjon rundt personlig smak og liknende. Måten utvekslingen av disse meningene foregår på er nøkkelen - I denne tråden har jeg selvfølgelig bevisst provosert en del for å få opp temperaturen i diskusjonen (jeg er slem - saksøk meg).

 

 

Det råder ingen tvil om at du har skrevet dette utelukkende for å provosere på deg folk som er glad i Honda og sverger til dets merke. Det er om mulig faktisk det absolutt eneste du har klart med denne posten her. Alt annet av rasjonelt og objektivt inhold frafaller fra første avsnitt.

Ikke utelukkende for å provosere. Jeg er faktisk også glad/stolt over å endelig ha funnet "den sanne vei" (Red. Anm.: RWD) og gikk derfor ut for å forkynne for verden dette gode budskap. Igjen, i tilfelle du ikke fikk det helt med deg: RWD er rett for MEG. Hva som er rett for andre er opp til dem selv. Misforstå meg rett: Jeg LIKER Honda, bare ikke deres valg av driftsplatform for 90% av deres modeller. Jeg ser også ingenting galt i å ha en objektiv diskusjon rundt FWD/RWD, men det var aldri meningen med denne tråden. JEG er 100% klar over at RWD er veien å gå, og ville utelukkende dele dette med de andre brukerne av dette forumet. At jeg er lite rasjonell og subjektiv - hva så? Det må virkelig være opp til alle og enhver å bestemme hva som er rett for dem - fra min side er dette bare summa sumarum av hva jeg har kommet frem til.

 

 

Til dere andre som ikke vet så mye om Honda, og faktisk tror på det som blir skrevet her, kan det beros med at Honda absolutt IKKE skal slutte å lage RWD biler, og neste generasjon NSX-T, NSX-R og HSC kommer til å bli utstyrt med RWD og to av modellene med AWD som option. Det kommer også en "folke" NSX som har en nedstrippen og mer bekjeden motorytelse - forsatt med RWD. I 2006 kommer nye Accord, også i Type-R utgave, med AWD.

Post en link/linker som bekrefter dette.

 

 

AWD Accord Type-R høres rått ut da!

Hørtes tungt ut tror nå jeg. Min personlige preferanse er også sterkt imot biler med høy egenvekt.

 

 

Spørs om Mr. Ryeng ikke har prøvd andre fwd biler en sin egen slitne Accord med rustne 13" stålfelger og 20cm bakkeklaring.

Det er faktisk bare 8 centimeter fra bærebrua foran og ned til asfalten.

 

 

De som syter mest over at det ikke går ann og ha det gøy med fwd har sansynligvis ikke fått lappen enda eller prøvd en skikkelig bil.

Generelt - Ja, kanskje. Men mitt hat mot FWD kommer fra min helt egne kjøreerfaring. JEG har det mere moro bak rattet i en RWD-bil.

 

 

Altså, du har vel ikke sett AVR-Golfen og den finske Einser`n(med 500 hk)?? De drar vel stripa lett på 11 sek, og er det RWD da kanskje?

Poenget er? Har jeg noensinne nektet plent på at det er mulig å sette ei tid på ei dragstripe med en FWD-bil? Da kan selvfølgelig jeg komme trekkende med det super-saklige argumentet at hadde de vært bakhjulstrekkere hadde de vært mye raskere.

 

 

Og så kan man for all del ikke kalle folk som legger flere titalls tusener(+++) kroner på trimming av en FWD kalles bilentusiast?? Tenk litt før "de små grå samene" dine kommer med flere utsagn...

Dette sa jeg kun for å provosere, pluss at det for mitt vedkommende er sant. Jeg skjønner ikke at folk modifiserer en FWD - en platform det ikke er mulig å ha det moro med. Usaklig, helt sikkert. Feil, helt sikkert. Teit, garantert. Men det forandrer likevel ikke det faktum av at det er det jeg synes - min mening - ikke andres mening. En sak til - Du er kanskje en av de pompøse, feminine, urbane Oslogutta som tror det bort bare samer fra Nordland og opp?

 

 

Hadde egentlig tenkt å ikke gidde å blande meg i denne "Hjelp-jeg-trenger-ritalin" tråden, men når du skriver slike ting Ryeng som du gjør, så blir jeg faktisk "litt" provosert!!

Hva er "ritalin"? Vi Nordlenninger er ikke så glade i knark og lykkepiller (?), så vi vet selvfølgelig ikke hva dette er snakk om.

 

 

Først vil jeg spørre deg på hvilket grunnlag du kan si at Fwd eiere ikke er entusiaster?

Grunnlag? Min personlige mening. Og den er det virkelig ingenting noen kan gjøre noe med. At denne meningen er helt feil i andres øyne bryr meg ikke det grann, for det er tross alt, bare min mening.

 

 

Er det fordi DU har kjøpt en drittbil som du ikke liker, eller fordi DU ikke kan beherske din bil?

Accorden er en drittbil, det er vel ingen tvil om det. Jeg har blant annet kjørt den både nært og over grensa av hva som er forsvarlig (f. eks. å komme bredt inn i svinger på tur ned fjell og liknende), og denne (og liknende) opplevelser kombinért med en tur på den samme (og andre) strekninger med en (hvilkensomhelst) RWD-bil gjorde at jeg kom frem til min personlige konklusjon om preferanse angående platform. Og hvordan kan du tro at jeg ikke kan beherske min bil? Du har da virkelig ingen mulighet til å gjette på hvordan mine kjørekunnskaper er basert på tekst på et internettforum?

 

 

Hvis du hadde giddet å løfte litt på musehånden og sett litt på de forskjellige forumene som er her, så hadde du sett at det florerer med entusiaster, uansett drivhjuls plattform..

"Hva er en entusiast?" "Hvordan defineres den personlige oppfattelsen av hva som er/ikke er en entusiast?"

 

 

har hatt både rwd og fwd, har kjørt forsvarets M6 og MB GD med drift på alle hjul, men fortsatt kan jeg ikke påstå at det ene er noe bedre enn det andre, som med alt annet i denne verden er det både fordeler og ulemper både den ene og den andre veien..

Det finnes ikke noe i hele verden som er "bedre" enn noe annet basert på hva offentligheten mener. På personlig basis - ja. Det er nettopp derfor jeg kan si f. eks. "Jeg hater FWD", "RWD er best", "FWD er for homoer". Det er det JEG synes og laaangt fra noen universell sannhet for hele verden.

 

 

Som det så passende ble sagt en gang: "It`s the man, not the machine"

Dette er jo ikke sant eller passende i det hele tatt. Hvis dette var sant ville jeg av egen fri vilje kjøpe en FWD-bil en gang til siden det ikke spiller noen rolle. Men her i det virkelige liv er sjansen for at det skjer mindre enn at det snør i Helvete.

 

 

Drifting er vel et engelsk ord for sladding. Etter hva jeg har forstått.

Drifting er vel egentlig bare å "skli". Men ekte drifting skal visstnok være at kun bakhjulene er uten grep. For eksempel å komme bredt inn i en sving med en FWD bil er i mine øyne "drifting", da dette er livsfarlig, relativt vanskelig og krever både trening og en god sjåfør. Det leie er; i relativt krappe svinger mister man nesten all fart, og med bare drift på forlabbene (grevling, gettit?) er sjansen stor for at bakhjulene får grep igjen; med mindre man bruker brekket og mister enda mere fart som starter den onde sirkelen helt på nytt igjen.

 

 

Ryeng er vel ikke en ekte entusiast sjøl da kanskje, siden han kjører fwd.

Vel, her ligger det i at jeg ønsker ikke av egen fri vilje å kjøre FWD; dermed er jeg untatt fra min egen "regel", og kan derfor betegnes som en entusiast likevel. Brødre som også for tiden beklageligvis er redusert til å kjøre FWD, men liker det ikke, er selvfølgelig "ekte entusiaster" de også.

 

 

Å lire utav seg noe sånt må vær det mest latterlige jeg har hørt, noen har kanskje litt andre gleder med bil en og spinne rundinger på en bensinstasjon

Du må virkelig ikke forveksle meg med den vanlige råneren i gata som kjører en rusten, terning- og baum-utstyrt [merke] som desperat prøver å imponere fjortenåringer ved å ha spinn på hjula. Dette er så langt fra sannheten som det er mulig å komme. Jeg kjører gjerne med slipp på bakhjulene (ikke før om minst 6 måneder) av eget ønske, for å tilfredsstille ingen andre enn meg selv.

 

 

Jeg er vel kanskje fasit svaret på en som ikke er bilentusiast da siden jeg kjører en fwd bil med hele 75hk

Så lenge du er klar over at RWD er morsommere, så er du hjertelig velkommen "inn i varmen". Jeg vet at jeg trekker det "Hva er en entusiast"-strået veeeldig langt; det kom frem i all hovedsak for å på en bedre måte klare å illustrere mitt uendelige, intense hat mot FWD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EvenS

 

Drifting er vel et engelsk ord for sladding. Etter hva jeg har forstått.

 

Tenkte da på motorsporten drifting... Syns det høres så teit ut når folk kommer å skryter, "jeg driiiiiiiiiffftaaa så såå jæævli med nissan micra 0,9 en min nå nettopp!" Og lignende...

Originally posted by AudiA4_20V

 

Takk til deg da

:D

Når var det ikke akkurat drifting/sladding( hva som er hva) vi snakka om her da, innlegget var ironisk ment..

Men bare ta det så seriøst du vil du mr.Driftelauritz,prøv heller å skriv litt saklige ting her istendenfor...

 

Har aldri påstått at jeg kan drifte, jeg bare slædder å herjer...

Og jeg heter ikke Lauritz! :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å kaste meg på bølgen her: Hvem tror du at du imponerer med ordbruken din ? Bruk folkelig språk, så blir du ikke sett på som et bedrevitende rasshøl (hadde egentlig ingen mening om deg før den siste posten din her, men ble faktisk JÆVELIG irritert av ordbruken din) !

Jeg håpet egentlig ikke å imponére noen som helst med orbruken min. Men jeg synes derimot at det er spesielt god trening å bruke "store" ord i inlegg, iallefall i situasjoner hvor temperaturen og tempoet er relativt høyt. Jeg er sikker på at dette kan hjelpe meg til å utvilke mine talegaver, også til vanlig. Det eneste jeg egentlig savner i situasjoner hvor jeg skriver på denne måten er ei fremmed- og/eller ei synonymordbok for enda villere språklige eskapader. Bedrevitende rasshøl? Vel, å vite bedre enn den neste mann er et av mine mål - man skal alltid etterstreve informasjon, man skal alltid prøve å være en ressurs for andre (i hvilkesomhelst situasjoner), og man skal alltid gjøre sitt beste for å bruke hodet mest mulig effektivt, igjen for å kunne hjelpe og støtte andre best mulig. Høye mål uten tvil, men jeg prøver mitt beste hver dag for å utfylle dette - lære mest mulig og se etter applikasjoner for denne kunnskapen; omså bare f. eks. for å bygge en virtuell motor i hodet mitt for å se hvordan alt virker i samspill, hvilke faktorer som forandrer seg hvis man gjør sånt og slik etc. etc. At mitt korstog mot Enlightenment gjør at jeg oppfattes som et rasshøl gjør meg virkelig ingen verdens ting (selv om jeg kan skjønne hvorfor når jeg ser hvor hvasst jeg har uttrykt meg i denne tråden).

 

 

Og Øyvind Ryeng, jeg har sett bilde av deg her på forumet, og du er til forveksling lik en same (ikke at det på noen måte er noe galt i det), så å komme med en generelt fornærmende uttalelse mot alle oss fra Oslo og omegn, fordi en kar kaller deg en same (noe jeg velger å tro at du er, utifra bildet), blir jo litt useriøst, synes du ikke ? Det faller jo på sin egen urimelighet (for å bruke ord du så elegant fremstiller som om de skulle være vanlige å bruke i dagligdags tale).

 

Tror nok ikke denne tråden kommer til å være åpen så veldig mye lenger jeg da..

Jepp, på ett bilde her på forumet kledde jeg meg opp i ei skinnlue som sikkert kan gi assosiasjoner til samer; men sannheten er - den lua er ufattelig god og varm å bruke når en er ute i 20 minus + vind. Krenkelsen av personer fra Oslo /m omegn vil jeg kanskje egentlig helst sett usagt. Jeg var kanskje bittelitte irritert og litt rask med keyboardet; og vil med dette beklage ovenfor personer som følte seg støtt over dette. At det var useriøst var det vel aldri noen tvil om? Jeg får også håpe at tråden overlever en stund til. Jeg skal nok moderére mitt ordlag fremover; spesielt i akkurat denne tråden hvis emne brenner heitere enn de syv gryter i... Dette er jo tross alt ikke Club-Honda-forumet hvor enhver form for egne meninger eller individualisme blir sett på som en uting som må slettes bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Hva er "ritalin"? Vi Nordlenninger er ikke så glade i knark og lykkepiller (?), så vi vet selvfølgelig ikke hva dette er snakk om.

 

Vel, siden du prøver å etterstrebe viten burde du vite hva det er, er dessuten akkurat like mye Nordlenning som deg..

 

Originally posted by Øyvind Ryeng

Accorden er en drittbil, det er vel ingen tvil om det. Jeg har blant annet kjørt den både nært og over grensa av hva som er forsvarlig (f. eks. å komme bredt inn i svinger på tur ned fjell og liknende), og denne (og liknende) opplevelser kombinért med en tur på den samme (og andre) strekninger med en (hvilkensomhelst) RWD-bil gjorde at jeg kom frem til min personlige konklusjon om preferanse angående platform. Og hvordan kan du tro at jeg ikke kan beherske min bil? Du har da virkelig ingen mulighet til å gjette på hvordan mine kjørekunnskaper er basert på tekst på et internettforum?

 

Hvordan kan du da si at rwd er morsommere, bedre osv basert på tekst på et internett forum? For det er jo ganske så opplagt at din "viten" er basert på kun dette.. Lurer faktisk på hvilke rwd biler du har all denne erfaringen fra?

 

Originally posted by Øyvind Ryeng

"Hva er en entusiast?" "Hvordan defineres den personlige oppfattelsen av hva som er/ikke er en entusiast?"

 

Vel, jeg kan spørre deg akkurat samme spørsmålet tilbake.. Forklar meg forskjellen på en som rigger f,eks en S14 for drifting og en som høyglanspolerer motor og understell på f,eks en Golf2? Er den ene mer entusiast enn den andre? Hvis det er slik at graden av entusiasme måles etter bil typen og prestasjoner så er det vel kun profesjonelle motorsports utøvere som er entusiaster..

 

Originally posted by Øyvind Ryeng

Dette er jo ikke sant eller passende i det hele tatt. Hvis dette var sant ville jeg av egen fri vilje kjøpe en FWD-bil en gang til siden det ikke spiller noen rolle. Men her i det virkelige liv er sjansen for at det skjer mindre enn at det snør i Helvete.

 

Virker som du fortsatt ikke har forstått noen ting.. En bil er akkurat så bra som sjåføren klarer å gjøre den.. Hva hjelper det med 500hk å rwd når sjåføren mangler ferdigheter?

 

Men, for all del kjøp deg en rwd bil da, hvis det er det som skal til for at du oppnår indre glede.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Ryeng gleder meg med sin orbruk i denne posten. Kjekkere og mer interessant å lese innlegg formulert på denne måten, selv om det kanskje er overdrevet litt vel mye akkurat her da, enn dette SMS språket som er mer og mer utbredt på fora rundt om.

 

Når det gjelder partenes holdninger til RWD/FWD/AWD, så er vel konklusjonen her, uavhengig om dere poster til tastaturet parkerer tøflene, at hver mann/dame sin smak, sin bil, sine meninger, sine penger.

 

Så la oss alle logge av nettet og gå ut og kjøre den bilen som gjør oss mest lykkelige.

 

I mitt tilfelle er dette ett merke som kun lager RWD biler og det står eg fullt og helt frem og sier at EG synes er best og morsommest til MIN kjøreopplevelse, selv om eg klarer å dy meg for å brenne av ett sett med bakdekk i uken på den lokale Statoilstasjonen.

 

Men for all del, eg synes dette er til tider en informativ post der klare meninger og fakta kommer frem, selv om personangrepsfaktoren er ganske høy etterhvert. Som nevnt tidligere, så har alle rett til å ytre sine meninger. Men det hjelper vel lite å kalle hverandre narkiser, samer, negre og og klysete østlendninger (selv om eg skjøøner tanken bak den siste).

 

Takk for i kveld.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir som nevnt av veldig mange andre mektig irritert over hva du sier, Ryeng.

 

Kunne sittet i timesvis og quotet deg, men jeg orker ikke..

 

Men... Du sier at du tvinges til å kjøre FWD. Hvem tvinger deg? Om jeg ikke hadde likt at bilen min hadde hatt FWD, så hadde jeg, enkelt og greit byttet den ut, ihvertfall om mitt hat mot FWD skulle vært så stort.

 

Dessuten handler ikke alt her i livet om drifting. Greit nok. Det ser festlig ut, men selv mener jeg at skikkelig grip-racing med en FWD-bil bør kunne gi enda mer "thrill" en den opphypede driftinga.

 

Du sitter og quoter alt folk sier, selv om mye av det ikke er ment bokstavelig.

Vi gir vel faen i om bilen din har 20 eller 8 cm bakkeklaring og om du er same eller ikke.

Vi vet at du skjønner dette selv, og den eneste du driter ut med disse kommentarene er deg selv.

 

Så til språkbruken din.. Som tidligere nevnt virker det som at du gjør det bare for å "høres" intellektuell ut. Greit nok at du øker gjennomsnittsnivået for ordlegging her på forumet, men du overdriver og gjør det hele unødvendig vanskelig å lese.

Greit at u ik skrvr sms sprk lzm, mn u kn vl skrve litt _folkelig_?

Håper for all del ikke at du har tenkt til å satse på support...

 

....innenfor noe som helst.

 

Takk. Tjas og mas.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår