Jump to content
Bilforumet.no

Laaars

Bruker
  • Content Count

    7185
  • Joined

  • Last visited

About Laaars

  • Rank
    ///M Power
  • Birthday 08/19/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler
  • Modell (eks S4)
    E30 M3
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    Brannbilproduksjon
  • Motor (eks 1.6)
    3.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    S50B30 (E36 M3) motor, coilovers, større bremser +++
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • MSN
    lars@gfxdesigners.com
  • Website URL
    http://home.no.net/pzion
  • Bosted
    Asker

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei, Tar opp denne igjen. Takk for svar Quattro73! Jeg kan bekrefte nå at pumpen lenger ikke ga bensin i det hele tatt da jeg sjekket slangen. Byttet derfor pumpe, og bilen startet umiddelbart! Men utfordringen nå er at den dør igjen etter svært kort tid (0,5 - 1 sekund). Jeg tenkte umiddelbart startsperre, men lampen som indikerer for startsperre i dashbordet slukker som den skal. Bilen går vel også noe lenger ( 3 - 5 sekunder) ved startsperre? Jeg har prøvd å kjøre diagnose og får kontakt med instrumentpanelet, men ikke motorstyringen. Har sjekket det meste (tror jeg) av sikringer og releer under dashbordet og det ser helt ut. Noen tips her?
  2. Hei, Komplett Golf mk4 selges i deler. Motor har gått 300.000 km men starter og går som en drøm. Girkasse fungerer fint. Noe slitt interiør, men jeg har en hel del splitter nye interiørdeler liggende (Girkule/mansjett, vindusheisbrytere, innvendige håndtak etc.). Deksler over motor har jeg, selv om de mangler på bildene. Kan med forespørsel og bud. Selges billig! Eventuelt kan hele bilen selges som den står inkl. 16" felger på bildene for 5500,-
  3. Takk for svar! Jeg kjøpte et sett på Gasolin.no som fungerer utmerket. Saken er at dette egentlig skal brukes til å presse ut kryssene på mitt Alpha One-drev til båten. Jeg håpet derfor å unngå og demontere drivakselen, og da gjør dette verktøyet nytten :)
  4. Hei, Har kjøpt meg en mk4 i litt lurvete stand som skal shines opp igjen. En ting er at instrumentpanelet lyser, men ikke så sterkt og fint som det skal. Jeg synes jo instrumentpanelene i disse bilene er fine, med det intense blå lyset. Dessverre er det litt i svakeste laget. Det ser ut som de fleste pærene lyser (Om det sitter flere pærer bak da). Jeg synes kanskje lyset i Climatronicen kunne vært litt sterkere også. Justeringen er selvsagt satt på maks. Noen tips rundt dette? Hva slags pærer er det som sitter i panelet? Lett å komme til og bytte?
  5. Hei, Jeg ønsker å kjøpe interiør til en 4-dørs Golf 4 1998 modell. Ideelt sett alle seter, dørpaneler og muligens taktrekk. Prisen forespeiler hva slags interiør det er snakk om. Alt fra stoff til skinn kan være interessant.
  6. Hei, Må lufte problemet her og høre om noen har noe tips: Jeg kjører hjem fra jobb her om dagen, og kommer kanskje 1km da bilen begynner å fuske ved pådrag. Jeg får kjørt ca. 400 meter til og snudd, og kommer meg nesten tilbake på jobb. Fusker fortsatt. Virker som den går bedre hvis man først greier å lure den opp på litt turtall. Plutselig dør den ut. Jeg starter den igjen, og den går i fem sekunder før den dør ut igjen. Prøver igjen, den starter, men dør umiddelbart. Så er den helt død. Jeg tenker at det muligens er bensinfilter, og bytter dette dagen etter. Da starter den og går, men er litt vrang ved gasspådrag. Etterhvert dør den helt ut og vil ikke starte igjen. Skrudde av bensinslangen og sjekker flowen. Det strømmer på som det skal. Hadde ute bensinpumpa for sikkerhetsskyld og det ser greit ut. Testet den med konstant strøm og den går som den skal. Kjørte diagnose på den med en V-checker med VAG-program og fikk bare opp en feilkode på luftmengdemåleren, slettet denne og den kom ikke opp igjen. Sannsynligvis en gammel kode. Så da lurer jeg på om noen har tips i saken? Har ikke sjekket tenningen, men for meg virker det som en feil med drivstoff-matingen ettersom den begynte å fuske, og startet igjen senere.
  7. Hei, Jeg skal bytte kryss på en drivaksel, men jeg får ikke denne akselen i skrustikka. Er derfor på utkikk etter et lite press-verktøy til kryss. Men hva heter dette verktøet på godt norsk? Og hvor kan man da få fatt i det? På engelsk heter det noe så lite avansert som U-joint press, og ser omtrent sånn ut:
  8. Hei, Selger unna litt BOSS Bilstereo som aldri ble brukt. Helt greie komponenter til bruksbilen. Bl.a. 4-veis høyttalere, 3400W monoblokk, 2-veis forsterker, 12" Sub etc. Se finn.no annonse: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46517138&editAd=true
  9. Takk for svar. Navbolten er tightet godt med muttertrekker, bør ikke by på problemer. Jeg jekket opp bilen i front, startet den og satte den i gir. Svingte frem og tilbake. Ingen ulyder! Så det er tydelig at det er under belastning, noe som jo da kan indikere hjullageret. Når det gjelder ABS-sensoren hadde jeg ikke ut denne i det hele tatt, kun koblet fra. Tannkransen på drivknuten så grei ut, det lille jeg så av den. Hadde bare akselen raskt inn og ut i forbindelse med arbeidet. Bør vel dobbeltsjekkes for sikkerhetsskyld men...
  10. Hei, Jeg har akkurat byttet alt av bærearmer på en kollega sin 2000 mod. VW Passat. Var ute og prøvekjørte nå, og forstillingen var meget bra. MEN, når jeg svinger til høyre kommer det en skrapelyd eller en rumlelyd. Høres ut som om den kommer fra venstre siden foran. Mistenker at hjullageret burde ha vært byttet samtidig. Er det noen andre tanker rundt dette? En annen ting; Jeg hadde av navet / spindelen for å få av den ene bærearmen da den satt som fy. I ettertid nå lyser ABS-lampen og ABS-systemet fungerer ikke ved bråbrems. Må denne nullstilles etter å ha vært koblet av, eller er sensoren rett og slett defekt?
  11. Har du mulighet til å flytte den til "Annet bilrelatert" isteden da? Den gjør seg vel heller der, enn her tenker jeg...
  12. Hei, Her har du muligheten til å sikre deg et stykke Formel 1-historie! Sjeldent samlerobjekt selges! Disse flyter det ikke av :) Denne bakfelgen kommer fra Williams Cosworth Formel 1 teamet. Den har sittet på deres 2010 modell Williams Cosworth FW32 kjørt av NICO HULKENBERG og RUBENS BARRICHELLO! Felgen er produsert av RAYS. Felgen er brukt og har noe merker etter dette, men er i utgangspunktet svært strøken. Selges kr. 3500,- Se finn.no annonse: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46111241&editAd=true
  13. Laaars

    Halla folkens.

    Hei! Snublet tilfeldigvis innom her jeg og nå. Registrerte meg vel i 2003 eller noe, men har ikke vært innom her på noen år. Får vel se igjennom om det er noe interessant her :)
  14. Mitt nyeste... nylakkert med Polizei dekor for noen dager siden. Ikke plass til noen fingre imellom. Bankkortet går vel inn til nød...
  15. Hehe, de var der kun for én anledning; At det var vinter og mørkt, og at jeg hadde de liggende ;-) Funksjon! Som sagt, bilen er under kniven og får bl.a. et fargebytte i skrivende stund. Hjulbuene må også masseres kraftig.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.