Gå til innhold

FWD får meg til å føle meg som en pen ballerina i rosa trikot

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Originally posted by Øyvind Ryeng

JHS: Du fikk ikke med deg årstallet det der ble skrevet? På den tiden var jeg iallefall slik som de fleste andre; bare en dum horeunge uten peiling eller smak. Takk GUD at ting (jeg) har forandret seg noe så innåt i helvete over til det bedre.

 

 

Så nå liker du fwd igjen?:rolleyes:

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by triggerhappy

 

 

Så nå liker du fwd igjen?:rolleyes:

han mente nok det han skrev på sol shitten :P

 

anywho .. jeg blir så glad så glad .. når jeg se hva som skjer .. som skjer ..

nesten alle nye biler lansert i vinter ... har vert RWD eer :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Siden det virka som du angret på det det du skrev, men jeg missforstod nok bare.

 

Forresten en av de beste innleggene skrevet på forumet her noengang:)

Ah, riktig, riktig. Jeg skjønner. Men den kommentaren jeg kom med var rettet imot det (eldgamle) SOL-innlegget jeg skrev for hundre år siden. Mitt hat mot FWD brenner like hett som alltid; så dét skal man ikke trenge å måtte bekymre seg om. Jeg ville heller gått til fots enn å kjøre et forhjulsdrevet kjøretøy (OK, jeg overdriver, men poenget mitt står).

 

For øvrig; takk for støtten i korstoget. Det blir virkelig bare færre og færre ekte kjøreentusiaster i disse forhjulsdrevede tider (stemmer det - jeg ser ikke på FWD-eiere som entusiaster i det hele tatt, fordi ekte entusiaster burde vite bedre).

 

Moralen er: "Å kjøre/eie en bil med forhjulstrekk er som å ligge med ei tjukk dame. Det går liksom greit nok, men noe moro er det sannelig ikke."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

 

Moralen er: "Å kjøre/eie en bil med forhjulstrekk er som å ligge med ei tjukk dame. Det går liksom greit nok, men noe moro er det sannelig ikke."

 

Eller:

I nøden kan du gjøre det, men ikke skryt eller fortell noen om det!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go Ryeng!:D Beste posten på lenge! PS den som finner en forhjulsdrevet bil på lista over biler jeg har hatt får en tier:D

 

Har litt lyst på japs nå, har hatt tysk hele tiden... Bortsett fra cortinaen som klassifiseres som.... engelsk?heyyou

 

Og skal man inn på hva som er sikrest på glatt\lettest å herje med på glatt, vil jeg si at det har mye med bilen å gjøre. Har kjørt opeln med dårlige piggdekk uten pigg bak hele vinter på dårlig nordnorsk vinterføre, og har til dags dato ALDRI hatt en ukontrollert kontra. Ikke tro at jeg har kjørt fint heller, ligger bredt heeeeeeele tida:) Kan nesten driste meg til å si at jeg kjører på grensen til uforsvarlig, men prøver å ikke kjøre over egen evne. Samtlige fwd jeg har kjørt (ikke så veldig mange) har vært et hælvete på is... Rett fram hele tida, da foretrekker jeg å ligge konstant bredt med min gamle opel... den sitter faktisk bedre på is og sørpe enn den 2002 renault laguna gamlingene har. Eneste fwd jeg nesten har likt på jævli føre er 1986 honda accord ex en kompis av meg hadde. Helt grei bil. Men volvo 240 og ford sierra liker jeg ikke like godt, men for all del, liker de bedre en de fleste fwd.... Må vel bare få testa noen bra fwd biler

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med å kjøre fwd, og har vel egentlig gjort det i rundt 3.år..

Fikk ganske peiling på det etterhvert og synes egentlig at det var kjempeartig.. Men jeg kom på en måte til et metningspunkt der det ikke var noe særlig utfordring lengre..

 

Nå har jeg kjørt bakhjulstrekk i snart et år. Volvo 240 stv med sperre, og nå synes jeg denne er like lett å kjøre om vinteren som golfen jeg hadde..

Jobber med audi/vw til dagli, og kjører veldig mye FWD og 4x4 i jobbsammenheng. Og jeg merker det at når jeg er vant med RWD, blir den understyrte karaktrestikken til fwd og 4x4 litt uvant å ekkelt..

 

Poenget mitt er at det er ikke noe som er mest trygt eller forsvarlig på vinterføre. Det kommer alt ann på føreren!

At det kan være momenter ved de forskjellige som kan gjøre det lettere bilkontrollamøber, er en ting. Men jeg vil påstå at en som KAN å kjøre fwd,er like trygg som en som kan kjøre RWD, og motsatt...

 

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske interessant at du Øyvind, som disponerer en rimelig bedriten Honda Accord FWD i en alder av 18 år uten NOEN form for kjøreerfaring av skikkelige FWD biler, kan ha så sterke meninger. Hvis du så mye som NEVNER at "du har lest så mye på forum" og det gjør deg berettiget å skrive slikt, forteller det mer om deg, enn det du skriver.

 

Du har vært en dårlig spire i bilmiljøet fra første stund, og du har aldri bidratt med noe positivt. Du har hentet dine meninger og dine erfaringer fra forum, uten å ha grunnlag for å stille dem selv. Jeg har lest postene dine, og vi vet godt hvor du henter innholdet fra. (Ref: http://www.honda-tech.com o.l.).

 

Det som er enda mer skremmende, er hvordan andre faktisk biter på det du skriver. At de velger å stole på en uerfaren 18 åring heller enn sin egen research. Honda har motatt fantastiske reviews over hele verden i flere tiår, både for folkebilen, for gate-luksusbilen, og for racerbilen. Type R bilene er prakteksempel på dette. Hadde du tatt deg tid til å lese research som Spoon Sports, TypeOne og Mugen har gjort på dette, ville du sett at flere av Honda sine modeller i R klassen faktisk har tilsvarende eller bedre ytelse enn sine konkurrenter i samme klasse - da spesielt de vanligste racerne. Hvis du skal gjøre research, så gjør det på de rette stedene, ikke på et forum med barn i din egen aldersklasse.

 

Alle har lov å ha meninger, og du har lov til å ha dine du også Øyvind. Det fins ikke et snev av hold i dem, men ytringsfriheten har også sine downsides. Dette vitner bare om hvor utrolig lite nyansert ungdommer i din alder kan være, og hvor liten nytte de faktisk klarer å gjøre av den lille praktiske evnen de har. Du ødelegger for deg selv, og for andres bil interesse. Det råder ingen tvil om at du har skrevet dette utelukkende for å provosere på deg folk som er glad i Honda og sverger til dets merke. Det er om mulig faktisk det absolutt eneste du har klart med denne posten her. Alt annet av rasjonelt og objektivt inhold frafaller fra første avsnitt.

 

Til dere andre som ikke vet så mye om Honda, og faktisk tror på det som blir skrevet her, kan det beros med at Honda absolutt IKKE skal slutte å lage RWD biler, og neste generasjon NSX-T, NSX-R og HSC kommer til å bli utstyrt med RWD og to av modellene med AWD som option. Det kommer også en "folke" NSX som har en nedstrippen og mer bekjeden motorytelse - forsatt med RWD. I 2006 kommer nye Accord, også i Type-R utgave, med AWD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoopy:

 

Bra skrevet!

 

Jeg hadde selv liknende tanker ang forhjulstrekk, helt til bruttern (genuine på Club-Honda) kjøpte seg en ITR. :)

 

Det er ingen motsetning mellom FWD og en jævlig kjapp og leken bil..

Det funker helt utrolig bra, kan jo til og med kjøre bredt med det.. :D

 

Jeg og bruttern hadde en lang kjøretur med taket nede på min S2k igår, og da vi avsluttet turen med noen donuts, ble vi enige om at ulempen med FWD er at det ikke egner seg til 'triksing' men funker som bare det når man skal kjøre fort.

 

Det er ikke mange biler som henger med en ITR på svingete vei, det skal være visst. Har ikke prøvd andre sportslige hondaer med FWD..

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AWD Accord Type-R høres rått ut da! Er enig med at honda lager bra\tøffe biler, kan faktisk godt tenke meg en civic vti, men kommer uansett til å ha en RWD i bakhånd til å leke meg med. Er så vant med RWD at jeg Må Ha Det, Bare Må Ha Det:) Er egentlig rimelig altetende ang bil. Er den eneste jeg kjenner som liker både opel, ford, volvo, saab, vw, audi, skoda. lada:D, fiat, osv...

 

Er vel egentlig mest koreanske biler jeg ikke liker... Blikkbokser:p

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om Mr. Ryeng ikke har prøvd andre fwd biler en sin egen slitne Accord med rustne 13" stålfelger og 20cm bakkeklaring. Jeg klarer og ha det bra moro med en sløv 1.6 Polo, både med håndbrekk på snø og på svingete veier. Og jeg kan tenke meg hvor artig det må være med en Integra eller en annen trynetrekker med litt motor. De som syter mest over at det ikke går ann og ha det gøy med fwd har sansynligvis ikke fått lappen enda eller prøvd en skikkelig bil.

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

jeg ser ikke på FWD-eiere som entusiaster i det hele tatt, fordi ekte entusiaster burde vite bedre).

 

Moralen er: "Å kjøre/eie en bil med forhjulstrekk er som å ligge med ei tjukk dame. Det går liksom greit nok, men noe moro er det sannelig ikke."

 

Altså, du har vel ikke sett AVR-Golfen og den finske Einser`n(med 500 hk)??

De drar vel stripa lett på 11 sek, og er det RWD da kanskje?

Og det finnes maaaange flere..

 

Og så kan man for all del ikke kalle folk som legger flere titalls tusener(+++) kroner på trimming av en FWD kalles bilentusiast??

 

Tenk litt før "de små grå samene" dine kommer med flere utsagn...;)

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EvenS

Spørs om Mr. Ryeng ikke har prøvd andre fwd biler en sin egen slitne Accord med rustne 13" stålfelger og 20cm bakkeklaring. Jeg klarer og ha det bra moro med en sløv 1.6 Polo, både med håndbrekk på snø og på svingete veier. Og jeg kan tenke meg hvor artig det må være med en Integra eller en annen trynetrekker med litt motor. De som syter mest over at det ikke går ann og ha det gøy med fwd har sansynligvis ikke fått lappen enda eller prøvd en skikkelig bil.

Vi kan jo ta å samle oss en gjeng med "FWD-dummies",så kan vi ta oss en drifting session ned Trollstigen en kald vintersdag..Selv om veien er stengt..:D

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår