Gå til innhold

FWD får meg til å føle meg som en pen ballerina i rosa trikot

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Godt skrevet, Øyvind. Innbiller meg du brukte litt tid på den teksten. Er den skrevet kun med tanke på bilforumet, eller har du tenkt til å sende den inn til et eller annet passende medium? Sende den inn som leserbrev til f.eks. Autofil-bladet.. Jeg synes forresten det er morsomt at du har innsett det, til tross for at du virker glad i Honda. Men ikke spør meg hvorfor du ikke valgte f.eks. en Ford med RWD i stedet for din slitne Honda :) Du som bor så langt nord må vel få abstinenser når du ser andre biler vifte med svansen store deler av året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by clone baby

 

Hmm, men så har jeg en ting og si da, dere som ikke liker FF kan jo like greit kjøpe seg en FR bil og leve livet videre og drite i og slenge drit om FF. Vi som liker FF og trives med det gir jo egentlig faen i hva dere FR gutta sier. Så enkelt er det boxing

 

 

Men lat oss ikke krangle...

hva med oss "FR gutta" som hadde FF før? har ikke vi noe å si?

 

PS: kjøpte Bimmer fordi Carismaen gikk i grøfta.. når det først går til helvete med FF så gjør det det også .. med FR kan du fortsatt redde deg...

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

hva med oss "FR gutta" som hadde FF før? har ikke vi noe å si?

 

PS: kjøpte Bimmer fordi Carismaen gikk i grøfta.. når det først går til helvete med FF så gjør det det også .. med FR kan du fortsatt redde deg...

 

det du sier med krasjing med fwd er riktig..

hadde jeg hatt rwd på golfen min, kunne jeg rettet opp igjen sladden jeg fikk på en grusvei, og unngå og kjøre inn i en fjellvegg, men dengang ei! 35.000 i skader, og en voldtatt golf..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig som det går an å bli! RWD er mye bedre uansett. De ble jo nesten utryddet iløpet av 90tallet, men nå snur trenden. Det er litt håp for fremtiden.

 

 

Blir ikke skikkelig dreis på det.

 

Det meste er jo bakhjulsdrift med motor over hjula!

VW 1300, 1968

 

 

They don't make 'em like they used to,

I'll make them even better......

 

1968 Boble "Old Speed" prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

Det som er gøy at er neste S2000 (ca 2006) kommer ikke med RWD engang .. ikke Munlige neste NSX heller :P

 

Honda har faktisk sagt at de ALDRI mer skal lage RWD biler ... (Lame)

 

 

PS: kan også si at en på utvikligs avdelingen til Toyota sa at Toyota skulle i fremtiden lage færre og færre FWD biler.. og det har lenge gått rykter om at neste Celica skal ha RWD :P

 

 

Honda sliter litt med PRen på det der ja .. Lexus og Infiniti har BARE RWD (med untak på Lexus ES.. som bare selges i USA)

mens alle Acura er FWD (+ manglen på V8 er hele årsaken til at de sliter)

 

Honda skal ALDRI mer lage RWD biler :eek: :eek: ELENDIG

Må si at de har lagd utrolig mange kule biler og ødelagt dette med fwd, men det er det ikke bare honda som gjør da..

 

Toyota er fortsatt konge sammen med lexus også da:) yodude

 

Drit bra skrevet Øyvind!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Supraguy

 

Honda skal ALDRI mer lage RWD biler :eek: :eek: ELENDIG

Må si at de har lagd utrolig mange kule biler og ødelagt dette med fwd, men det er det ikke bare honda som gjør da..

 

Toyota er fortsatt konge sammen med lexus også da:) yodude

 

Drit bra skrevet Øyvind!!

Neste S2000 og (evnt) NSX skal være 4WD ..

mens Alfa skal ha 4WD i ALLE bilene sine ..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

PS: kan også si at en på utvikligs avdelingen til Toyota sa at Toyota skulle i fremtiden lage færre og færre FWD biler.. og det har lenge gått rykter om at neste Celica skal ha RWD :P

 

Sånn bortsett fra at det sies at Toyota ikke skal lage flere Celicaer eller MR2er etter 2005...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da fortsatt digge NSX? :)

Klart jeg liker NSX, men den er alt, alt, alt for dyr. Spesielt med tanke på at jeg kan ha det like moro i en 180SX til en brøkdel av prisen.

 

 

Får man ikke caravelle med syncro?

Det er mulig, men poenget var iallefall at hvis en plutselig en dag kjører en tung FWD familieboks; da har en tapt.

 

 

Før du kritiserer noe du ikke klarer å beherske bør du ihvertfall prøve å beherske det.. lær deg venstrebremsing!!

Tro meg når jeg sier at jeg har prøvd det meste for å tyne noesomhelst kjøreglede ut av FWD-biler. Det nærmeste jeg kom var i en svingete nedoverbakke i en '99 Avensis 1.6 stv. Stor fart inn i svingen, bremse, svinge, og så holde sladden helt til kontraen før neste sving; helt uten å brekke. Det var nesten moro, men i en RWD-bil hadde samme trasséen vært hysterisk. Og med RWD sladder en der det måtte passe; en er ikke avhengig av å måtte bruke vektforflytning i en så stor grad (forutsatt at en har litt power, pluss at en kan holde sladden så lenge det måtte ønskes. DET kan man ikke med FWD (med mindre en kjører rallypigg foran og slics bak).

 

 

Honda har faktisk sagt at de ALDRI mer skal lage RWD biler ... (Lame)

Helt utrolig; de skyter seg selv i foten. Honda er konge på teknikk, og S2000 og NSX er noe av det ypperste innen biler. Grunnen til at jeg ikke kjører en slik er på grunn av prisen. S2000=Ny=Dyr og NSX=Ekstrem=Dyr. At Honda sløser bort all den fine teknikken sin i en forpakning som ikke tillater kjøreglede er bare helt utrolig. Først nå begynner jeg å fatte hvorfor uttrykket "En gang BMW, alltid BMW" er oppstått.

 

 

Om det var FR som var tingen så hadde vell folk sluttet og lage FF biler?

Ikke helt; dumme familiemødre og underkuede "menn" kjøper faktisk ikke biler pga. dens mulighet for å gi føreren lykkefølelse; de kjøper biler som har størst mulig bagasjerom. Stakkars folk; alt hva de går glipp av her i livet når det gjelder biler og opplevelser med biler. For dem er en bil et transportmiddel, mens for oss er den en kompanjong og et leketøy i én og samme pakke.

 

 

du har ikke overveid 4hjulstrekk da ryeng?

Visst har jeg det! Har tilogmed eid en tidligere; min salige Type85 Coupé Quattro; nydelig bil. Og ja, 4WD er KONGE på vinteren! Men problemet er at med 4WD trenger en et lass med hester for å sladde, leke, drifte og herje på tørr asfalt. En har tross alt "dobbelt veigrep" som i sin tur krever dobbel effekt for å kvitte seg med.

 

 

Vi som liker FF og trives med det gir jo egentlig faen i hva dere FR gutta sier.

Flott! Hele poenget i denne teksten er at en MÅ ha en bil en selv er fornøyd med! DÉT er det eneste som teller! At andre mennesker kan trives med FWD er så, men for meg er det helt utenkelig.

 

 

Innbiller meg du brukte litt tid på den teksten. Er den skrevet kun med tanke på bilforumet, eller har du tenkt til å sende den inn til et eller annet passende medium?

Skrev den primært for Bilforumet; var aldri i mine tanker å sende den noe annet sted.

 

 

Men kanskje ting blir å bedre seg? Kanskje bilfabrikkene ser et økende ønske om RWD biler? Kanskje det går opp for den vanlige mann i gata hvor moro det er med RWD? Kanskje jeg bytter Hondaen i hvasomhelst med RWD fortest mulig? Enten det, eller setter en Hondamotor i en RWD-vogn (les: AE86). Teknikken til Honda vil jeg som sagt gjerne ha, men aldri i helsikke driftstypen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med Øyvind her...

har kjørt passat Syncro,vento,golfer og div andre feilhjuls traller de siste åra, men i fjor sommer kjøpte jeg en 98`200sx og jeg komme ALDRI mer til å kjøpe noe som ikke trekker bak/eller har nok hk til å få det til å slippe på alle fire. men det siste er jo best og koster mest...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet Øyvind. Jeg satt faktisk å tenkte på hvor tøff Driftebil en 90 talls Honda Prelude hadde vært, hadde den bare hatt rwd.

 

Jeg har samme følelsen som deg. Men jeg liker egentlig Audi. har hatt en urquattro og en Audi 80 1984, Begge de to bilene er myye bedre enn begge BMWene jeg har til sammen. Motorelyden er råere. Alt er bedre bortsett fra sittestillinga, der vinner BMW, nå sammenligner jeg 80 talls biler bare så det er sagt.

 

Skulle gjerne hatt en Audi hadde de bare hatt RWD. Jeg syns 4WD har blitt kjedelig og. Nå ser jeg jo hvordan Hafsengen ligger breit med 4wd da. rått!. Men alikevel. Jeg syns rwd drift er tøffere.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke HiAce bakhjulstrekk? Du får de iallefall med firehjulstrekk. Da slår du tre fluer i én smekk. Fornøyd kjerring, japansk bil og bakhjulstrekk ;)

 

Men jeg er enig med deg. Bakhjulstrekk er bedre enn forhjulstrekk. Det synes jeg selvom lappen bare er et halvt år gammel. Det foreløpig gøyeste jeg har kjørt er MB 190E 2,3. Var så mye bedre enn Toyota Camry 2,2. Ca. samme power, men Mercedesen har jo bakhjulstrekk pluss at den mer stabil på veien.

Jeg føler også at bakhjulstrekk gir en mye bedre balanse i bilen ved normal kjøring også. F.eks. ut av rundkjøringer o.l.

 

Godt skrevet Øyvind!

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er rwd fan så har det jo egentlig ikke en dritt å si så lenge du kjører på TØRR asfalt med en fwd/rwd bil med normale mengder power( ca 100hk). Merker ikke no forskjell så lenge det ikke slipper .. Det eneste som skiller er at du slipper Tourqe steeringen på fwd, som forøvrig er ganske jævlig.

 

Hvis det er våt asfalt eller snø så blir det noe helt annet.

Jeg, personlig, synes fwd er helt jævlig å kjøre med, men det er jo en vanesak. Har lært meg å kjøre med rwd og da er jo det naturligvis det jeg liker best.

 

Fwd passer for de som Ryeng kaller "dumme familiemødre og underkuede "menn". Rwd kan være mere utfordrende å kjøre med på glattføre, men hvis man mesterer det så synes jeg det er mye /bedre morsomere.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck Honda ?

 

Er vel heller fuck FWD du vil si.. :rolleyes:

 

Honda lager biler til folk flest.

 

FWD er bla billigere og sikrere. Ikke alle som har behov for å leke seg ute i trafikken slik som visse andre. Da har man et annet behov.

 

Ser du f.eks behovet for rwd i en bil som er laget for bensingjerrighet og kjøring i tett bytrafikk ?

 

Typer av framdrift har alle sine fordeler og ulemper. Er bare å velge den framdriften som tilfredstiller dine ønsker, ikke noe værre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår