Gå til innhold

Hva er egentli så "rått" med skyline?

Ranger emnet


ford4fun

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg forbinder Skyline med australsk touring car racing som pleide å gå på eurosport når jeg var mindre, pleide å gå midt på dagen så jeg måtte ofte skulke skolen for å få sett.

De var totalt overlegne Holden Commodore og Sierra RS500, etc :D Var vel noen BMW'er som gikk også.

 

Når jeg var i Japan i '91 så jeg en jævlig grom Skyline.

"En sånn skulle jeg likt å hatt.."

 

Jeg vet ikke hva andre folk forbinder med den, men for meg blir det som en av de derre magisk bra damene, Patricia Arquette, Beyonce, Kylie, som du har sett på tv og synes er dritbra, men vet du ikke får :(

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en Skyline GT-R er en sinnsykt "rå" bil er vel ingen tvil - også med tanke på at den har mange år på nakken. Men jeg velger nå allikavel å pisse litt på ryggen til Skyline-myten (jeg er Nissanentusiast og IKKE "misunnelig" da jeg kunne hatt Skyline selv)

 

Jeg tror en må skille litt på GT-R og en "normal" Skyline.

 

Helt vanlige Skyliner (ikke GT-R) er ganske kjedelige og ikke så veldig interessante mener nå jeg. Skyline leveres i mange varianter og utstyrspakker, både med og uten turbo, og det er klart at de utgavene som har de store motorene er de som har lagd ryktet til Skylinen.

 

En vanlig sur Skyline 4 dørs sedan eller for den sags skyld STASJONSVOGN (ja det har faktisk blitt produsert noen få) er ikke akkurat noe å hoppe i taket for.

 

Jeg tror at mystikken, ryktebørsen og historiene om bilen har gjort sitt til at den har fått nesten heltestatus rundt om i verden, noe har "skjedd" med navnet slik at de oppleves som noe HELT spesielt. Også det at det ikke er en hver forunt å ha en Skyline i garasjen gjør at de er ettertraktede.

En glemmer ofte at Skyline også har en 40 år lang bilsportshistorie (en enorm historie!!) og at mange av bilene gjorde rent bord har ikke gjort statusen mindre for Skyline. En Skyline GT-R R33 hadde lenge banerekorden på Nordschelifen på Nürburgring, det er klart at det er heftige greier.

 

PS - På slutten av 60'tallet var det MANGE Nissan Skyline i Norge, og vår hardtslående Martin Schanke startet sin karriere i Norge nettopp med Nissan Skyline.

 

Jeg tør påstå (pisse i motvind??) at en "vanlig" Skyline ikke er så innmari rått.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få sett Top Gear episoden der dem prøvde en R-34 GT-R, og se og hør hva som blir sagt/filma! Det er noe helt spesielt. De er laget kun for folk som er glad i bil! Dessuten se dah! En sedan, svær som faen 2dørs! Drit rå! The Fast & the Furious??? Klart de filma har vært med på å dra opp interessen, men De heftigste Skylinene har vært noe som bilinteresserte har traktet etter siden 70tallet!

Mange mener at RS500 var bilen som tok alt i Standard bil klassene på 80-tallet.....Skyline var grunnen til at det ble regleg i klassene! Ingen andre hadde sjans!

'03 Mitsubishi Galant Advance stv - '81 Vovlo 244 med Autolat - et ukjent antall Bobler - '73 VW Buss (T-2) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår