Gå til innhold

boXer

Bruker
  • Innholdsteller

    5,386
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om boXer

  • Bursdag 01/11/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    323 GTX
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Ford Tekniker
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 Turbo
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.flickr.com/photos/omaomaoma
  • Bosted
    Follo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

boXer's Achievements

  1. Dag 2 lastet opp... http://picasaweb.google.com/olemarkusandersen/SEMA09DayTwo#slideshow/5406268890232716562
  2. Lastet opp bilder fra dag 1... Kommer mere, men som dere sikkert skjønner tar det litt tid. Er litt å sortere gjennom. Album @ Picasa
  3. Blir større og større ja. Men du blir overasket over vekten. Ifølge vognkortet mitt veier min 1045kg MED fører. Men ifølge alle artikler på nett veier 3dørs Sport med 120hk bensin 1109kg. Skal kjøre min på vekta så fort jeg får sjangsen. Nye Fiesta'n er i utgangspunktet 40kg lettere enn den forrige modellen.
  4. Litt testing og prøvemontering på Fiesta'n idag... Fikk lånt noen 8x18" ET40 Compomotive av en hyggelig bekjent. For å prøve disse på Fiesta'n og skjekke passform og klaringer etc. Det passet mildt sagt helt greit ;) Perfekt innpress foran, bak er det plass til noen 8-10mm spacere for perfekt pass. Godt med plass og ingen subbing. Skal funke gull sammen med 35mm senk også. Vel... Bildene...
  5. Ja dem sier det er øya man blir blind på først :P
  6. Du kan se at ac pumpa er innkoblet hele tiden hvis du titter ned på reima? Da er det enten noe overledning inn til den elektromagnetiske clutchen(kun 2 ledninger så lett å feilsøke), eller så har clutchen rusta/fått noe skitt i seg og hengt seg fast.
  7. Sjelden jeg driver noe med de gamle bilene, så det greiene der husker jeg ikke. Vet bare at de går istykker. Forhør deg med et Ford verksted, eller prøv å send en PM til Mondeo her på forumet (hvis han fortsatt er aktiv). Han har sikkert peiling.
  8. Ble visst noe tull. Bildene funker nå eller?
  9. Det elendige antispinn systemet er styrt av en liten motor (HCU) med egen wire til gasspjeldet. Den sitter bak høyre frontlykt. Er ikke noe ukjent problem at den slutter å funke. Mitt tips er å se litt nærmere på den.
  10. '09 Sport 120hk Individual, med ca alt.
  11. Fikk nye bruksbilen min på torsdag. 3dørs Sport, 1.6 Duratec Ti-VCT 120HK bensin. Individual interiør og alt tigjengelig utstyr bortsett fra parksensorer og nøkkelfri. (Hvis du har stor multimediapakke bør du få oppdatert programvaren på den så du kan streame musikk over blåtann ;) ) Bestilt med standard 16" for å bruke de på vinterdekka. Må noen 18 tommere på den senere for å fylle disse hjulbuene. Er jævlig fornøyd så langt. Dritfin å kjøre, super stereo og frisk liten motor. Litt mye hjulstøy fra bakhjula med lavprofil, men det er lett å fikse.
  12. Ingen av delene :) 14,9:1 er nesten støkiometrisk blanding. 14,9 deler luft til 1 del bensin. Avhengig av hva slags drivstoff/oktan du har på tanken da... (Støkiometrisk blanding er den blandingen med mest fullstending forbrenning, derfor renest utslipp. Også kjent som Lambda 1) Vanlig pumpebensin har støkiometrisk forhold på ca 14,7:1. Bensinmotorer er normalt mappet for å gå på Lambda1 ved lav belastning, for minst mulig utslipp. Men ikke mest mulig effekt, da trengs det fetere blanding (altså lavere Lambda). Hvor fet avhenger helt av motortype og oppsett. Jepp. Min mening er at man bør ha en bredbåndslambda på enhver motor man har brukt mye tid og penger på. Om ikke et permanent instrument så noen form for å datalogge og kontrollere hvertfall. Selv bruker jeg lambdakontroller med datalogg for å slippe enda et instrument i dash. (Jo flere instrumenter, jo flere bekymringer :P )
  13. Vil også anbefale AEM sin kontroller. Enkel og veldig bra. En annen (litt mer avansert) favoritt er Innovate Motorsport sin LC-1 eller LM-1/LM-2. Er det mulig. Enda bra hjemmesiden til "tuning firma" hans ikke er oppe. Han trenger noen år og en lass med bøker for han bør åpne den nettsiden.
  14. Nova Lube (eller tilsvarende). Nova Lube får du på Mekonomen eller fra Relekta. Kobberfett tørker ut og tåler ikke temperaturen. Er som regel ikke en nødvendighet om bilen får service jevnlig. Men litt nova lube skader aldri (er ikke mye som trengs). På feks Ford/Motorcraft sine plugger uten nickling er det en nødvendighet, da disse gjerne setter seg fast i alutoppene.
  15. Rullende landevei er ikke noe 100% presist vitenskap. Det kan være kalibreringer og korreksjonsverdier som gir avvik, eller et veldig pesemistisk drivverkstap. Skal ikke påstå jeg er noe ekspert, men driverkstap beregning er litt 'stikke fingern i været' som regel. Vil du vite motoreffekt bruker du en motorbenk. Rullende landevei gir deg effekt på hjulene. Resten er teoretisk.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår