Gå til innhold

Hva er egentli så "rått" med skyline?

Ranger emnet


ford4fun

Anbefalte innlegg

Skyline var godt kjent av "bilkjennere" lenge før filmene, for Skyline har en lang-lang historie. Det er bare det at filmene har gjort bilen kjent for fjortisene, - for alle har hørt navnet og vet at det er en Skyline med i filmene. "Så du Skylinen??" spurte vel de fleste om når "du" fortalte at du hadde sett filmen - men Skylinen var jo bare en "statist". Skyline er mye navn... (men for all del, jeg skulle gjerne hatt en GT-R)

 

Supra MK4 som ble nevnt i tråden her er virkelig en Superbil med stor S. Den er rå, den har designen og den har også et såkalt "G-force body" som gjør at bilen trykkes hardere og hardere mot veien jo fortere du kjører. Ser du i avataren min, så bånner jeg (+ 20 km/t) speedo'n som går til 300 km/t på motorveien mellom Berlin og Hamburg. Bilen var "trygg" i høye hastigheter, og jeg har ett bilde som jeg tok ut gjennom bakruta i 240 km/t på våt vei. Det var EN smal vannsøyle bak bilen - ca 5-6 meter høy, og det var rart å se hvordan luftstrømmen lagde denne mens det var "mindre" vannsøyle bak andre biler.

Har du kjørt bak en bil på veldig våt vei ser du som regel TO søyler som virvles opp bak bilen (en på "hver side" bak bilen), mens på Supraen var det kun en HØY en.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Laaars

 

Nå ser hvertfall jeg hvertfall bort fra neonlysa... og den vingen er vel ikke akkurat så mye høyere enn originalvingen til en R34 GT-R.

 

Jeg skjønner jo selvsagt at det bare er noe du sier fordi det er FnF filmene det er snakk om.

 

43.jpeg

Syns den er fet jeg... kunne vel spart seg for neonlysa men.

 

Poorno!! Med eller uten neon lys.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Jeg skjønner jo selvsagt at det bare er noe du sier fordi det er FnF filmene det er snakk om.

 

43.jpeg

 

Nei, jeg sier det fordi du sa i den forrige tråden at den Skyline`en som er med i den filmen er fet ;)

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må være litt japse-fil for å mene at Skyline har særegent eller spesielt utseende. For meg ser det ut som en hvilken som helst japansk bil. Tester avslører at bilen har gode kjøreegenskaper, og det er vel til slutt det som er viktig (?).

 

Virker som om Japsene/asiatiske bil produsenter var oppfinnsomme og originale på 70-tallet, men at de etter en kort herme-periode på 80-tallet i all hovedsak har sluttet å lage utfordrende og spennende biler designmessig. At de kan lage fantastiske biler er det ingen tvil om, men jeg må si superbiler (hvis du kan kalle de det) som EVO, WRX, Skyline o.l. har et usannsynlig trist utseende i forhold til ytelsene bilene har.

Når det gjelder design er Italienerne, Tyskerne og til og med Amerikanerne overlegne.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by schnellfahrer944

Tror du må være litt japse-fil for å mene at Skyline har særegent eller spesielt utseende. For meg ser det ut som en hvilken som helst japansk bil. Tester avslører at bilen har gode kjøreegenskaper, og det er vel til slutt det som er viktig (?).

 

Virker som om Japsene/asiatiske bil produsenter var oppfinnsomme og originale på 70-tallet, men at de etter en kort herme-periode på 80-tallet i all hovedsak har sluttet å lage utfordrende og spennende biler designmessig. At de kan lage fantastiske biler er det ingen tvil om, men jeg må si superbiler (hvis du kan kalle de det) som EVO, WRX, Skyline o.l. har et usannsynlig trist utseende i forhold til ytelsene bilene har.

Når det gjelder design er Italienerne, Tyskerne og til og med Amerikanerne overlegne.

 

Vil si meg uenig i mye av det der.. men det er absolutt ikke noe vits å diskutere.. bil smak er det samme som musikk smak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jeg være ærlig .. når du ser nye amerikanske biler så kan du ikke si de er spesielt overlegne japanerene..

 

men alle gjør ting mer og mer likt ..

la oss bare håpe Lexus ikke forandrer så mye på LF-C prototypen når de lanserer neste IS ..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det som gjør disse riskoker racerne så populære er at de ser rimelig anonyme ut men har mye power under panseret...ikke noe show off bil som z3, slk og sånt som ser ut som om de har mye hester... det er også store muligheter for å gjøre bilen til din egen ved stylingvarianter osv...hvor mange styla slk,z3 har du sett? tror det er viktig for bilinterreserte å kunne gjøre bilen sin egen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Destro85

jeg tror det som gjør disse riskoker racerne så populære er at de ser rimelig anonyme ut men har mye power under panseret...ikke noe show off bil som z3, slk og sånt som ser ut som om de har mye hester... det er også store muligheter for å gjøre bilen til din egen ved stylingvarianter osv...hvor mange styla slk,z3 har du sett? tror det er viktig for bilinterreserte å kunne gjøre bilen sin egen...

 

Spørsmålet er: hva er så rått med skyline..?

 

At du får kjøpt tjukt av plastikk, er ikke de flestes måte å velge bil etter..

 

Z3 kom forresten i en utgave med mere hk enn både skyline og supra.. ;)

 

Skal en sammenligne trimma biler, så bør man gjøre det av BEGGE typene ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Ser du bor i Asker Hersker Hans ! Så en til salgs nede på nærsnes. Sto bak rortunet ! Så ikke så mye på den, utover at det tilsynelatende var lite rust, og så ganske fin ut, annet enn at den var veldig sliten i lakken (og fytti rakkern for en farge!!! Beige et eller annet) ! Hadde gått 180 et eller annet tusen kilometer. Sto ikke prisantydning, og tok ikke nummeret, men hvis du ser en sånn en trillende rundt i asker området, så se etter en 'til salgs' lapp !

 

Hadde vært interessant å spore opp den hvis den fortsatt er til salgs. .

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere slutte med dette tøvet.

 

Det blir helt bak mål å spørre "hva er så rått med Skyline", og lire av seg at "den er hypet opp av F&F filmene", mens man samtidig sitter hjemme på promperommet og ser Initial D og drømmer om AE86.

 

AE86 er et japansk svar på Ascona B, EOD.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Originally posted by osbekken

Nå ekke jeg no nissan-obsesser... Men hvis jeg måtte finne meg en Nissan å leke med, hadde jeg nok gått for 300ZX.

 

-men jeg har ikke mye peil da.

 

Kan noen fortelle meg hvorfor 300ZX ikke er den kuleste Nissan?

 

nissan3.jpg

nissan5.jpg

nissan9.jpg

nissan4.jpgnissan10.jpg

nissan13.jpg

 

Exteriör.

 

* Erebuni Front.

* Erebuni Bakkjol.

* Wings West Sidokjolar.

* JSP Kolfibervinge.

* Mulle Aeroparts Ducted Panel.

* Bomex Backspeglar.

* APC Klara blinkers.

* StreetGlow Röd Neon under bilen.

* Graphics (Skyltmålar´n).

* Solfilm (Marco´s Sunprotection).

 

Interiör.

 

* Specialsydd Inredning (Grått skinn).

* Specialsydda Damasker (Grått skinn).

* MOMO Cup Stolar.

* MOMO 4-Punkts Bälten.

* MOMO Millenium Ratt.

* MOMO Combat Knopp.

* MOMO Challenger Pedalset.

* MOMO Grip Mattskydd.

* Autometer Mätarhållare A-stolpe.

* Autometer Tachometer m. shiftlight.

* Autometer Boost Mätare.

* Autometer NOS Mätare.

* Nitrous Express Lustgassystem. (35-50-75hk)

* Sony Black Panel Huvudenhet.

* JBL 4" + diskant Framsystem.

* JBL 10" Basar.

* GAS CyberX Slutsteg.

 

Motor.

 

* Tuned by ProZ (chip).

* Chipväxel för Dubbla Chip.

* BMC Dubbelkonat Luftfilter.

* TurboXS "Typ XS" Dumpventiler.

* Samco Siliconslang.

* Unorthodox Pulley.

* Remus Cat-Back System.

* GZA Kromade Motordelar.

* GReddy High Pressure Kylarlock.

* GReddy Kromat Oljelock.

* Kromad kamremskåpa

 

Chassie.

 

* Team Dynamics Diablo 19" Fälgar.

* Good Year Eagle F1 19" Däck.

* Koni Stötdämpare & fjädrar.

* H&R Spacersystem 30mm Fram.

* BomZ Fjäderbensstag Fram.

* BomZ Fjäderbenssstag Bak.

 

Övrigt.

 

Priser:

* 2:a Placering - 2Fast 2Furious Malmby Flygplats

* 2:a Placering - Tullinge "Bästa Japan"

 

Rå bil...370 hk uten nos

 

men denne er jo stylet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Skyline GT-R. For bare få år siden hadde disse ordene ingen betydning utenfor Japan. Så, i 1998 kom Playstationspillet Gran Turismo til Europa, og bilverdenen skulle aldri være den samme igjen. Skyline GT-R er uten sammenlikning Japans mest populære og myteomspunne bil, og vi i evo.no går gjerne Godzilla nærmere etter i sømmene. I denne artikkelserien skal vi se på bilens historie, se hva den er god for og hva som bare er rykter, myter og oppspinn, og til sist skal vi selvfølgelig teste bilen!

 

Les artikkelen: (del 1)

http://www.evo.no/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=42&mode=thread&order=0&thold=0

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår