Gå til innhold

GLR

Bruker
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om GLR

  • Bursdag 02/07/1981

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    VW-BMW-Ford-Ikke noe nytt
  • Modell (eks S4)
    1200, 142
  • Biltype (eks Audi)
    VW, Volvo
  • Yrke eller sivil status
    Servicetekniker
  • Motor (eks 1.6)
    1.6...
  • Fylke
    Hedmark

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Elverum

GLR's Achievements

  1. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1258127
  2. GLR

    e30 diffbrems

    Eneste E-30 bortsett fra M3 som var levert med sperre som standard utstyr var 325ix (levert med viskose sperre), det ble levert som ekstra utstyr på de andre modellene (lamell typen).
  3. Regner med det er lyden det blir siktet til her... Og den hater jeg... Det er Wastegate lyden som er rå! Så jeg kommer til å kjøpe resirkulerings ventil!
  4. I'll be there... Regnvær hadde ikke gjort noe.. Understyrer sikkert litt mer men kanskje jeg kunne fått litt drift i Ix'n også da..
  5. Sorry for kvaliteten på bildene, men de er tatt med min eminente Nokia 7250
  6. Flere som har vært der.. Jeg.. På lørdag var vi flere lokale helter der med Volvo Tvåhundraochfemochførr... Den blåe døde på lørdag.. eller blei litt kvesta hvertfall. Det samme blei de to inni, Kompisen min som kjørte og meg som brakk høyre stolen.. Rulling er Gøy når det er... eeh Kontrollert?
  7. Bilen er fri for rust hull, mao ingen sveising nødvendig! Men det er en del overflate rust! Karosseri er små bulkete men ikke noe alvorlig! venstre dør er dårlig og må byttes hvis bilen skal shines! Bilen går, som ei klokke starter med engang. Motoren er bilens orginale B20A bilen har gått nesten 190000km. Interiøret er slitent men svart, baksetet er helt fint! Bilder kommer! pris: 6000 Kjempe bil for prosjekt eller arbeids bil som er rommelig og går og går og går..... Bilen ble brukt som daglig bil inntil jul 2002 da jeg kjøpte meg nyere bil! Send mail til rennfahrer2@hotmail.com for spørsmål! evt. ring/sms 91746738
  8. GLR

    Coupe Quattro 20V

    Utvendige lister få du hos din lokale v.a.g. forhandler! De andre delene er bra å kjøpe der samtidig! du spør på vag hva som er vanlig å bytte samtidig som regreim, det er snakk om vannpumpemed stramme hjul ihvertfall. kjør en skikkelig motor rens på motoren før du åpner den! Siden de hydrauliske ventilløfterne ofte tetter seg igjen og blir treige er dette lurt! Ulende lyd fra klimaanlegget er sikkert fra vifta, veit ikke men tipper denne er ett helvete å bytte! Gassen er en "freongass" denne spør du nærmeste kjølefirma om de kan fylle, det koster noen kroner og bør ikke gjøres førdet er tatt lekkasje test på anlegget det kan også det firmaet gjøre! du får ut instrument panelet ved å ta av rattet og så er det noen skruer på baksiden av panelet under ratt stammen
  9. 325iX'n målt med g-force: 1/4mile 16.2sek VW 1300 på Mantorp: 1/8: 10.45 1/4: 16.5
  10. Noen gjør hva som helst for å bli brun!
  11. uten termostat vil vanet gå den letteste veien, tilbake i motoren, uten å gå utom radiatoren og bli nedkjølt
  12. er det noen som liker gamle bobler her så bør dere ta en tur på søndag også! Da avvikles det 3. Scandinavian Cal-look Classics Nordens eneste "boble treff" med drag racing som eneste mål!! Og nei det vil ikke bli mange med 1300ccm utpå, de fleste vil ligge fra 2l og oppover. Absolutt værdt en titt!
  13. GLR

    Bensin til 320 E30?

    Poenget var at for å unngå tette hydrauliske løftere og kanskje høre hva som faktisk er galt eller ikke kunne det være lurt å prøve dette. kan kanskje uansett være lurt å prøve den må jo rense utrolig bra og fort for at man skal kunne stå og høre forskjell mens motoren går! Veldig mange motorer kunne trenge en sikkelig rens inni!
  14. GLR

    Bensin til 320 E30?

    Oktan er direkte relatert til effekt uttak. Oktan nivået du trenger er bestemt av densiteten til lufta som blir sugd inn i motoren din, som igjen gir kompresjons trykket sammen med den teoretiske kompresjonen motoren din lager. I en suge motor vil trykket inn i motoren bli lavere ettersom motoren går fortere, vakum oppstår i innsuget og pga dette kommer det mindre luft inn i motoren pr omdreining til fortere motoren går. Mindre luft og mer bensin, gjør at du kan avansere tenninga slik at motoren tenner mer riktig i forhold til TDC. Trykket i forhold til luft massen i sylinderen gir altså oktan nivået du skal ha for å unngå banking, hvis du fortsatt skal ha samme effekt. Ved å redusere fortenninga litt blir tenninga riktig og motoren går riktig, uten banking men med litt lavere effekt. I en kunstig aspirert motor, dvs turbo/kompressor, gir du motoren mer luft i forhold til en normalt aspirert motor og du må derfor gi motoren mer bensin også. siden du også gir høyere luft trykk med samme densitet og med samme oktan og kompresjon må du redusere fortenninga betraktelig, fjerner en av disse tinga får du banking. Det mest vanlige ved turbo motorer er å gi for lite bensin og derfor banking osv. Uansett, jeg mangler sikkert noe i forklaringa over, men stort sett ved trimming av normalt aspirerte motorer inngår kompresjons forhøyning og man trenger derfor også høyere oktan for at motoren skal gå riktig! hvis man ved trimming gir faen i komp forhøyelse kan man stort sett uten problemer fortsette med den oktanen man brukte fra før. Dette har blitt diskutert mye i Statene siden de vanligvis har 91 oktan som vanlig "pumpe" bensin, vi er derfor fortsatt priveligert som kan kjøre på 98 oktan. Hvis du ikke hører tydelig banking fra motoren din og den ikke går merkbart dårligere når den blir varm har du neppe noe stort banke problem, vel og merke gjelder dette normalt aspirerte motorer, ikke turbo etc. har du mistanke om banking i turbo motor, STOPP! og gjør noe med det!!!!!! De fleste nyere biler har for lav oktan/luft masse forhold, disse kompenserer ved å ha bedre kjøling som fjerner varmen som er ett problem pga dette, mer bensin hjelper også noe, dette er hele veien kompromisser men det går tydelig vis! Jeg kjørte min forrige BMW på 95 og hadde ingen problemer med dette, prøvde 92 det gikk ikke, men det hadde ikke noe spesielt for seg å kjøre 98. Har han som du kjøpte bilen av justert den ved å justere tenninga for 95 , selv etterat han har trimma skulle ikke dette være noe problem. Dette er min mening, mye av dette har jeg kun lest og ikke utprøvd, noe har jeg lært på skolen og noe har jeg prøvd selv. Dere får bestemme selv om dere skal være eninge eler ikke, I don't give a shit!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår