Gå til innhold

Camaro med Ford motor?!?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg heter Stig og er helt ferskis bare for å ha det sagt med en gang.:spermie: Men interessen for amcar og sinte muskelbiler har jeg alltid hatt! Bor litt lenger oppi dalen til Bowtietwister og de gutta der, og det foregår saker nedover dette dalstrøket som ikke akkurat legger noen demper på interessen:partyon: Men til saken.. Her for noen år tilbake havnet jeg på en privatfest, og etter div karsker hadde jeg bytta bort -85 BMW528'n min i en -73 Camaro Z28.. Men det angrer jeg selvsagt ikke på! Det er bare en liten ting... Det står en 400M Fordmotor i Camaroen:deng

Bilen har bare stått til nå, men trenger noen eksperters tips og råd. Motoren starter og går jevnt og fint, sommer som vinter. dreiemoment som ei ferje og slett ikke noen sinke. Det står performer innsug og en 4port holley på motoren. Med originale manifoiler og hva som er gjort inni motoren aner jeg ikke.. Er dette noe å bygge videre på lurer jeg på, hvis man kun tenker økonomi for å få mest mulig for minst mulig? Og hvis man driter i originalitet i første omgang.. Ønsker i hovedsak å kunne stille til street legal med en bil som yter sånn akkurat passe.. Er 500hp på bakhjula å tro på nissen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann, jeg heter Stig og er helt ferskis bare for å ha det sagt med en gang.:spermie: Men interessen for amcar og sinte muskelbiler har jeg alltid hatt! Bor litt lenger oppi dalen til Bowtietwister og de gutta der, og det foregår saker nedover dette dalstrøket som ikke akkurat legger noen demper på interessen:partyon: Men til saken.. Her for noen år tilbake havnet jeg på en privatfest, og etter div karsker hadde jeg bytta bort -85 BMW528'n min i en -73 Camaro Z28.. Men det angrer jeg selvsagt ikke på! Det er bare en liten ting... Det står en 400M Fordmotor i Camaroen:deng

Bilen har bare stått til nå, men trenger noen eksperters tips og råd. Motoren starter og går jevnt og fint, sommer som vinter. dreiemoment som ei ferje og slett ikke noen sinke. Det står performer innsug og en 4port holley på motoren. Med originale manifoiler og hva som er gjort inni motoren aner jeg ikke.. Er dette noe å bygge videre på lurer jeg på, hvis man kun tenker økonomi for å få mest mulig for minst mulig? Og hvis man driter i originalitet i første omgang.. Ønsker i hovedsak å kunne stille til street legal med en bil som yter sånn akkurat passe.. Er 500hp på bakhjula å tro på nissen??

 

Hva skal jeg si, jeg får vel ikke sove til natta...........:angry:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja cabben...:D

 

Nei ... selg den Ford motoren til noen som behøver den eller hiv den inn døra til Ponyparts....

 

Alt er jo avhengig av penger, men jeg sier som vanlig... finn deg en BB Chevy 454 eller større...som en eller annen har brukt MASSE penger på..:D

 

å sleng den i bilen...

 

http://www.nitroz.se er en fin plass å leite..!

 

Kanskje Bowtietwister og guttene vet om en motor til deg...

 

Hvis ikke så har Nils B Nilsen en gomotor til salu!!!!! :thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja cabben...:D

 

Nei ... selg den Ford motoren til noen som behøver den eller hiv den inn døra til Ponyparts....

 

Alt er jo avhengig av penger, men jeg sier som vanlig... finn deg en BB Chevy 454 eller større...som en eller annen har brukt MASSE penger på..:D

 

å sleng den i bilen...

 

http://www.nitroz.se er en fin plass å leite..!

 

Kanskje Bowtietwister og guttene vet om en motor til deg...

 

Hvis ikke så har Nils B Nilsen en gomotor til salu!!!!! :thumb

 

Takker for svar. Hadde fort regna med det svaret også da;) Fatter egentlig ikke hva han som satte motoren i bilen tenkte på i utgangspunktet?!?

Men var litt i tvil egentlig om han kanskje visste noe om 400 motoren som ingen andre veit?? Men man må vel være født Ford-kar for å finne på noe sånt.. hehe;) Og det er ikke jeg! En 572 eller no hadde sikkert gjort seg hvis lommeboka og kjerringa sa det var greit, men de pleier å rotte seg sammen mot meg.. Det var synd med nattesøvnen din Cab, jeg beklager det.. :hide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var i siste Hot Rod de bygde en sånn med 500hk for 5000 dollar eller no sånt. Edelfrosk topper å vass kam ++ så går det fint. Er litt undervurdert den motoren der, fakktisk. Har jo samme oppbygging som 351 Cleveland, som jo er en heftig motor+ mere volum.

 

Men er litt enig, er nok lettere å bytte til cheva igjen.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var i siste Hot Rod de bygde en sånn med 500hk for 5000 dollar eller no sånt. Edelfrosk topper å vass kam ++ så går det fint. Er litt undervurdert den motoren der, fakktisk. Har jo samme oppbygging som 351 Cleveland, som jo er en heftig motor+ mere volum.

 

Men er litt enig, er nok lettere å bytte til cheva igjen.

 

Ja det er mang en Ford-Kall som har prøvd å overtale meg til å bygge videre på den motoren der pga det skal være mulig å skremme masse men koste lite. Jeg liker jo den pakkeløsningen der, men da kan jeg iallefall ikke bry meg om hva folk sier;) Det er jo en truck motor som har et rimelig brutalt dreiemoment, iallefall i denne bilen. Men går det å få den sint nok er spørsmålet? Det er mulig jeg prøver meg litt fram med noen headers til å begynne med, så får jeg se om jeg snubler over en 454 eller lignende på min vei.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det borring eller slag som er forskjellen på 351 og 400'n? Hvis det hovedsaklig er borring skulle den jo i teorien være like turtallspotent og være lettere å få mye gamp ut av. Ekstra dreiemoment er bare en bonus... :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det borring eller slag som er forskjellen på 351 og 400'n? Hvis det hovedsaklig er borring skulle den jo i teorien være like turtallspotent og være lettere å få mye gamp ut av. Ekstra dreiemoment er bare en bonus... :D

 

Det er vel både borring og slag som er forskjell. Vet iallefall at 400 har lengre slag enn både 429 og 460.

400 har 4.0" slag

429 har 3.59"

460 har 3.85"

og 351 finner jeg ingen data på i farten her.. Vet at 400M motoren er 11kg tyngre enn 351C ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400M var en videreutvikling av den gamle 351Winsdor motoren som var solid nok men som slukte suppe. Så den var egentlig et direkte resultat av bensinkrisen og hvordan skulle de få en motor med kombinert lavt forbruk og nok krefter til å slepe rundt på en tung Ford truck? 351C har forresten 3,50 slag, refererer til meg selv litt lengre bak i tråden her. Så 400M er altså den motoren med lengst slaglengde av hele Ford sortimentet med sine 4.0".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår