villejan Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Da har jeg handlet... Nxt shampoo, nxt tech wax, scratchX, microfiberklut, alt sammen i en pose... hærlige greier. hva trenger man mere? Har noen produkter liggende fra autoglym...(får bruke opp dette senere) Nå venter jeg bare på fint vær ute til å være inne i... og det er ikke vanskelig i bergen... bare man har en garasje med strøm og varme. Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlaLarsen Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Fiine greier:) Da Kaster jeg den jeg har med 2 håndtak i bekken. Og svipper bort på TEMA og kjøper den poleringsmaskinen.. -Har du en link til hvor jeg kjøper bra pads til å ha på maskinen til Tema, så hadde det vært fint? Eller det selges kansje på Bilextra? Kan få tak i cyklo pads gjennom Bilxtra værtfall. Hadde på lager i Skien, men lå ikke framme i butikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Da har jeg handlet...Nxt shampoo, nxt tech wax, scratchX, microfiberklut, alt sammen i en pose... hærlige greier. hva trenger man mere? Har noen produkter liggende fra autoglym...(får bruke opp dette senere) Nå venter jeg bare på fint vær ute til å være inne i... og det er ikke vanskelig i bergen... bare man har en garasje med strøm og varme. Gled deg til å prøve NXT Shampooen! Jeg syns denne var helt super iallefall, det var så lite friksjon at mitten datt nesten av hånda mi hele tiden :) Såpa er visst også ganske drøy i bruk, så den renser godt. Skal teste hvor lenge voksen holder. Truhaa: Liker du Poorboys SS&S bedre pga at den er mildere? Personlig syns jeg NXT shampooen var mye glattere.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Jeg liker Duragloss såpa veldig godt, bedre enn Meguiars Gold Class.. Og jeg ville ha tatt DG før NXT til vanlig vask, hvis bilen skal polerers eller den er veldig møkkete kunne jeg ha brukt NXT.. Skal prøve poorboys på torsdag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Hva gjør at du liker Duragloss såpa bedre enn NXT da? Ble helt forelska i den jeg, var så glatt! :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Har ikke brukt NXT, men vet den er sterk.. Så det er grunnen, at jeg ikke trenger å bruke en så strek såpe, ikke nå på sommeren(høsten) hvertfall.. Men DG lukter godt, skummer veldig bra og glir godt, pluss at den er billig da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Hvis du aldri har prøvd den, må jeg nesten anbefale deg den da.. Opplevde akkurat det samme som du opplevde med DG.. God lukt, skummer bra, glir bra og er billig. Jeg betalte 196kr for nesten 2 liter, her i Norge. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Tror det blir ei kanne nå nærmere vinteren, har akkurat bestillt DG #501 Marine Polish (rens) og Collinite Insulator wax #845.. Vil være sikker på at alt salt blir borte.. Litt trist at det blir kaldt ute, og værre når det blir minus grader.. Må reise bort nå jeg skal vaske.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomtom Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 hva med å kjøpe sånn microfiberhanske fra meny? jeg kjøpte en nå, bare for å prøve. er nesten klin lik! kosta 69 spenn, så ingenting å tape på det. fant et billig micofiberhåndkle fra chlas ohlson, men er ikke sikker på hvor superabsorberende det er i forhold til drying towel, men 39 kroner er ingenting å tape. Hva synes dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Jeg så den Menyhansken ja, den funker sikkert like bra, men vet ikke hvor slitesterk den er. Når det gjelder mf-kluten til Meguiars, er nok disse av bedre kvalitet enn CO sine. Og dessuten større. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomtom Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 hmm, ja det er størrelsen det kommer an på der :P men, det skader ikke å kjøpe noen. skal innom i morra. Slitestyrken på hansken får jeg nok bare vente og se på. jeg har ikke noe å gå ut ifra da(har ikke prøvd wash mitt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Jeg har to fra CO, grønne Sonax kluter.. De funker til dørkarmer og den slags, men bruker dem ikke på lakken.. (bedre de enn autoglym sine) Og ingen MF klut vil klare å suge vann som et WW MF tørkehåndkle, det blir to helt forskjellige kluter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomtom Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 aha! da kjøper jeg ett par sånne. når det er dørkarmer og bagasjeromslokk og sånt, så spiller det vel stort sett ingen rolle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDDz Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Vaske bilen med NXT shampoo`en igår! Var helt fantastisk ilag med mitten :D Hvor mye såpe skal man egentlig ha oppi en vanlig bøtte? Selv om jeg hadde brukte skyllebøtte for mitten og brukte mye vann, så var det mye såpe igjen i det vannet som var igjen i vaskebøtta.. Overdrev jeg litt om jeg bare "hellet" litt oppi? :) Siter - Ford Mondeo 1,8 1998 Prosjektet mitt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/179656-ford-mondeo-blir-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Likte også NXT såpa jeg, men merket at den var litt sterk mot voks ol på bilen, bilen blir gullende ren, men når du føler på lakken etterpå merker du den ikke er så glatt lenger. Der er DG/ Poorboysen bedre syntes jeg, litt mildere. NeDDZ: fyll bøtta 2/3 full og ha såpa oppi da, fyll deretter opp, så slipper du at det blir 90% skum og 10% vann. 1-2 korker holder ofte.. Den MF fra Meny kjenner jeg ikke til, men billig MF er laget på en helt annen måte en de som benyttest til bil (de som ikke koster 19,-) De er en type trekantede, for å løfte møkka opp fra lakken når kluten/mitten dras over bilen, de billige er ofte runde, og de ruller noe av møkka under seg og over lakken/bilen......skjønner, men har ikke prøvd den selv, så det er mulig det funker bra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg