Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er mest optimale luftemperatur og værforhold generelt hvis man skal polere? Står selvfølgelig innendørs uansett vær men har en mistanke om at det var noget for kaldt første gangen je polerte i år. Var regn og rett under 10+ grader.

 

Og jeg har sikkert spurt om det før, men når man jobber med lakkrens og poleringa. Skal det brukes mye kraft for å få bort det meste av swirlsene/riper osv? (polerer for hånd) Desto mere kraft man legger på hånda, desto mer av vaskeripene går bort?? Eller?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+15c og opphold er vel mest ideelt, ikke i sola er også viktig, selv om det finnes mange produktter du kan bruke i sola etterhvert, men det står det ofte på flaskene.

 

Bruk gjerne litt press på paden når du har lakkrens på, den skal jobbes inn, ripefjernere trenger også litt press, men du trenger ikke legge hel kroppen din over mht rens/riperfjerner, mht polish er det ofte ikke noe poeng å bruke kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens.

Står alltid i garasje og polerer så sol er null problemos. :)

Skal polere bilen pånytt siden det er noen mnd siden sist. Prøve med Meguiars-produkter denne gangen.

 

Og en ting til, forrige gang jeg brukte clay lot jeg vær å spyle bilen etterpå. Bare tørket av med en microfiberklut og det ble bare fucked up. Mildt sagt. Tror ikke jeg fikk bort alt så det ødela egentlig det meste. Virker som beste måten er å spyle av etter clay mao? Kanskje tilogmed vaske med hanske og såpe enda en gang?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være noe problem å bare tørke over bilen etter clay, men det skader ikke å spyle den etter claying.

 

Oki. Kan hende det ble sittende der for lenge så det tørket altså. Noe rart skjedde hvertfall.

Satser på det går bedre denne gang. :)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår