Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Hvor skal jeg bestille? Personlig handler jeg fra Autogeek i USA, de har et stort utvalg og bra priser. Ellers finner du Meguiars hos BilXtra vet jeg.

 

Megs MG 16:

Hvorfor er MG 16 forbudt i USA? Det er noe med hva den inneholder av stoffer som er forbudt, alle andre merker har også måtte forandre en del på produktene sine for å tilfredstille kravene. California bla er enda strenger, og mye som selges ellers i USA er forbudt i den staten

 

Hvordan legger du det på? Skal som med alt annet legges på TYNT,lettest å fjerne med microfiber, kan legge på hele bilen for så og tørke av, men lettere å ta ett og ett panel.

 

Personlig ville Jeg anbefale deg DuraGloss produktene, de er ikke så dyre, og de er definitivt blant de bedre du finner på markedet av "holdbare" polisher (skal klare 6 mndr), samt at DG 101 har en meget bra rens i seg som prepper lakken din bra før du legger på noe over. DuraGloss er ingen riper fjerner type, men den klarer alikevell å fjerne "noe". De er lette å jobbe med, og lette og fjerne.

 

DuraGloss 101 + 105 + Pinnacle Liquid Souveran er en syk kombo på fargen din.

 

Om du ønsker å gå for Meguiars serien er MG 21 en sealer som er blant de beste, den + MG 16 er kanon.

 

Maskinen du har er ikke all verden, den er litt for svak samt at du ikke kan bytte ut pads noe som er et must etter min mening. men den kan funger som en maskin til å påføre en sealer. Ull hetta som kommer med den, kan du bare kaste, det er en vits at de legger den ved den maskinen. Ull er for STORE korrigerings jobber, og trenger mere kraft en den maskinen leverer.

 

Å fjerne polish/sealer/voks er uansett best for hånd med MF i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På autogeek er det en ny maskin i annmars (august) heter: UMD, ultimate detailing machine, noe samme som porter cable sin, bare litt sterkere. Den skal også levers på det samme strømmnettet som her (w), kjøper du en maskin beregnet i USA, trenger du også en omformer.

 

Metabo har en bra roterende maskin (har jeg hørt) den finner du i Norge også, men jeg klarer ikke å finne noen som selger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Har planer om å kjøpe litt stæsj til min bror i bursdagsgave (Og litt julegave).

Han har nettopp kjøpt seg en Honda CBR600F. Tror dere dette holder ? :

 

Produkt Total pris

68768 Meguiar Vaskehanske. NOK 169.00

68767 Meguiar Nxt Gener. Car Wash 1,9 liter. NOK 199.00

67719 Meguiar Supreme Mikrofiberklut. NOK 99.00

67716 Meguiar Nxt All Metal Polish 150 ml. NOK 129.00

67714 Meguiar Nxt Gener.Tech Wax 532 ml. NOK 269.00

 

Totalpris u/frakt NOK 865.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å handle dette + litt til fra Autogeek.

-Duragloss Polish and Cleaner #101

-Duragloss Total Performance Polish (TPP) #105

-Duragloss Polish Bonding Agent (PBA) #601 (er denne virkelig nødevendig?)

-Pinnacle Liquid Souveran Wax

 

Hørt mye bra om Duragloss og i tilegg at du sa Truhaa, at #101 og #105 kombinert med Pinnacle Souveran Wax sku bli bra? :)

 

Får tak i MG 16 idag også, men den trenger jeg kanskje ikke hvis jeg kjøper Pinnacle Liquid wax`en?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei 601 og MG16 trengs ikke (MG 16 er kjekk å ha da;)

 

Oki. Hehe. Skader ikke å ha begge deler, får teste ut hvilke som har best glans! :) Fy feite å det klør i fingra nå!

 

Men noen sa meg at MG 16 var noe inni granskauen tung å legge på/få av?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyngere en DG serien el Pinnacle er den i alle fall, bare legg på tynt, og ta et og et panerl, så skal det ikke være så mye jobb (om du legger på hele bilen samtidig er det mere jobb)

 

Ok. Men legger på hele bilen samtidig, blir bare sterk i arma av det! :D

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okidokki Solberg, men vær som sagt obs på a du kommer laaaaangt med lite mht MG16, belive me.....

 

Bare å gni padden noen få ganger over voksen, og det holder til hele panseret. La på litt mye sist, og det tar fort noen min extra å fjerne.

 

Vær også obs på at du fjerner denne igjen om du påfører DG 101, den har bra rens i seg (det ser du også etter påføring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår