Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

Er Cyclo putene mye bedre enn Sonax?

 

Det kan jeg ikke uttale meg om. Sonax finnes bare i orange på CO, men tror andre farger skal finnes. Jeg har foreløpig bare brukt cyclo, men mine orange cyclo og sonax virker rimelig like i hardhet. Hvis man først shopper på autogeek er det jo bare å slenge med noen pads. Selv om mange vil si seg uenig vil jeg også anbefale deg å bestille med avpoleringshetter. Jeg har blitt lat og bruker maskin til fjerning av polish også. Synes det funker helt fint.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg ikke uttale meg om. Sonax finnes bare i orange på CO, men tror andre farger skal finnes. Jeg har foreløpig bare brukt cyclo, men mine orange cyclo og sonax virker rimelig like i hardhet. Hvis man først shopper på autogeek er det jo bare å slenge med noen pads. Selv om mange vil si seg uenig vil jeg også anbefale deg å bestille med avpoleringshetter. Jeg har blitt lat og bruker maskin til fjerning av polish også. Synes det funker helt fint.

 

Går for Cyclo jeg da ;) Bestiller slik at jeg har ett sett av hver pad tenker jeg.

 

Og avpoleringshetter. Sikkert veldig greit å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg "hengt" i bilpleie forumet en stund for å ta til meg mest mulig kunnskap om bilpleieprodukter før jeg skal bestille..

 

Håpet er å få fjernet litt swirls og få lakken pen og holdbar..

 

Jeg har "cyclo" maskinen fra clasern.

 

Dette er det jeg har kommet frem til:

 

Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101..................$8.50

Duragloss Total Performance Polish (TPP) #105......$9.99

Meguiars #83 Dual Action Cleaner/Polish..............$19.99

Meguiars #80 Professional Speed Glaze................$16.99

DP Universal Detailing Clay & Lube Combo.............$34.99

The Total Towel Kit........................................$39.99

Meguiars NXT Generation Car Wash.....................$8.99

Duragloss Aquawax (AW) #951..........................$7.50

Meguiars NXT Generation Glass Cleaner................$6.99

Pinnacle Liquid Souveran Wax............................$29.99

Cyclo Premium Green Foam Pad 2 pack.................$6.99

Cyclo Premium Orange Foam Pad 2 pack................$7.99

 

Total $198.90

 

REgner med at det kommer på ca 2000-2500kr ferdig med frakt+mva..

 

Er litt usikker, men fremgangsmåten jeg har tenkt er:

 

1. Vask

2. Clay

3. Mg80/83

4. DG #101 og #105

5. Pinnacle LS

 

Hvis noen har lyst til å ta seg tid er det bare og kommentere Handlelisten og fremgangsmåten min.

 

Mvh. lavamakt

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poorboys SS&S bilshampo er et mildere alternativ til NXT tech wash, den eller Duragloss #901 sin bilshampo er veldig bra mht vaske effekt, glatthet og skum.

 

Ellers ser pakka bra ut den, og sammme med fremgangsmåten mht poleringa, Du trenger ikke nødvendigvis å legge på DG101 da du renser lakken bra godt med MG 80/83 (ikke sikkert du trenger å bruke begge disse samtidig heller) De gjør begge lakken LSP klar. så trengs bare å beskytte/forsegle etterpå, men jeg hadde brukt DG101 også da den er K-O-N-G-E....

 

Jeg bruker DG101 pga at den gjør lakken klar for DG105, og gir en enda bedre heft for DG105 (enda bedre beskyttelse), samt at den ser sykt bra ut på bilen.

 

Pinnacle LS er bare rosin pakka i pølsa........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid sverget til Auto Glym. Men siden jeg nå har lest mye bra om Meguiars så har jeg tenkt å prøve ut litt produkter derfra.

 

Har nettopp lagt inn bestilling på følgende:

Quik Clay Detailing System

Gold Class Car Wash

Gold Class Liquid Wax

Nxt All Metal Polish

Water Magnet Drying Towel

Noen pads og microfiberkluter også selvfølgelig vaskehanske. (på tide å bytte ut svampen)

 

Gleder meg! :D

¤ 1986 Mercedes-Benz 190E 2.3-16 - Solgt ¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle heller bestilt tech-wax'en...mye bedre, fjerner swirls osv.

 

Fjerner swirsl er et meget vagt uttrykk...

Det er ikke mye rensemidler i dete produktet, bare litt, fjerner noe men på langt nær alt.

Grunnen til at det virker som mesteparten er borte, er pga du fyller "ripene" som swirls er med voks, og da virker dem borte...

 

skal man få fjernet det en gang får alle trengs skikkelig lakkrens. ikke noe voksprodukter som fjerner dette på samme måte.

 

Tech Wax er et greit fort gjordt produkt, får den som ikke gidder bruke hele lørdagen på bilen, MEN man får heller ikke 100% resultat som man får ved å lakkrense, polere og seale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det endelig tid for min AG handel. Har lagd en liste jeg er ganske fornøyd med. Produkter jeg trenger og produkter jeg ønsker å prøve. Men er det noen som kan fortelle meg sånn ca hva frakten havner på?

 

Cobra Cotton Chenille Wash Mitt 3 Pack

 

Cobra Microfiber Towel Multi Pack

3xCobra Super-Plush Deluxe Microfiber Towel

The Guzzler Combo Kit

6 Pack Cyclo Premium White Foam Pad

Cyclo Premium Green Foam Pad 2 pack

2xCyclo Premium Yellow Cutting 2 pack

2Grit Guard Inserts - Black

2xDuragloss Aquawax (AW) #951

Menzerna Intensive Polish PO 91E

Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant Special

Menzerna Nano Polish PO 106

DP Wheel Special

DP Gloss Tire Gel

Pinnacle Ultra Poly Clay Special

Pinnacle Signature Series II Combo

Pinnacle XMT Polishing Pad Conditioner

Poorboy's Super Slick & Suds Concentrated Car Wash

Poorboy's Natty’s Paste Wax – BLUE

 

Det er jo endel microfiber og skumprodukter der, så pakken blir vel ikke så altfor tung, men blir det type over 200Dollar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 200 usd i frakt? tipper ikke det, rundt 100 usd tenker jeg, du får uansett beskjed om det før du bekrefter bestillingen din. syntes du da det er for dyrt dropper du bare å bekrefte den.

 

Og den Duragloss AW er ganske drøy, så ikke sikkert du trenger to stk, samt pass på at du har bøtte som passer til Grit Guard insert`n (ikke sikekr på dimmen)

 

Ellers så det sikle sikle ut........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår