Gå til innhold

OlaLarsen

Bruker
  • Innholdsteller

    208
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om OlaLarsen

  • Bursdag 01/10/1956

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oppi der

OlaLarsen's Achievements

  1. Er vel sjeldent at importbiler fra tyskland er tectylbehandlet. Er enig med deg at bilene i norge er litt dårlig utstyrt, men ville vært mye mer skeptisk med å kjøpe bil i utlandet med tanke på juks med km osv. Den svarte sedanen ble importert fra tyskland for ca 4 år siden. Prisen den gang var godt over dobbelt så mye som den stod annonsert for nå (kamerat som eier denne). Alt utstyr som er mulig å få på denne modellen-> Navi, svart skinn, telefon, største Bose stereo, parkeringssensorer osv osv. Så ja å kjøpe Omega til 100k er dessverre mye tap uansett. Som du sikkert har sett på finn.no så ligger disse til 100k og nedover. Om du skulle importert og solgt den bilen som du viser til så hadde du fått max 80k. Dvs 20k i tap uten at du engang hadde fått brukt bilen.
  2. 150hk er forøvrig en helt annen motor, bla. 24v mot 12v på den gamle, common rail på nye osv osv. Tror ikke du finner mange likhetene der. Både 130hk og 150hk er laget av BMW. 150hk er nok bedre på alle måter både og kjøre, kvalitetsmessig, forbruk osv osv, men er som nevnt ikke så vanlig. Skal du ha automat så er også 5 trinns automaten en drøm i forhold til den gamle 4 trinns på gamle motoren. Skal du bruke 100k på en omega diesel ville jeg ventet på en med nyeste motoren. Stod en svart sedan (150hk) med ALT utstyr tilsalgs på finn for en stund siden til ca 100k.
  3. Den eneste ordinære Omega A som kom med diffbrems som standardutstyr var 3.0 24v. Alle andre modeller fra LS til CD kunne bestille dette ekstra for 806 DM (pris fra 08/1990). At man oftest finner diffbrems på CD modeller og de med litt større motorer har nok mest med at de kjøperene har vært litt flinkere til å huke av på utstyrslista.
  4. Hvis du ser etter er det mange flere forskjeller enn det. Både brock og keskin har rett kant og ikke slik "trappekant" som RH har. I tilegg står det på hjemmesida hans (http://www.gtr1.de) at det er RH 3 delte. Og de eneste RH som er 3 delte i dette designet er PD-rad eller P-rad.
  5. Har veid min 2.5TD stv inn til 51/49 fordeling. Dette med anlegg baki. Husker ikke helt hvor mye jeg hadde på tanken, men ca halv.
  6. Nei. Keskin har 4 "skruer" mellom hver eike. Disse felgene har 5. Og de er faktisk skruer på RH og ikke bare pynt som på Keskin. Kan også være RH PD eller P. Tror mest en av de siste da ZW1 er kun levert opp til 17", og dette er trolig 18". Er værtfall RH felger det er helt sikkert.
  7. Dere tar nok feil. Dette er trolig RH ZW1, 2 eller 3 delte om jeg ikke husker feil.
  8. Omega B er levert med følgende røde farger: Rubensrot z594 Marseillerot z589 Riojarot z568 Tizianrot z573 Toscanarot z573 Mange av disse ville jeg kalt vinrød, men du må nesten søke på fargen så ser du hvordan den ser ut.
  9. Spørs jo bare egentlig hva du kan og gidder. Er litt jobb, men går helt fint å gjøre det hjemme med en jekk og 2 bukker.
  10. Det er jo ikke umulig at boxen gir en del mer NM i bunn noe som gjør at den drar fra i starten. HK toppen på disse motorene er såpass høyt opp på turtallskalaen at du antagelig aldri når dit ved vanlig kjøring. Ser at chipen din er oppgitt til 173hk og 320nm. Som eks bremser jeg med boxen min 160hk og 336nm (oppgitt til 168hk og 338nm). Hvem tror du går best?
  11. Sæther ble ikke kasta ut av OMC forumet, men gikk frivelig da han tydligvis ikke tålte kritikken han fikk for kjøringa.
  12. På QXL. Sæthern sin motor ble solgt der for ca 1 uke siden. Gikk vel for ca 13K.
  13. Ja det må väre på en side vel. Bytta hjulager på ene siden bak på min. Dette er en av de få jobbene som jeg noensinne har fått gjort på verksted. Siden bilen ikke kunne flyttes så skrudde jeg av hele brua bak og leverte på opel. Betalte rett under 3k med lager og jobb. Mener å huske det var et rep/bytte kit til hjullager som kosta ca 1200 per side. Alle jeg snakka med på Opel bare rista på hue når det var snakk om hjullagerbytte på Omega. Hvis bilen ble levert hel inn så regna de ca en 5+ timer arbeid+ deler. Med timespris på 1000 så blir det dyrt nok, men tror fortsatt ikke jeg hadde giddi å gjort det sjöl. Plukk av bärebrua og lever den til noen som kan det må väre det lettest.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår