Gå til innhold

Allright

Bruker
  • Innholdsteller

    393
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Allright

  • Bursdag 05/16/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Trene
  • Modell (eks S4)
    Vectra A
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    Snekker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Finnmark

Contact Methods

  • MSN
    macaune23@hotmail.com
  • Bosted
    Kirkenes

Allright's Achievements

  1. Den platten du la ut bilde av ser ut til å være bygd opp på den måten jeg beskrev først :)
  2. Nei sånn som de røde, de bygger 5cm så blir bjelkene og henge imellom betonghellene. Men skal du noe lavere enn det jeg fåreslo må du grave ned i bakken, da kan du gjøre en liten vri så slipper du så mange heller.
  3. En terrasse med høyde på inntil 0,5 meter over terreng, og avstand til nabogrense på minst 4 meter er ikke søknads- eller meldepliktig. Du sier du vil ha den 10cm høy, da må den felles ned i bakken. jeg ville gjort det på denne måten, da havner du ca 16-17cm over bakken men slipper graving. Fjernet gresset under, lagt duk så du slipper gress på plattingen om noen år, lagt betong heller på bakken (se skisse) husk og få dem i vater, pga den lave høyden din blir det mange betongheller. Så legger du impregnert 48x98 slik som jeg har tengnet på skissen. Rammen rundt er jo grei 4x8meter, de inni skal være c/c 600mm. Så smeller du på med impregnerte terassebord og voila ferdig :partyon: Det går ca 80m impregnert 48x98, best vist du finner noen lengder på trelasten som du ikke får så mye skre av. Vist du bruker 5" imp bord som jeg mener er 123mm så går det ca 300m bord om du kliner dem helt sammen. Så litt skruer å småsnacks så har du prisen på terassen din (når du finner prisen på materialen)
  4. Som topic sier, noen som har en bunpanne liggende ? 40297021
  5. Skal gjøre et tappert forsøk på en liten service på gassern :)
  6. Vist jeg bare slakker wiren hjelper det ikke, må inn og manuelt på gassern for at det skal ha noe effekt. Så jeg mener det må være noe på forgassern som skaper problemet.
  7. Fikk en gammel passat som ikke startet. Etter litt service på bensinsystemet fikk jeg start på den, problmet er bare at den bakker på 3000rmp. Jeg kan få ned turtallet om jeg manuelt presser en fjærbelastet stopper på forgassern bakover, da kan jeg også dra gasswiren lenger bak og få ned turtallet. Ifølge dama jeg fikk den av bakket den ikke på 3000omdr da hun parkerte den for 5år siden. Har ikke prøvd og justere bakkegassen, er det en skrue for det på disse ? Men anyways syns jeg det er rart at den bakker så høyt nå og ikke før. Kan det være noe som har rustet fast ???
  8. Ja da har jeg mekket. Fant den stikken det var snakk om, åpnet og loddet den men er litt usikker på om det ble 100%. Ihvertfall, bilen startet med en gang etter jeg gjorde dette, og fungerte i 2 dager, nå er det værre igjen. MEN den er ikke som før den starter men det lyser i dashen ( gult lys med nøkkel på) Så hva bør jeg gjøre nå? ta opp kontakten igjen og sjekke loddingen for å være sikker, var så liten den kontakten at det var ikke enkelt og lodde neddi der. Eller bør jeg få programert nøkkeln på nytt ? har ikke fjernstyrt sentrallås om det har noe å si.
  9. Takk for svar gutter ! Skal få sjekket det med startsperren, og prøve flere nøkkler. Har faktisk blinket i dashen, gult lys med nøkkel på så kan nok være det som er feilen :D
  10. Har en 1997 Audi A4 1.8 Quattro som jeg plages litt med. Når jeg kjøpte bilen fungerte alt fint, 2mnd etterpå begynte den og tulle når jeg skal starte den. Første som skjedde var at den startet ikke i det hele tatt, fikk grunn innstilt gass spjeldet uten hell. Kjøpte et nytt gass spjeld, uorginalt vell og merke (orginalt koster 5800kr, uorginalt kostet 1200kr). Da startet bilen med en gang, men var ikke frisk. Fikk grunn innstilt det nye uorginale gass spjeldet og alt virket i en hel uke før det bynte på nytt igjen. Nå starter bilen i motsetning til før med det gammle spjeldet, men den er ikke frisk. Det som skjer er at halvparten av gangen jeg starter bilen så starter den som normalt, så har du resten av gangene, vrir på nøkkelen den starter og stopper, starter og stopper osv. Noen ganger tenner den bare litt og får 1000omdr i 1 sek, noen ganger ruser den seg opp til 4000omdr og stopper, det hjelper heller ikke og gi gass, ingen respons på det. Så etter et par 10-15 forsøk kan jeg få start, da reagerer den på gassen når den ruser seg opp slik at jeg kan holde den i live. Når den først har startet går den helt fint, bakker som den skal og ingen problemer. Noen som har innspill? Har vært borti lignende ? Kan det være andre ting som forårsaker dette, har jeg hengt meg for mye opp i det gass spjeldet ??? Hilsen fortvilt Audi eier...
  11. Har en 1997 Audi A4 1.8 Quattro som jeg plages litt med. Når jeg kjøpte bilen fungerte alt fint, 2mnd etterpå begynte den og tulle når jeg skal starte den. Første som skjedde var at den startet ikke i det hele tatt, fikk grunn innstilt gass spjeldet uten hell. Kjøpte et nytt gass spjeld, uorginalt vell og merke (orginalt koster 5800kr, uorginalt kostet 1200kr). Da startet bilen med en gang, men var ikke frisk. Fikk grunn innstilt det nye uorginale gass spjeldet og alt virket i en hel uke før det bynte på nytt igjen. Nå starter bilen i motsetning til før med det gammle spjeldet, men den er ikke frisk. Det som skjer er at halvparten av gangen jeg starter bilen så starter den som normalt, så har du resten av gangene, vrir på nøkkelen den starter og stopper, starter og stopper osv. Noen ganger tenner den bare litt og får 1000omdr i 1 sek, noen ganger ruser den seg opp til 4000omdr og stopper, det hjelper heller ikke og gi gass, ingen respons på det. Så etter et par 10-15 forsøk kan jeg få start, da reagerer den på gassen når den ruser seg opp slik at jeg kan holde den i live. Når den først har startet går den helt fint, bakker som den skal og ingen problemer. Noen som har innspill? Har vært borti lignende ? Kan det være andre ting som forårsaker dette, har jeg hengt meg for mye opp i det gass spjeldet ??? Hilsen fortvilt Audi eier...
  12. Kan jo ikke ha panserforlenger på den fronten der???? Hekk får vi se på til sommern, vist ikke blir org bakfangern lakkert i det minste + sideskjørtene. Har montert mer senk fremme nå, har subkasse som senk bak :D Fått på en liten spoiler på bakluka, ble meget bra. Fått proff sotet rutene, inkl frontrute :) Synd vi ikke får noen bilder før tidligst i april :(
  13. Intercoolern er på høyre side sett forfra på 1.9tdi også. Men det er oljegris overalt så er umulig og si hvor det kommer ifra, om ingen her har hatt lignende problem får jeg ta dritjobben med og vaske så godt jeg kan og se etter lekasjen når bilen går/har gått en stund.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår