Gå til innhold

Touran (1T3) med 2.0tdi motor, periodisk feil, bilen begynner å riste og turtallet pulsere mellom 1000 og 2000 rpm, men ingen feilmelding

Ranger emnet


h4d4rh4y4t

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg trenger litt hjelp og råd angående min VW Touran (1T3) fra 2011 med en 2.0TDI motor på 140 hk og DSG-girkasse. Jeg opplever et problem der bilen periodisk begynner å pulsere og rykke mellom 1000 og 2000 rpm, dette har skjedd både på første og andre gir når turtallet er lavt , og den reagerer ikke i det hele tatt på gasspedalen. Dette problemet forsvinner deretter av seg selv, og bilen begynner å kjøre normalt igjen. Noen ganger stanser bilen og slår seg helt av når jeg enten bremser ned eller venter i tomgang. Det vises ingen feilmeldinger eller lys på dashbordet, og det kommer heller ingen feilmeldinger for motoren eller girkassen når jeg skanner den med OBDeleven. Når dette problemet ikke oppstår, kjører bilen perfekt, uten ulyd fra motor og girkassen skifter perfekt. Det er derimot en ulyd fra drivverket som startet nylig.
Noen ting har blitt sjekket med bilen. Registerreima og turboen ble skiftet for ca. 15 000 km siden, og jeg sjekket også turbos diaphragm-aktuator med en vakuumspumpe, den holder vakuum perfekt. EGR-ventilen som er koblet til innsugningsmanifolden (ikke den bak motoren), ble også rengjort da termostaten ble byttet for ca. 10 000 km siden. Bilen har nå gått 209 000 km. Etter turboskiftet har bilen blitt kjørt fra Oslo til Trondheim flere ganger uten problemer. Jeg kjøpte bilen for ca. 16 000 km siden. Ifølge forrige eier fikk girkassen service på rundt 180 000 km, men ifølge serviceheftet ble det sist gjort på 121 000 km. Girkassen skifter fortsatt jevnt uten ulyd.
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår