Gå til innhold

Trøbbel med bakdører på bil.

Ranger emnet


Chris A O

Anbefalte innlegg

Hallais, har kjøpt en Passat 1.9 tdi, 2006. Kan starte med å si at min bilkunskap er lav, men ønsker å lære å skru litt selv. På denne Passaten er det satt dører fra en donorbil på begge sider bak, og nå reagerer de ikke på sentrallåsen. Framdørene og bagasjeluke reagerer uten problem. Er det noen her som har noen idè hva det kan være? Veldig upraktisk da jeg ikke får låst dørene fra bilen innvendig heller 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/24/2023 den 11:32 AM, Chris A O skrev:

Hallais, har kjøpt en Passat 1.9 tdi, 2006. Kan starte med å si at min bilkunskap er lav, men ønsker å lære å skru litt selv. På denne Passaten er det satt dører fra en donorbil på begge sider bak, og nå reagerer de ikke på sentrallåsen. Framdørene og bagasjeluke reagerer uten problem. Er det noen her som har noen idè hva det kan være? Veldig upraktisk da jeg ikke får låst dørene fra bilen innvendig heller 😂

Første bud er å sjekke at strømledningen til dørene faktisk er koblet til. 

 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Chris A O skrev:

Sikkert et dumt spørsmål, men vet du hvor jeg finner strømledningene? Altså må jeg pilke av alt i midtkonsollen eller kan det være inni selve dørene? Takk for svar 🙂

Det går en rekke ledninger inn til hver eneste dør. 

Ser du på denne videoen så får du en ide om hvordan det ser ut. 

 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, opelduude skrev:

Det går en rekke ledninger inn til hver eneste dør. 

Ser du på denne videoen så får du en ide om hvordan det ser ut. 

 

Skal ta å kjøre bilen inn på jobb å se på den imårra, kan jo være man finner ut av det. 

Er rimelig sikker på at dørene ikke får strøm, da dørene ikke reagerer hvis jeg prøver å bruke vindusheisene framme fra førersetet eller bake på hver av dørene. Takk for tips 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 10/26/2023 den 4:42 PM, opelduude skrev:

Det går en rekke ledninger inn til hver eneste dør. 

Ser du på denne videoen så får du en ide om hvordan det ser ut. 

 

Fikk sjekket, og ledningene så fine ut og alt var koblet til. Har blitt fortalt at det kan være man må bruke VAG-COM for å kode inn dørene på nytt? Høres jo svært tungvint ut😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår