Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har konkludert med at det er voks som sitter igjen på lakken min og lager ujevne merker. Tenkte å prøve å fjerne det idag. Vaske og tørke på vanlig måte. For deretter og buffe med en microfiberklut? Vil tru det sitter ganske godt (sittet på i over ei uke flekkvis), så lurt å bruke Quick Wax eller Speed Detailer for å få det lettere bort? Eller er jeg helt på jordet?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fjerne all voksen med å bruke avfetting eller sterk såpe. Da skal du få vekk det meste. Så legger du på voks igjen etterpå.

 

Hva slags voks har du brukt?

 

Vet ikke om je gidder å bruke avfetting nå. Da går jo alt bort (lakkrens,polering og voks) Polerte for litt over ei uke siden så frister ikke såå mye å ta det en gang til nå. :P

 

Men funker det å bruke Quick Detailer eller Quick wax på det her? Blir det borte eller legger det seg bare utenpå som et beskyttende lag?

 

Brukte Gold Class Liquid Wax! La nok på for mye eller så hadde je ikke tørket godt nok etter poleringa. :/

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har konkludert med at det er voks som sitter igjen på lakken min og lager ujevne merker. Tenkte å prøve å fjerne det idag. Vaske og tørke på vanlig måte. For deretter og buffe med en microfiberklut? Vil tru det sitter ganske godt (sittet på i over ei uke flekkvis), så lurt å bruke Quick Wax eller Speed Detailer for å få det lettere bort? Eller er jeg helt på jordet?

 

Speed detailer og en MF kan hjelpe noe, men det spørs om det ikke trengs en ny rens når det blir "flekker" i lakken kan set som sagt være en reaksjon på noen av de produktene du har brukt, eller har ligget på bilen fra før..., men de kan hjelpe om du som du sier selv, vasker bilen og går over med QD og MF klut, gi gjerne beskjed om QD og MF hjalp..

 

Og pass på at du fjerner alt av Rens og polish også før du går videre til neste steg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudd. :) Ser ut til å bli en laaaang men KJEKK helg :)

Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder av jobbingen

Har en Renault 19 som skal poleres og klargjøres før salg.

 

 

 

Sørger fortsatt for den carbet stain remover! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår