Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Har Cobra en egen microfiber klut som er for polering av rutene? Til å ta av voksen og tørke dem.. Kjøpte en microfiber waffle et eller annet fra AG. Men det var jo en slags watermagnet, så den slukte jo hele window cleaneren :/ Men klarte meg etter noen dynkende runder :) Trenger rett og slett microfiber for ruter, finne det?

 

Pinnacle Ultra Poly Clay, kan den brukes ilag med sprøyten som følger med i Clay kit?

 

Hva er "must" settet for å polere frontlyktene? Har sett lykteglassene til truhaa, de er syke de :D

 

Har krom kant på felgene mine. Hva ambefales av polering for å holde krommen blank å fin årene fremover? De er helt nye nå btw..

 

Ønsker svar, for jeg skal ta en AG bestilling idag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har Cobra en egen microfiber klut som er for polering av rutene? Til å ta av voksen og tørke dem.. Kjøpte en microfiber waffle et eller annet fra AG. Men det var jo en slags watermagnet, så den slukte jo hele window cleaneren :/ Men klarte meg etter noen dynkende runder :)

 

Usikker på om dem har en egen klut til rutepolering. Men vil tro du kan bruke en vanlig microfiberklut fra f.eks Meguiars? En sånn som du tar av/på voks.

Water Magnet fra Meguiars er vel i hovedsak ment til å tørke etter vask. Og ikke for polering osv. ;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nesten for mange typer microfiber i mine øyne, og jepp de har egene til vinfuene (som funker bra også)

 

 

http://www.autogeek.net/ww1627.html

 

Pinnacle poly clay funker med Clay kit fra megs sprayen..

 

Duragloss sin metall polish likte jeg godt sammen med Power ball til å legge på og flitz polish ball til å fjerne det igjen (ikke til felger med klarlakk da, kun "rent" metall

 

http://www.autogeek.net/duragloss-metal-polish.html

 

Diamonite plast og glass polish er bra (glass polishen sprutet litt når den legges på, men plast polishen gikk som smurt)

 

http://www.autogeek.net/diamondite-clear-plastic.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva gjør jeg når det er ett "hakk" i lakken på bakluka.

det som har skjedd er nok at det har "boblet" under lakken, og så har jeg gått over med høytrykkspylern sånn at lakken har fyki av.

 

Det er fortsatt litt løstsittende lakk igjen.

Hullet er 0,5x0,5 cm, så det er ikke veldig stort.

 

Burde jeg ta bort den løstsittende lakken og gå over med lakkstift, eller hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk truhaa.

 

Ja, bilpleie produkt verden er stor. Jeg ser på det som at Meguiars er det man starter med, så utfyller man med de andre merkene etter hva som man liker selv. Jeg har lagt ut bilde av det jeg har nå av produkter. Men jeg kjøper sikkert 10 typer til av andre merker :)

Ting blir liksom ikke "gode nok" lenger. Når man ser resultater, så setter man jo krav til produktene.

Kan tenke meg de som holder på mye, har prøvd 5x så mye merker som bla. meg.

Kjetil..

- Peugoet 406 1.8 2000 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår