Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Solberg: Pass på at det er tørket godt over flaten også før du legger på GC carnbwax også. tørk gjerne over en extra gang før du legger på GC.

 

 

ChrisR: ja det funker. sealant har som oftest ikke rens så den er det bare å legge over NXTn

 

Nismoo: så lenge bilen er nyvasket, funker det, men har du kjørt deg en tur etter vask og det da begynner å regne ville jeg ikke tørket av bilen etterpå, setter seg fort møkk på bilen, som kan ripe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva gjør dere etter det har regnet og kjører bilen inn i garasjen? Quik Detailer?

 

Frem med hageslangen/høytrykk spyleren og gir den en god runde, så er den nesten ren igjen. :)

 

Ikke at jeg gjør det, men greit å gjøre om du har anledning.. Vertfall i vinter med alt saltet og slikt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solberg: Pass på at det er tørket godt over flaten også før du legger på GC carnbwax også. tørk gjerne over en extra gang før du legger på GC.

/QUOTE]

 

Okei. Får prøve det neste gang. Ikke sikkert jeg gidder prøve for 3. gang, har ei bestilling fra AG på veg så hopper heller rett på Duragloss + Pinnacle LS pakka. :)

 

Men har spylt bilen nå. Regner jeg må vaske bilen før jeg kan begynne å buffe av resten av voksen som sitter der? Har vært regn og dritvær og har måttet bruke bilen så.

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det fullshining på bilen.

 

1.Høytrykksspyling

2.NXT Shampoo og Washmitt

3.Spyling

3.Tørke(Water Magnet)

4.MG Hot Wheel felgrens, Insane Tire Coating

5.Clay

6.ScratchX

7.MG Deep Crystal Paint Cleaner

8.Autoglym Ultra Deep Shine

9.MG NXT Wax i 15 timer

 

Tørket av voksen i dag, men jeg må si meg bittelitt skuffet. Skal ikke voksen i tillegg til å beskytte, få fram en glans bedre enn AG Ultra Deep Shine? Har dere evt. en god anbefaling til en sealer som får fram mer glans? Kan trenge litt fakta på hva forskjellen mellom NXT voksen og en god sealer er. Trodde NXT voksen var en sealer..

 

Det som også skuffet meg litt, var at Autoglym voksen over MG lakkrensen ga lite glans. Det som virkelig fikk fram en god effekt var faktisk lakkrensen.

 

Kommer med bilder senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker om den blir klassifisert som en sealer (inneholder vel både carnauba OG polymer beskyttelse) Polish/ beskytt, så den har beskyttelse da, NXT er AIO type så det er mere rens/polish/beskytt ting.

 

Ville nok tatt GC selv da den gjør fargen dypere og våtere en NXT (i og med at jeg har rød bil) samt at jeg syntes NXT ble litt fort tørr på bilen, men det kan komme av at jeg benyttet NXT wash som er litt sterkere en mange andre bilvaskemidler.

 

Uansett ser begge to bra ut på bilen, blir litt personlig smak vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=43244

Alltids verdt å få med seg.

Men hvor kan man få kjøpt det måle instrumentet han bruker for å måle mikroner?

 

edit: den her og!

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=42987

bruker han en paint rubber sammens med clay'n ? tror jeg jaggu at jeg må prøve..

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker om den blir klassifisert som en sealer (inneholder vel både carnauba OG polymer beskyttelse) Polish/ beskytt, så den har beskyttelse da, NXT er AIO type så det er mere rens/polish/beskytt ting.

 

Ville nok tatt GC selv da den gjør fargen dypere og våtere en NXT (i og med at jeg har rød bil) samt at jeg syntes NXT ble litt fort tørr på bilen, men det kan komme av at jeg benyttet NXT wash som er litt sterkere en mange andre bilvaskemidler.

 

Uansett ser begge to bra ut på bilen, blir litt personlig smak vil jeg tro.

 

Så jeg kunne ha droppet Autoglym-polishen med andre ord?

Blir MG GC over MG NXT bra?

Hvor lenge bør de to tørke?

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår