Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tung er bra = masse vann/såpe, jeg har ikke særlig store hender, og har personlig aldri hatt noe problem med at den sklir av handa mi, men når det er sagt hadde det sikkert ikke gjort noe om det var en "mempe" inni mitten som du kunne tredd fingeren i mellom for å holde den bedre fast, ellers får dere sprike med fingra gutter.....he he

 

Eller kjøpe ShMitt mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har nettop fått opp øynene for bilpleie å deretter meguiars, er fortsatt i læringsfasen å fordyper meg i produktene å dems virkning. Men har et spørsmål til dere erfarene lakkgnukkere der ute: Mitt ønske er å få bilen til og glinse ekstremt, lakken er sterlingsilber metallic orginallakk i god stand. Hvilke produkter utenom de undernevnte trenger jeg for å åpne denne ekstreme glansen ?

 

 

2 "Foam Applicator Pads"

1 "Quik Clay Detailing System"

1 "Deep Crystal Polish"

1 "NXT Tech wax"

1 "Deep Crystal Carnauba Wax"

3 "Meguiar Supreme Mikrofiberklut"

1 "Meguiar Nxt Gener. Speed Detailer. 710ml"

1 "Gold Class Trim Detailer 296 ml"

1 "Meguiar Nxt Glass Cleaner 710 ml"

1 "Meguiar's NXT Generation Insane Shine Tire Coating"

1 "Meguiar Nxt Gener. Car Wash 1,9 liter"

+ Meguiars Mf vaskehanske & Watermagnet

1 "Autoglym bodywork shampoo conditioner"

1 "TurtleWax eXtreme glass polish" (lite trua på)

1 "Autosol kromglans"

Alt jeg har så langt.

 

jeg har tatt utgangspunkt i truhaa's "bilpleie for dummies" guide som framgangsmåte, noen å tilføye der?(iht ønsket) det skal også sies at jeg har lite erfaring med polering fra før. :blah:

 

Lakken for øyeblikket

th_66418_26_122_474lo.jpg

Etter bilde kommer!

 

Fikk ikke tid til å lese lengre en side 16 i dag så veit ikke om dette spm alt har blitt besvart :( men er virkelig ivrig etter å komme i gang.

 

Takk for mye nyttig lesing! :thumb

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest mye og prøvd mye forskjellig, måtte jeg teste litt på holdbarhet, glans er ikke så lett å teste da jeg har sølvbil.

 

Lakken på bilen er grundig renset og den har flere lag med tech wax, og den step 3 voksen til megs.

 

Jeg tok taket i 4 soner, med meguiars techwax, meg step 3 carnauba wax, sonax hardvoks og autoglym extra gloss protection.

Etter å ha lagt på de forskjellige produktene tok jeg å "vasket" akkurat like mye over hele, spylte av og tørket, tørket også med hydra flex blade, (tror denne tar en del av voksen??) Dette gjorde jeg 5 ganger. Sa tok jeg vannslangen med munnstykke på "mist" som gir en fin liten steam, hadde på akkurat like mye vann over hele for å sjekke perleeffekten.

 

Resultatet ble at meguiars techwax og step 3 flatet helt ut, mens sonax hardvoks (røde metallboksen best i test 2005) den hadde fine runde høye dråper, autoglym sin var nesten like bra som sonax bare litt mer u-runde dråper. Megs er litt lettere å ta av, men litt værre å ta på siden sonax og glym er tyntflytende.

 

Jeg er skuffet over megs, trodde det skulle holde mye bedre enn "billige" sonax (65,- sek) for 250ml

Trodde også at megs sin watermagnet skulle være mye bedre, har hørt bare skryt men kan ikke si at det er noe bedre enn autoglym sitt pusseskinn, bortsett fra at det er microfiber og ikke syntetisk, da det syntetiske blir litt hardere mot lakken.

 

Hva mener dere andre, hvor mange vask tåler megs før dråpeeffekten avtar? Er det noe annet jeg burde bruke som sealer som har litt bedre holdbarhet? Vasker ca 2 ganger i uka.

 

Får legge til at jeg bruker megs vaskehanske og nxt shampoo.

Alle de 4 produktene ga en like glatt overflate.

2007 E klasse Obsidiansort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne går vel til deg truhaa:

 

var første gang med meg produkter i dag. kjempeførnøyd med nxt shampoen; god lukt og veldig bra resultat.

 

det jeg lurer på er hva slags teknikk du bruker når du legger på clay,scratch X og step 1-2-3 (lakkrens,polish,voks)

 

1.etter å ha vasket bilen grundig prøvde jeg clay'en på panseret. brukte quik detailer først og førte clayen raskt frem og tilbake over panseret. det kom ikke så mye møkk på den, og det føltes ikke som om jeg gjorde det riktig. kan du forklare meg dette?

 

2. fant noen små riper like ved førerdøren som jeg brukte scratch X på 3 ganger uten særlig resultat. brukte pad i 1 min, så 1 min før jeg tørket av med mikrofiber.

 

3. lakkrens og polish tørket jeg raskt av etter å ha ført på, og voksen lot jeg tørke i 10.min. brukte da meguiars lakkrens(paint et eller annet) autoglym ultra deep shine og nxt voks.

 

Hadde vært kjekt hvis de som har tips kom med de!:)

 

ellers må det nevnes at meg insane tire coating ble litt wow for min del, + washmitt og nxt såpa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. skal ikke være noen annen måte, om du ikke får masse dritt på clayen kan det være at det ikke er så mye dritt på lakken din, kjente du etterpå om det var glatt, eller var det fortsat nuppete?

 

2. om du kan kjenne disse ripene med en negl, dvs dyp, kan den ikke fjernes med ScratchX. Ellers skal du jobbe fra alle vinkler.

 

3. pass på å jobbe rensen inn i lakken

 

Insane tire coating er litt mye bling, men holder bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår