Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

351RS, du må komme til harstad en tur til.. Var rått forrige gang.. Ble noen spor enkelte plasser. :)

 

Må også få sitte på en tur.. Har lest gjennom hele tråden din nå, å du kan virkelig det du holder på med.. Det skal du ha.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du skal kjøre nordover, må du ta en stopp på verdal, sånn at jeg kansje får sjansen til å se på gliset! :)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. TKO 600, er den mye anderledes enn T56? lurte litt på en Tremec kasse til Mustangen min etterhvert når prosjektet kommer igang.

 

og hvordan blir V8'ern med manuell kasse? må du passe på turtallet?

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. TKO 600, er den mye anderledes enn T56? lurte litt på en Tremec kasse til Mustangen min etterhvert når prosjektet kommer igang.

 

og hvordan blir V8'ern med manuell kasse? må du passe på turtallet?

 

Vel grunnen til at jeg ikke valgte T-56 er at den er dyrere, større, tyngre å lengre(må bygges om i kardangtunellen, kortere mellomaksel). I tillegg tåler den ikke så mye originalt: 440 lbs/ft, mot 600 på TKO'en.

 

Den har dog innebygget clutch hus, så du slipper å kjøpe det.

Åsså er det seff mulig å få dem forsterka, slik at de tåler mer, men da flyr jo prisen opp å.

 

Vekta på min gikk ned med 50 !!! kg med denne kassa, så det var en fin bonus.

 

Passe på turtall? Hva mener du?

Den har 1900 varv i 100 km/t på 5 gear, så den er faktisk bedre enn AOD'en.

 

Med Torquen som er i V8'ern kan du kjøre i alle situasjoner UTEN å gå over 2000 varv. Nesten som en Harley, hehe. Bare at dette flytter seg.

 

Å den ble MORO å kjøre, hvis du kan forstå det, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Passe på turtall? Hva mener du?

Den har 1900 varv i 100 km/t på 5 gear, så den er faktisk bedre enn AOD'en.

 

 

Kjøpte du den kassa med langt eller kort 5. gir?

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel grunnen til at jeg ikke valgte T-56 er at den er dyrere, større, tyngre å lengre(må bygges om i kardangtunellen, kortere mellomaksel). I tillegg tåler den ikke så mye originalt: 440 lbs/ft, mot 600 på TKO'en.

 

Den har dog innebygget clutch hus, så du slipper å kjøpe det.

Åsså er det seff mulig å få dem forsterka, slik at de tåler mer, men da flyr jo prisen opp å.

 

Vekta på min gikk ned med 50 !!! kg med denne kassa, så det var en fin bonus.

 

Passe på turtall? Hva mener du?

Den har 1900 varv i 100 km/t på 5 gear, så den er faktisk bedre enn AOD'en.

 

Med Torquen som er i V8'ern kan du kjøre i alle situasjoner UTEN å gå over 2000 varv. Nesten som en Harley, hehe. Bare at dette flytter seg.

 

Å den ble MORO å kjøre, hvis du kan forstå det, hehe.

 

hmm.. så TKO kasse er veien å gå? tror foxbodyen er litt mindre enn granadaen.

 

passe på RPM, da mener jeg på hvor en girer, er det turtall sperre? fra hva jeg har erfart, så liker ikke V8 høyt turtall.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var den jeg fant ut ble best til mitt bruk vaffal. Spesiellt siden snurrer er med i planene.

 

Leste litt på amerikanske forum om disse kassene, å de fleste sa at de aldri brukte 6 gearet. Så da er jo mye av vitsen borte, hehe.

 

Virker jo greit til Fox her, TKO:

 

http://www.5speedtransmissions.com/3550_85_mustang.html

 

 

Å her T-56:

 

http://www.5speedtransmissions.com/t56_86_mustang.html

 

Disse har kit i flere varianter:

 

http://www.ampperformance.com/xcart/home.php?cat=284

 

Ang. å passe på turtall: Jeg kjørte alltid AOD'en i manuell "når det gjaldt", så sånn er det ikke noe forskjell, men at TKO'en tømmer geara fortere, er det vel ingen tvil om. Men dette er nok i likhet med alle biler, en tilvenningssak.

 

Er ikke turtallssperre på min nei. Annet en min fot, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var den jeg fant ut ble best til mitt bruk vaffal. Spesiellt siden snurrer er med i planene.

 

Leste litt på amerikanske forum om disse kassene, å de fleste sa at de aldri brukte 6 gearet. Så da er jo mye av vitsen borte, hehe.

 

 

Hmm..jeg tenkte mye på dette med 5 giret, og valgte til slutt å gå for .82 , og heller bytte sluttutvekslinger om jeg skulle ha behov for høyere toppfart.

 

Du har jo da samme utv. på din på 5. som T-56 har på 6.gir (dvs det går fra. 0.5 til .063 på t56) , og dette sa dem at dem aldri brukte i statene?

Syns eeegentlig det høres litt rart ut jeg?!

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..jeg tenkte mye på dette med 5 giret, og valgte til slutt å gå for .82 , og heller bytte sluttutvekslinger om jeg skulle ha behov for høyere toppfart.

 

Du har jo da samme utv. på din på 5. som T-56 har på 6.gir (dvs det går fra. 0.5 til .063 på t56) , og dette sa dem at dem aldri brukte i statene?

Syns eeegentlig det høres litt rart ut jeg?!

 

 

Vel jeg syntes denne TKO'en hadde mer passende utv. på alle geara.

 

Det finns T-56 med både 0,75 på 5 gear å 0,5 på 6 gear, OG en med 0,8 på 5 gear å 0,63 på 6 gear. Da er 0,64 på 5 gearet et mye bedre kompromiss, drivstoff å komfort messig.

T-56 har åsså 2,66 på 1 gear, mens min TKO har 2,87.

 

Hvis du da legger sammen alle fordelene med TKO'en (fra mitt svar innlegg til Hemicuda), er egentlig valget ganske klart, for min del vaffal.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår