Jump to content
Bilforumet.no

Thema

Bruker
  • Content Count

    164
  • Joined

  • Last visited

About Thema

  • Rank
    Registrert misbruker
  • Birthday 12/01/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Thema
  • Biltype (eks Audi)
    Lancia
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 i.e.
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • MSN
    john_solaas@hotmail.com
  • Bosted
    Harstad
  1. Selger Thema"en min i deler. Myyye snacks deler: -Eibach 40mm senk, aldri montert på bil! (TUV-godkjent) -Gule koni, aldri montert på bil!! -Black Diamond slissa/borra bremseskiver, som ny. -Tial 38mm Wastegate. -KKK turbo, med flenser klar for sveising. -Zytech dumpventil. (Meget diskret lyd) -Vannsprut for kjøling av IC eller turbo. -Lakka kaliptere med nye bremseklosser. -To nye hjulbuer bake. Fabrikkny, fra Veng bildeler. -Grenrør i rustfritt stål! (Til 8v turbo, T3-flens) -Komplett Hörman stylingkit! Litt småskader, men helt. -Microtech LT8 data-sprut!! (Til alle 4-sylindra motorer) -Rattnav for bruk av OMP eller Luigi ratt. -15" 15-eika felger, pene. (4x98) -Mye slitedeler og foringer, helt nye i emballasjen. -Komplett BLÅTT alcantara-interiør, meget pent. Vær rask, det mest ettertrakta går først. Ellers alt av deler, blant annet en turbo-girkasse og en girkasse fra en vanlig 2.0ie. Jeg svarer på sms/mail, eller du kan ringe. -John Tlf: 92419785
  2. http://www.autometer.com/productPDF/468H.pdf Sånn burde det kobles, skjønner ikke hvorfor du har hvite ledninger når det står at det skal være fargekoder....
  3. Skulle vel egentli lakke denna helga, men lakkerern hadde ikke tid. Like greit, har tusen andre ting å gjøre. Blir bra å få spruta litt lakk på den, og så kan man bruke vinteren til å montere. =)
  4. Kim, du starta en krig her, bare for at du leita etter de der skitne filman til tøsa di. ;)
  5. Jajaja, da var nye frontlykter i hus... doble runde lykter fra en BMW E34. Det geniale med disse er at man kan skru selve lysene/reflektorene ut av ramma dem sitter i, slik at vi kan plassere hver og en av de tilsammen fire lyktene hvor vi vil. Enkle og montere vil de også bli, det er bare å skru dem fast i en plate og poppe/sveise platen fast der man vil ha dem. Er litt usikker på hvordan vi skal lage finishen da.. om jeg skal støpe noe i glassfiber, eller bare skjære to passende hull i en karosseriplate og legge over. Hvis det er noen som har noen bilder liggende av en commodore som er ombygd til doble runde frontlykter, så er jeg interessert. Skal klaske ut noen bilder av lyktene etterhvert, så ser dere litt bedre hvordan de er, og hvor lett reflektorene kan løsnes fra rammen dem sitter i.
  6. Akkurat. Men du ser skadene på broderns klokke. Tannhjulet på inngående aksling gnager borti. Er ikke sikker på hva d kommer av, men noe er galt. Vi har klaska på et bakstell uten sperre inntil videre, så får vi fikse det sperrabakstellet etterhvert.
  7. Bære en ting å gjøre da.. sniiiiike sæ opp tel han Kim ei sein natt, og luuuuure me sæ et bakstell. ;)
  8. Den rødfargen var ikke så dum.... er jo litt sjarm å ha den i en orginalfarge...
  9. Her er enda flere bilder av gliset. Blir sikkert en stund til neste oppdatering med bilder, bilen er vel ment å lakkeres i midten av september hvis alt går etter planen.. noe som det sjelden gjør. ;) På tur ut av garasjen i Lødingen... Ingen tvil om hva dette er nei... På heimtur Se den fine rompa!! :D Breie skuldre har den og. ;)
  10. Hvorfor la folk tro at du ikke har peiling, når du kan åpne munnen og fjerne enhver tvil? ;) Nei, er nok rekkeseks i den.... ingen som har sagt at bilen gikk på bensin, vet du. :p Sorry, måtte bare komme med den. ;)
  11. Et aldri så lite rekkesekser-vogntog som e avbilda der ja. ;)
  12. Norton: Godt å se at noen faktisk kommer med noen fornuftige svar her, i stedet for høytflyvende synsing. Dette blir det samme som det står i ALLE instruksjonsbøker, og som ALLE hopper over: Sjekk først at tenningsanlegg er i god stand, sjekk for evt. skader på fordeler/pluggledninger osv. Deretter kan man begynne med høytflyvende teorier og prøve/feile-metoden. Og JA, strømledningen fra batteriet plukker faktisk opp støy den også, selv om det er mer sjelden. Som nevnt tidligere i tråden, så er kondensator en grei måte å hindre støy fra plusskabelen, selv om en kondensator ikke burde være nødvendig i et såpass "lite" anlegg. Når det gjelder dynamostøy så er signalkablene synderen i 99% av tilfellene. Er man i tvil om signalkablene ligger for nær strømførende ledning, så gå amok med sølvfolie eller lignende. Uansett, trådstarter og jeg finner nok ut av det. Har bestillt alt av tenningsdeler nytt uansett nå, motoren fortjente nytt. Regner sterkt med at ulydene forsvinner da, hvis ikke skal vi flytte coilen eller støyskjerme plusskabelen. Om ulyden ikke da forsvinner, så kan vi begynne med "tjuvtriks", noe jeg i utgangspunktet er sterkt i mot. Gjør man det skikkelig fra starten av, så slipper man å bruke tid på etterarbeid. I og med at det ikke er vi som har strekt kabler i bilen, så kan det faktisk være noen halvgjorte løsninger i den. Håper derfor at alt blir støyfritt etter en runde på tenningsanlegget.
  13. Tenkte nu meir på å bytte det bakstellet som står på nabo-gården... han kommer sekkert aldri t å merke at vi har bytta d. =p
  14. Finlandshette, og krype over gjerdet ei mørk natt? Å så bytte vi det, å sett på plass det ødelagte? =D
  15. Jah, da har æ svinga bilen innom Opel-guruen i Skogveien, han Børge sjøl... Første han sa va "Jøss, den va jo faktisk fin". =P Uansett, han justerte nu litt her å der på motorn, å æ justerte tenninga på den.. den går meget mykje penar nu, å dræg merkbart bedre. Men den kan ha godt av en omgang me nye tenningsdela å filter. Dessuten va det slettes ikkje umulig at d va en kvass-kam som stod på den, han syns han kjente igjen den litt ujevne tomgangen tel en kvasskam... Det måtte vi plukke av toppdekslet før å finne ut av, men mulig tomgangen blei bedre me nye tenningsdela å kanskje ei justering av stiftåpninga. Videre så meinte han at d bakstellet ikkje va så mykje å ta vare på. Vi måtte få tak i et nytt, å se om vi evt. klarte å bygge diffen over i det nye. Lagerskålen e haverert på det bakstellet som står på bilen. Å dæææven, så arti det va å ligge bredt på våt asfalt. (A) Men bilen kom som ei SLEGGA når den slapp, va ikkje bare bare å få nevvan me sæ når man sku ratte i mot. =D Å Kristian, overse den siste der, det har aldri skjedd. Kim, har ikkje du et bakstell tel overs?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.