Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

har hørt at den manuelle kassen gjør mye ja. du har ikke tenkt på å legge ut ny video snart? med den manuelle kassen?

må si jeg gleder meg til å bygge om min til man. kasse.

 

og til slutt, all kudos til ditt prosjekt! Granada med V8 er tingen! :win

 

antar du kommer til å legge deg på hjul etter magnor etterhvert. :)

- 1994 BMW 540i 4.0 V8

x 1985 Ford Granada 2.3 V6 "RS"

x 1979 Ford Mustang 5.0 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, den ble mindre behagelig å kjøre, hehe.

 

Video.... vel for tiden er PC'en på repp som sagt, så da får jeg ikke lagt ut noe video, åsså tar jeg det jo litt med ro enda. Innkjøring vettu.

 

Åsså sliter jeg litt med gassern, gammel drit som jeg ikke får stillt noe bra CO på.

 

Magnor, tja skal vel noe til for å overgå han. Han har forresten "konvertert" nå, til RMT !!! Ikke verst???

 

MEN, foreløpig har jeg jo helt klart kjappere rundetider enn han, så det er jo en trøst, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillen er en original GL som er lagt igjen det øverste rilla, å åpnet den i midten.

 

Øyelokka bestillet jeg fra STEMA. Vet ikke om de eksisterer enda.

 

 

PS: Du må ikke quote så mange bilder. Du kan redigere innelgget ditt å ta bort bilder.

 

 

 

ja la merke til at d va litt langt:P

 

men tusen takk får info:D

må si jeg er en fan av biln:P

 

har du bilder da du fixsa rillene i grillen?

Mvh Martin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for dere som har vært så utrolig tålmodig å ventet på video med ny kassa, her er en dårlig video med kveldssol imot. Men dere hører lyden da.

 

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=QSq99C3kHcY"> </param> <embed src="http://www.youtube.com/watch?v=QSq99C3kHcY" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> </object>

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tøft... virka trå å gire? syns e hørte det skurra au e;)

 

Nja, jeg PRØVER å være litt forsiktig med gearinga enda, derfor det geares litt sakte. Men har prøvd å "røske" litt, å det virker nesten som det går bedre jo fortere du gearer, hehe.

 

Skurrer? Du må huske på jeg har en meget utrent ventrefot nå, så her må jeg legge meg i hardtrening.

 

Det finnes nok kasser som er smoothere i gearoverføringa(les standardbiler), men jeg tror den blir megabra, bare jeg blir vant, å den blir kjørt mer.

 

Heftig, viktig å få merka teritorumet igjen:P

 

 

Nåhh, er vel ikke såå farlig enda, hehe.

 

 

PS: denne videoen var med Edelbrock gassern, som er MERKBART svakere opp på turtall enn Holleyen.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåhh, er vel ikke såå farlig enda, hehe.

 

 

PS: denne videoen var med Edelbrock gassern, som er MERKBART svakere opp på turtall enn Holleyen.

 

 

I see......

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen folkens.

En ørliten updeit.

Lørdagen var jeg på Nebbenes nord for Gardermoen da Consul Granada Club Norway hadde sitt første treff for i år. Var vel nesten 30 Grænniser av alle slag som dukket opp, så da fikk man pratet litt gobil, hehe.

Bare et par oversiktsbilder.

 

IMG_2777.jpg

IMG_2778.jpg

 

Så med denne turen på ca 35 mil, var kassa INNKJØRT !

 

Søndag var det av gårde igjen.

Vi(FMCN) hadde jo Autoslalom på Garders, å da kom det to dårlige nyheter, å en bra.

Dårlig 1. På lørdag hadde det vært drifting, med det resultat at kjøring på tid var bortkasta. Banen var full av sand, grus, å gummirester. Så alle kjørte tregere enn ellers. Dette bildet var av et BRA parti!!!

 

IMG_2880.jpg

 

Dårlig 2. Videokameraet var tomt for strøm!!!! Er det mulig??? Når jeg hadde ladda det, sto kameraet på!!, så det tømte seg jo igjen. Utrolig slapp mediamannskap ! SÅ dessverre ble det ikke filma noe.

 

Den gode nyheten var at kassa funka kjempeflott, å det var dritmoro, MEN uvant, spesielt nedgiringer. Ikke gearinga i seg, men tilpassing av turtall, da jeg IKKE er noe ”Petter” på ”heel and toe” for de som skjønner det.

Jeg kjenner at den drar mye bedre nå, spesielt ut av svinger, slalom osv, så det blir moro neste gang da vi ikke har noe ”forstyrrelser” før oss.

 

Videre har jeg fått premien for Månedens bil april, nye skiltplater.

 

23052008236.jpg

 

Å mandagen kom det jeg egentlig burde hatt på autoslalomen: ny gasser. En 650 dobbelpumper Holley.

 

IMG_2898.jpg

 

Denne passer mye bedre til denne motoren i denne bilen, med denne kassa. Å jeg både hører å kjenner forskjell på motoren. Så nå begynner det å bli bra dette her.

 

 

Forresten, fet tomgang eller(bør spilles på bra annlegg):

 

 

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=CfCnSkUWWx0"> </param> <embed src="http://www.youtube.com/watch?v=CfCnSkUWWx0" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> </object>

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår