Jump to content
Bilforumet.no

Falken`

Bruker
  • Content Count

    1105
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Falken` last won the day on April 15 2017

Falken` had the most liked content!

About Falken`

  • Rank
    Volvo 4 life
  • Birthday 07/05/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Yrke eller sivil status
    Verktøymaker/Platearbeider
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Div.
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Horten, Vestfold
  1. Problemet med skarayboks lakk, samme hvor mye trening og samme hvor god du er, så får du ikke den tykke glansen i lakken, som ved sprøyte. Du kan skyte 1000 strøk, og resultatet vil fortasatt virke tynt og matt i glansen. Det er frustrerende. Et eksempel er en bil jeg hadde for en stund side, hvor jeg skulle lakke sideskjørt. Bilen hadde metallic lakk og var meget bra i lakken. Så kjøpte 2 spraybokser på fargekode, hos fargehandler Mayer, samt klarlakk. La mange strøk og mange strøk med klarlakk, ingen sig eller noe tull, var nøye og spraya perfekt. Men resultatet ble langt i fra den tykke glansen lakken på bilen hadde.
  2. Sant det, men det har blitt litt mere ut av det enn først planlagt. Så vi kjører med den som den er nå. Og begrenser heste antallet ved å ikke lade for mye, så bygger vi ny bunndel til vinteren igjen og sattser på mere effekt.
  3. Bilen er nok ferdig til det ja, men det er mange timer å kjøre. Hadde vært gøy, så vi får se:) Takk. Hvis du leser litt over her, så ser du heste antall planen;)
  4. Da er alt som har med turbo å gjøre unnagjort og ferdig. Eneste som mangler er: Varmeskjold oljeslanger tur og retur, samt montering av lambda i downpipe, men begynner virkelig å falle på plass nå. I morgen skal jeg modifisere et tårnstag fra en v40, kjekt å ha det også. Tok veldig lite bilder av tilvirkningen i dag, var så iverig hehe. Men her er resultatet.
  5. Ja greit med utstyret i orden;) I første omgang er vi fornøyd med alt over 250 hk og en bra sperre, for å kose oss med det til våren\sommeren. Neste vinter blir det nytt grenrør, nye dyser, ny bensin pumpe, og 3" lmm samt justerbar btr og da bør vi fint runde 320hk. Da er det råden vi kan bekymre oss over, så h-råden hadde også vært lurt. Hvis du leser og setter deg litt inn i denne linken forstår du alt, veldig bra forklart:)Om du må bytte tank kommer litt ann på hvordan modell bilen er. Er det en 244gl det er snakk om eller? Med b21e? http://www.bilforumet.no/200-serien/101600-guide-a-f-fk-ft.html
  6. Da har jeg laget til litt mere deler, bildene taler egentlig for seg. Men skal forklare. Første del av downpipe, med innsnevring og flens: Flens til røret mellom wastegate og downpipe: Påbegynt flens til rør fra grenrør til wastegate: Ferdig resultat: I morgen skal jeg opp på verkstedet og montere delene på grenrør og downpipe. Bilder kommer.
  7. Det skal nok bli morro. Bilder kommer. Men da krever vi komentarer folkens:partyon:
  8. Øyvind Gantenbein: Da skal jeg rette på det;) Det skal bli veldig gøy å få den i gang ja hehe:) Leine: Takk for det, bare å følge med. Her skjer det nye ting hele tiden.
  9. Ja det det meste går:) Løftebukken ga vi bare 1500 kroner for, super billig. Så litt sliten ut når vi henta den, men alt fungerte. Så etter et par liter rød og svart bengalakk, så den nesten ny ut. Er cirka 4 meter tak høyde på verkstedet.
  10. crazyclomp: Hehe vil ikke ta fra deg den gleden med å sveise rust;) turboolsen: Takk takk
  11. Drit tøff 140 og tøff 740, men se å få på turbogrillen igjen. Og synes personlig du kunne spart deg for dekalen på panseret.
  12. Så var det på tide å få ut motor og ikke minst kjøpe ny. Planen var en B230FK motor fra en dele bil, for deretter og overhale denne. Men i sommer kom vi over en så billig "ferdig" motor at fristelsen ble for stor. Totalt overhaldt motor, nye ringer, lager, pakninger, simringer, bolter. Alt var glassblåst og lakkert. Ny KG2T trimkam, polert veiv og balansert bunndel. Måtte bare lage ny oljeretur, da den lille orginal 13c turboen skal vekk: Motor og gir på plass: Hjerner og ledningsnett er også kommet på plass: Midt i byggingen i høst, kom jeg over en billig løftebukk i bergen. Så da var det bare å koble på hengeren. Så fant vi ut at svarte fangere, det måtte vi ha. Sånn som 242 GTen hadde. Ser litt barskere ut da. Nevnte det at turboen måtte byttes ut. Vi har vært innom et par alternativer. Og endte opp med en T4 med ekstern wastegate. Kom også over en stor alucooler. Som etter litt modifikasjoner av frontplata, passet. Downpipe og grenrør var bare punktet opp på disse bildene, men skal ned på jobben og helsveise det i morgen. Måtte også lage en del flenser til dette, som selvfølgelig ikke et tatt et bilde av. Alt skal monteres til uka, så da kommer litt bilder av det. Til slutt for denne gang slenger jeg opp litt bonus bilder hehe. Kom med komenterer folkens.
  13. Da kunne vi konsentrere oss litt om bilen invendig. Teppe blir lagt inn igjen. Ny lyd isolering. Nye framstoler. Halv bur osv. Fikk tak i noen gamle gode Recaro stoler også. Men de manglet understell, så da var det bare å finne 2 donor stoler. Buret bygde jeg selv, ikke noe kjøpe greier. Så var det på tide å få bilen ned på noen hjul. Da falt valget på noen 18" momo hjul vi hadde. De har v70 inpress da da måtte navene på bilen av og inn med lengere bolter. Dette fant jeg ingen bilder av, men bilen er allså spaca ut 25mm på hvert nav. Når vi var i gang med dette, ble bilen også senka.
  14. I starten konsentrerte vi oss mest om kanalene på bilen, de var mer eller mindre borte på begge sider. Så her ble det bytting av indre og ytre kanal. Deretter ga jeg løs på golvet i bilen. Mye kapping og tilpassing av plater. Mye fordi bilen har dobbelt gulv under forsetene. Her vises bare bilder etter jobben er utført. Byttet nesten hele gulvet. Her er alt ferdig kittet og grunna. Ett før bilde hehe: Og noen etter:
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.