Gå til innhold

Kjøretøyforskrifter,godkjenninger,unntak, flyttegodts,søknader ++ diskuteres HER!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

som ble nevnt her Tolleren hadde full konto oversikt fra a til å.

 

Men dei hadde befart bilen,sett at den var rigget med alt stasj,sjekket racingjunk.com og samenliknet andre biler(fyren hadde jo peiling på bil)

 

Vi måtte finne en bank og betale moms på det "gløymte" beløpet+50%på det igjen,før vi fekk ut bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så man får lavere straff for å ha skutt en kar jamnfør å unndra skatt eller moms!

Så han ble "straffelignet" for ikke å ha oppgitt korrekt kjøpesum altså?

 

Ja han gjorde det,dei fant en penge overføring som dei mente va for bilsalg,og straffet han for det,alt annet var opp til han og bevise.men bilen sko hjem den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollere har IKKE innsyn i kontoen din det må det full politianmeldelse og no retslige pappirer til før de får.

 

MEN hvis det overføres penger fra kjøper til selger så står det en liten notis om og opplyse om hva beløpet gjelder å det beløpet informeres blaa toll og avgiftsdirektorotet om.

Alle beløp over en vis størrelse (husker ikke beløpet) blir det sendt info om til de.

 

Så ja være litt forsiktig kan man jo altids.

 

Er d snakk om dyr bil kan d være lurt og rive ut motor og tolle inn uten og hente motor seinere men da sef uten og stoppe.

 

Men nå er jo jeg lovlydig og gjør alderig slikt...

 

TAD (toll og avgiftsdir) har også fått seg mobil rulle dvs tilsynet har og de raporterer videre så fremtiden kan bli morrosam.... noooot.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kar på jobben som kjøpte en bil fra usa i fjor. Denne ble fraktet med california Shipping og de tok en takst av bilen, antakelig pga forsikring av bilen under frakt.

Denne taksten var ca 1000 dollar høyere enn det bilen ble kjøpt for. Her ble det heller ikke "justert" noe på kjøpesummen.

Dette var selfølgelig mat for TAD som beregnet mva utifra den taksten som ble foretatt og ikke av den aktuelle kjøpesummen.

Beklagelig nok klagde han ikke på dette og vet heller ikke om han hadde kommet noe sted med dette.

Ikke det store utslaget selvfølgelig men prinsippiellt viktig mener jeg!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAD (toll og avgiftsdir) har også fått seg mobil rulle dvs tilsynet har og de raporterer videre så fremtiden kan bli morrosam.... noooot.

 

Era

 

Jeeeesuussss christ......

 

Må man pinadø begynne å detune bilene også før man importerer de, slik at de ikke kan ta deg for avgifts økning.

 

Og, penge overførings problemet kan man jo ordne med å bare betale selger "hånd penger" ved nettbank/bankoverføring, og betale resten cash og skrive et lavere beløp i kontrakten. Uten SERIØSE underdrivelser da selvsagt :)

 

Og som nevnt her muligens demontere noe på bilen eller fikkle med noe slik at den ikke virker slik den skal og si den er kjøpt som dele bil.

 

Men treffer du rette karen så klarer vel han se små ting som er fikklet med......

 

Her gjelder det å være kreative gutter :D

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollere har IKKE innsyn i kontoen din det må det full politianmeldelse og no retslige pappirer til før de får.

 

MEN hvis det overføres penger fra kjøper til selger så står det en liten notis om og opplyse om hva beløpet gjelder å det beløpet informeres blaa toll og avgiftsdirektorotet om.

Alle beløp over en vis størrelse (husker ikke beløpet) blir det sendt info om til de.

 

Så ja være litt forsiktig kan man jo altids.

 

Er d snakk om dyr bil kan d være lurt og rive ut motor og tolle inn uten og hente motor seinere men da sef uten og stoppe.

 

Men nå er jo jeg lovlydig og gjør alderig slikt...

 

TAD (toll og avgiftsdir) har også fått seg mobil rulle dvs tilsynet har og de raporterer videre så fremtiden kan bli morrosam.... noooot.

 

Era

 

Ønsker ikkje og gå i detaljer men det "Glemte" pengene tok en omvei,men dei ble likavell sporet opp av tollvesenet:(

trur vi hadde max uflaks ja(og lærte litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognkort/salgsmelding eller tilsvarende som viser at du er ny eier. Kvittering fra selger på salgsbeløpet. Det er vel stort sett det? Merk at fra en del land er det et must å ha det som tilsvarer 2 delen på våre vognkort.Regnes som et verdipapir.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognkort/salgsmelding eller tilsvarende som viser at du er ny eier. Kvittering fra selger på salgsbeløpet. Det er vel stort sett det? Merk at fra en del land er det et must å ha det som tilsvarer 2 delen på våre vognkort.Regnes som et verdipapir.

 

Jeg mente jeg hadde hørt at det var noe mere også, men det er sikkert den 2 delen på vognkortet som du sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten filleting, men likevel:

 

Handla meg en gammel (1963) Norsksolgt bil som har stått avskilta siden -99. Bilen skulle etter hva jeg har fått opplyst vært vist, men ble ikke vist og dermed parkert. Greit nok.

Når jeg nå overtar bilen, som er dønn original/urørt, reparerer den og skal vise den for registrering får jeg opplyst at den må fremvises hos biltilsynet.

 

Å? Koffer? Trodde det holdt lenge å vise den på nærmeste verksted? De skal jo bare sjekke at lys og bremser er i orden? :hvaskjera

1964 Ford Fairlane 500 RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten filleting, men likevel:

 

Handla meg en gammel (1963) Norsksolgt bil som har stått avskilta siden -99. Bilen skulle etter hva jeg har fått opplyst vært vist, men ble ikke vist og dermed parkert. Greit nok.

Når jeg nå overtar bilen, som er dønn original/urørt, reparerer den og skal vise den for registrering får jeg opplyst at den må fremvises hos biltilsynet.

 

Å? Koffer? Trodde det holdt lenge å vise den på nærmeste verksted? De skal jo bare sjekke at lys og bremser er i orden? :hvaskjera

 

Ikke hvis bilen har biltt innkaldt til tilsynet og ikke vist da må den vises før skilt kan hentes igjen.

 

Vet ikke hvorfor men slik funker d.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår