Gå til innhold

Hvorfor det koster endel kroner å lakke "bare noen småting"

Ranger emnet


Bead-lock

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en a3 5 dørs, med en del småbilker, og riper. Hva vil det koste å få lakkert denne?!?Noen som har peiling?!

 

Er det noen som kjenner til en lakkerer i bergen som kan gjøre dette bra/billig(men det har jeg forstått er umulig::)

 

Det er jo en her i bergen da.. men han sitter vel innelåst på ubestemt tid.. :) han gjør sikkert gratis om han får hjelp ut..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann, var en smule uheldig og dulta borti "pappa sin bil" nå jeg skulle rygge inn i gården. Ingenting skjedde med bilen hans, men jeg fikk en liten lakkskade på den orginale plastik fangeren min som er lakkert av forrige eier, da "sprakk" lakken litt rundt det området. Spørsmålet mitt da var om du har enn grov ca. pris på hva det koster å lakkere bakfangeren på ny uten å ribbe noe selv da jeg ikke har kunnskaper nok til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Selvfølgelig...

 

Er det 25 grader ute, ja da trenger ikke fyren å bruke noe olje for å ha konstante, noen å 20 grader i boxen, men er det -20 ute å en vil ha 23 grader i boxen, så vil jo en trenge å varme opp lufta 43 grader!:violin:

 

Å da koster det KRONER!

 

Men en pris som lakkverkstedet har er jo beregnet utifra hele årets forbruk!

 

 

Sant som du sier, men en lakkering vil alikavel ikke bli dyrere eller billigere i de forskjellige årstidene.

Du sier jo selv i slutten av innlegget at lakkverkstedene beregner prisen ut fra årsforbruket? Så uansett om du lakker på sommer eller vinter så går ikke dette ut over kunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en kommer med en bil som skal lakkes masse striper/flammer eller andre morsomheter midt på vinteren å den uka er minus 20, så går det ekstremt mye mere olje enn det skulle skje midt på sommeren å det var 30 pluss ute...

 

Det hadde vel jeg hatt litt betalt for om det gikk 5000 kr i olje:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge inn priser fra min regning jeg fikk nå etter en del lakking på min 740. Dette var baselakk (aka lastebillakk, ikke vannbasert) btw.

 

BT lakk = 750 kr pr liter

Fyller = 312,50 kr pr liter

Plastgrunning = 682,50 kr pr liter

Syregrunning = 606,25 kr pr liter

 

Leige av lakkhall:

Sprøyting = 100 kr pr time

Tørking = 281,25 kr pr time

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kan jo legge inn priser fra min regning jeg fikk nå etter en del lakking på min 740. Dette var baselakk (aka lastebillakk, ikke vannbasert) btw.

 

BT lakk = 750 kr pr liter

Fyller = 312,50 kr pr liter

Plastgrunning = 682,50 kr pr liter

Syregrunning = 606,25 kr pr liter

 

Leige av lakkhall:

Sprøyting = 100 kr pr time

Tørking = 281,25 kr pr time

 

Det her virker jo merkelig...

 

Du Kan jo kanskje fortelle HELE Historien her...:deng

 

hva lakket du, lakket DU, jobber du på oplassen?kjenner du han som driver lakkverkstedet?

 

eller kom du bare slentrende inn fra gata til ett ukjent verksted der du ikke kjente noen??

 

Å du... pleier å være herder og tynner til lakk, det står det ingenting om...:deng

 

Å lakkboksleie på 4-500 kroner...nuh... DET er kompispris...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge inn priser fra min regning jeg fikk nå etter en del lakking på min 740. Dette var baselakk (aka lastebillakk, ikke vannbasert) btw.

 

BT lakk = 750 kr pr liter

Fyller = 312,50 kr pr liter

Plastgrunning = 682,50 kr pr liter

Syregrunning = 606,25 kr pr liter

 

Leige av lakkhall:

Sprøyting = 100 kr pr time

Tørking = 281,25 kr pr time

 

Vel BT lakk er ikke baselakk nei, BT serien er Sikkens sin 2K lastebil lakk

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår