Gå til innhold

SOMMERTREFF 2007 - ACR / 8-10 Juni

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Sitter å lurer litt på hvordan alle dere skal bli fornøyde, og det blir kanskje ikke så lett:) Vi tar til oss kritikk, og prøver å gjøre noe med det meste som folk klager på.

 

Når det gjelder den dragbilen så syns jeg dere skal tenke tilbake til den gangen vi hadde 2 dragbiler med som ble slått ut av konkurransen. Da var alle storfornøyde. Nå når en dragbil vinner så skulle den ikke få lov å være med? Dette blir litt feil. Har du den raskeste bilen så har du den raskeste bilen, værre er det ikke. Syns ikke dette er noe å henge seg opp i, så dette blir vi nok ikke å endre noe på. Alle får være med.

Dukker det opp 10 dragbiler kan vi vurdere 2 klasser. "Pro" og "utfordrer" eller noe sånt.

 

Vi er nødt til å ta en beslutning når det gjelder gamle vrak på banen. Mulig vi må sette et krav til en viss standard på biler som skal slippe utpå.

 

Når det gjelder grus på banen, så er mye av skylden at banen ikke vedlikeholdes nok grunnet økonomien til baneeier. Vi er i dialog med baneeier om sponsing av midler til å utbedre dette. Slik det er nå at det ligger løs grus helt inntil curbs'en er helt feil. Her skal det være mer fast underlag. Etter høsttreffet vårt (Hvis dette blir økonomisk bra for oss) skal Sommertreff utbedre deler av banen, slik at forholdene blir bedre. Skal være mulig å ha et hjul utenfor banen uten at det gruslegges 500m2 etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 743
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Akkurat der har du litt av poenget.

Man blir ikke expert på noe første gangen.

Når du i -03 kjørte på 2min så var du sikker i veien for noen,

men du har selv trent deg opp. Forhåpentligvis på bane.

Men å henvise folk til en parkeringsplass er litt vel drøyt!

Det er vel ingen andre steder enn på en lukket bane i norge

hvor det er lov å "svinkjøre", enten man vil kjøre fort eller bredt.

Hvis man prøver seg på offentlige veier, eller parkeringsplasser,

så vil nok "lovens lange arm" være kjapp ut å stoppe moroa.

Med bøter og førerkortinndragelser som følger.

 

Så, sånn som jeg ser det, så er treff på acr en av de få steder

hvor man kan lære seg å "svinkjøre" lovlig.

At noen er er dårligere enn andre, er bare helt naturlig,

og noe man må leve med.

Men de bør da vise respekt for baneannlegget i det minste.

Og lære seg litt bilkontroll uten å satse 110% de første gangene

de er på bane.D er tross alt mye lettere å lære seg å drifte på snø/grus for å lære seg de rette refleksene så det sitter før man drar til ACR med spesialasfalt med mye høyere grep enn vanlig landevegs asfalt.Eller kansje begynne med bilcross.Kjempe trening for å lære seg bilkontroll og drifting i ordnede former.

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når en dragbil vinner så skulle den ikke få lov å være med? Dette blir litt feil. Har du den raskeste bilen så har du den raskeste bilen, værre er det ikke.

 

 

)

Nok av potente biler som burde kunne hamle opp med den Mustangen.

Men det ligger mye trening+oppsett i å kunne få ei raskt 60" og reaksjonstid.Har du tapt 0,50 sek i starten er det nesten umulig å inhente dette på 201m.

 

Jeg for min del er endel missfornøyd med å kjøre på grusbane som det kommer fram av denne tråen.

Men alt i alt var det ei kanon bra helg med for godt vær (hadde problema med kjølinga)og et kjempegodt gjennomført arrangemang.

 

Er ikke i tvil om at dette kommer til å utvikle seg til det beste biltreffet( viss det ikke er d allerede) for dem som liker banekjøring i hele Norge evt skandinavia.

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen stiller med en F1 eller WRC bil neste år på draget, så får vi se om denne får delta...

 

For all del et supert treff foruten de tingene som er nevnt her inne...

 

Hadde ikke vært meg i mot og sett en WRC bil eller en F1 bil kjøre over langstrekka for å si det sånn. Selv om det er ganske usannsynlig, men at det kommer dragbiler. Det er vedlig sannsynlig. Vis man da klarer og stille med en gatebil og har trent mye på starter. Og vinner så vil jeg jo si seieren smaker bedre.. :win

SHS Performance i tromsø!http://www.shsperformance.no evt. 776 34455.

Blir mer nytt fra oss på sommertreffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste treffe hittil :)

Ble ikke ferdig med bilen denne gang heller :(

Satser høyt på høst-treffet

 

Ble ikke ferdig med min bil heller. Men er fortsatt det beste treffet jeg har vært på. Ka du trur kor bra det blir når man har egen bil.. :-)Så da er det bare å skru som f... og glede seg til høsttreffet.. :)

SHS Performance i tromsø!http://www.shsperformance.no evt. 776 34455.

Blir mer nytt fra oss på sommertreffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å kjøre en bakhjulstrekker med mye hester og manuell gir. Er en del enklere med 1m brede bakdekk og Invalid-agregat.

Det blir en helt annen klasse.

Men de blir vel overasket en dag. Har sett Jonus sin audi parkere stål-dragstere før...

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å kjøre en bakhjulstrekker med mye hester og manuell gir. Er en del enklere med 1m brede bakdekk og Invalid-agregat.

Det blir en helt annen klasse.

Men de blir vel overasket en dag. Har sett Jonus sin audi parkere stål-dragstere før...

 

Nettopp.! :) ingenting er umulig. Trur faktisk det var kompotente biler nok til å klare det. Men var vel ikke helt klar for det. De fleste er jo dær for banekjøring. Vis man slenger på nån micky thompson dekk justere litt på dempere så blir det fin sårt det..

SHS Performance i tromsø!http://www.shsperformance.no evt. 776 34455.

Blir mer nytt fra oss på sommertreffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.. han siterer faktisk RMS, ikke eier av Lotus Elise..

Men, nok om det:)

 

------------

 

uhm ja så det.. derfor jeg sletta innlegget, var jeg som jåssa om den blå lotusen og så feil av innleggene så det var det med å holde kjeft før man hadde lest innleggene.. :rolleyes:

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når det gjelder grus på banen, så er mye av skylden at banen ikke vedlikeholdes nok grunnet økonomien til baneeier. Vi er i dialog med baneeier om sponsing av midler til å utbedre dette. Slik det er nå at det ligger løs grus helt inntil curbs'en er helt feil. Her skal det være mer fast underlag. Etter høsttreffet vårt (Hvis dette blir økonomisk bra for oss) skal Sommertreff utbedre deler av banen, slik at forholdene blir bedre. Skal være mulig å ha et hjul utenfor banen uten at det gruslegges 500m2 etterpå:)

 

Lurer litt på hvorfor folk påstår her at sommertreff kanskje ikke får leie banen mer pga driftere og folk som kjører ut da dem bare ødelegger, mens sommertreff egentlig ønsker å sponse midler for å UTBEDRE banen istedet!?

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår