Gå til innhold

SOMMERTREFF 2007 - ACR / 8-10 Juni

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

HVA MED LITT POSITIVITET HER DA? :-)

Man kan klage på alt, enten det ene eller det andre. Noen kjører fort i svingene, noen fort på strekkene, noen drifter mens andre er litt forsiktige etc etc... Innenfor den rammen av feil som begås på en slik helg befinner vi oss alle - på ett eller annet vis.

 

CHEER UP MATES! Det var jo tross alt sol, varmt og den perfekte helgen for et treff på ACR! Tenk hvis det hadde regnet... (!!!)

 

Noen som har bilder? -Eller er det en egen tråd for dette?

1996 Opel Vectra B (VE97581)

1992 Opel Astra GSi16V (HB48070) - SOLGT

1988 Opel Omega 3000 (RZ13965) - SOLGT

1988 Opel Omega 2.0i CD (JR17492) - SOLGT

1986 Opel Kadett GSi - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 743
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

spør dere meg som tilskuer så er det mest imponerende å se på biler som faktisk går godt rundt hele banen og ikke bare på rettstrekka.. er tross alt rundetidene som beviser hvor bra en bil funker på bana..

var så heldig å få sitte på noen runder med lotusen til Robin (rms) og jeg kan love dere at etter en slik tur blir man vertfall hekta på biler som går godt rundt hele banen.. sikkert mange andre biler som hadde mer effekt enn denne, men det nytter jo lite når de slipper på ræva når man gir på.. å kjenne hvor godt lotusen satt på veien var rett og slett helrått..

så til dere som synes rundetidskjøring er kjedelig så prøv å sitt på med en bil av et slikt kaliber, tror nok mange vil la seg imponere.. :)

 

det som var enda mer morsomt var å se en dønn "kjip" original mr2 kjeppjage lotusen rundt bana :D Elsker å se på banekjøring med "normale" biler og både kunne se forskjell på sjåfør og hvordan bilene oppfører seg/hva dem er bygget for. Gadd ikke se på breisladden engang iår, ingenting nytt å se fra tidligere år.

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg hadde dratt opp da! Betyr jo bare mindre søppel og køkjøring rundt på området!

 

Tenk deg litt om nå. Det er ikke vi som kjører på bane, som kommer dit for dere som er publikum! For det er jo det du mener nå...

Er jo publikum som kommer fordi det er kjøring på ACR.

 

Og jeg har tilbakelagt maaaaaange mil på baner rundt i landet uten en eneste tilskuer..

 

Agreed, kommer jo for å kjøre og se andre biler fise rundt banen, ikke for å bli sett av publikum! For min del er dette treffet eneste som passer meg og eneste som har 3 dager med kjøring (2 iår da det ikke var kjøring på lørdagen nesten) og er såpass rimelig.

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg driter i om publikum ser på eller sover. Er ett fett! For hva skal jeg med dem når jeg skal kjøre på bane?"

 

no hva det sånn at e hva en av puplikum på treffet. og en ting e sekkert. ikke f.. om e hadde orka å vært der bærre før å se på at du blant anna hadde trena rundetida. det kan du gjør korsen som helst anna helg. men e tippa på du aldri hadde gidda å tatt turen oppover vest det ikke hadde vært en kjeft der før å se på. ! nei e trur faren e stor før at ting kan bi overseriøst... å da kan det berre vær...

 

 

Om du er der og ser på at jeg kjører rundt banen eller ei spiller da ingen rolle. Jeg er ikke der for å vise meg fram, men for å ha det morro. Hadde det vært som i fjor, altså egne grip og drifteheat med litt kontroll av hvem som var innpå så kunne dere drifteglade publikummere gjerne vært i grillteltet og spist hamburgere mens jeg kjørte mine runder.

 

Og angående det med hvilken som helst helg. Det er selvfølgelig morro å kjøre mot likesinnede, da er det greit at det er noen biler der. Men det er ikke så morro å måtte bremse ned til 50km/t før hver sving eller møte gulflagg både her og der på hver eneste runde.

 

Men: Noe sier meg at det blir gjort noe med akkurat dette til neste treff. For dette var vel det eneste negative jeg fant med årets første treff. Resten var meget meget bra. Så all honør til sommertreffcrewet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til sommertreff gjengen...

Dette var helt klart det beste treffet som har vært.! :thumb

 

Gleder meg til hørst treffet og vet at det kommer til og bli minst like bra.!

Hva utruli mye klaging på forumet her etter treffet.! Vi er så heldig å ha etter min mening det beste banetreffet i Norge. Men allikavell så er det utrulig mye sure miner.. Vet at arrangørene gjør alt de kan for og tilfredstille alle, men er dessverre vanskelig.! folk vil alltid kjøre av banen uansett. Det kan skje selv den beste..

 

Så kan ikke si annet en stå på til arrangørene. All ære til dæm!

:respect

Og til alle andre, gled dere heller til høst treffet.! Blir enda flere folk og biler så blir sikkert et enda bedre treff!!!

SHS Performance i tromsø!http://www.shsperformance.no evt. 776 34455.

Blir mer nytt fra oss på sommertreffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo lære å krype før man kan gå.

I 2003 kjørte jeg knapt under 2 min.Så viss det er noen som er i tvil så har faktisk vi alle potensiale til å trene seg opp til et høyere nivå uten å måtte satse bil og sjæl.Dette gjelder også de som skal lære seg å drifte.Går jo ann å begynne på en parkeringsplass for å lære seg å få sladd.Ikke nødvendigvis Nord-Europas raskeste Racing bane.

 

Akkurat der har du litt av poenget.

Man blir ikke expert på noe første gangen.

Når du i -03 kjørte på 2min så var du sikker i veien for noen,

men du har selv trent deg opp. Forhåpentligvis på bane.

Men å henvise folk til en parkeringsplass er litt vel drøyt!

Det er vel ingen andre steder enn på en lukket bane i norge

hvor det er lov å "svinkjøre", enten man vil kjøre fort eller bredt.

Hvis man prøver seg på offentlige veier, eller parkeringsplasser,

så vil nok "lovens lange arm" være kjapp ut å stoppe moroa.

Med bøter og førerkortinndragelser som følger.

 

Så, sånn som jeg ser det, så er treff på acr en av de få steder

hvor man kan lære seg å "svinkjøre" lovlig.

At noen er er dårligere enn andre, er bare helt naturlig,

og noe man må leve med.

-98 Primera GT

-84 Blazer

-77 280Z

-77 924

-76 260C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen hallaysen.

Etter de tilbakemeldingene jeg har fått så ser det ut til at folk faktisk liker å se at Lotusen min kjører fort rundt hele banen og ikke bare på langstrekka der folk står.

Og etter antall folk som har lyst å sitte på så gikk jeg faktisk ut av tellinga på fredag.Viss dette er så kjedelig for deg som du gir utrykk for var det vel likegreit at du ikke kom.

 

Denne diskusjonen gikk faktisk ut på å prøve å få folk til å sjønne hva konsekvensen kan bli når banen brukes av folk med 0-respekt for annlegget.Man må jo lære å krype før man kan gå.

I 2003 kjørte jeg knapt under 2 min.Så viss det er noen som er i tvil så har faktisk vi alle potensiale til å trene seg opp til et høyere nivå uten å måtte satse bil og sjæl.Dette gjelder også de som skal lære seg å drifte.Går jo ann å begynne på en parkeringsplass for å lære seg å få sladd.Ikke nødvendigvis Nord-Europas raskeste Racing bane.

 

Unnskyld meg, men hvilken del av banen var det du kjørte fort rundt? Gikk ikke fort de gangene jeg så deg, og jeg var der hele helgen.

 

Gå over til Grip/Sladd - systemet. Det fungerer.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hvilken del av banen var det du kjørte fort rundt? Gikk ikke fort de gangene jeg så deg, og jeg var der hele helgen.

 

Gå over til Grip/Sladd - systemet. Det fungerer.

Skaff deg briller og følg med på hva som skjer på banen...

Hvordan kan du si at RMS ikke kjører fort rundt ACR med gjevne 1.43 runder, har en uoffesiell måling på 1.39.7 under et extremheat under innhenting av ES sin Ur quattro (som vi passerte i siste sving før langsletta), ICEMAN kan nok skrive under på at det gikk unna med Lotusen, da vi tok han igjen etter å ha startet som bil 3 i heatet, blinket han oss forbi...

 

Kom ikke her å prat dritt om ting du overhode ikke har peiling på.

http://www.rms-racing.no

http://www.sommertreff.no

 

Takk til:

-Rydning Bilteam-

-NordicMotor-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til sommertreff gjengen...

Dette var helt klart det beste treffet som har vært.! :

 

Så kan ikke si annet en stå på til arrangørene. All ære til dæm!

:respect

Og til alle andre, gled dere heller til høst treffet.! Blir enda flere folk og biler så blir sikkert et enda bedre treff!!!

 

Takk skal du ha, det er vanskelig å få alle til å få det slik de vil, selvfølgelig tar vi det til oss, og skal prøve å forbedre de tingene vi kan til neste treff..

 

Vi gjør dette for at alle skal ha det gøy..

 

Hadde vi ikke selv hatt det gøy av å lage et slikt treff hadde det nok sluttet for noen år siden..

 

Takk til alle Kjørere og publikum, vell møtt tilbake på HØST treffet..:P

Espen

http://www.sommertreff.no

 

- Audi S4 -

- Honda Civic -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var ett knall bra treff. Beste treffet ever.

STOR takk til sommertreff.

Det med forhåndsbetalinga var kjempebra og att det åpnet for publikum senere på dagen. Ungikk mye kø med det.

Har noen punkter som kan være forslag til forbedring.

 

-Problematisk med så mye avkjøringer og grus på banen

-Alt forlite frikjøring på lørdag (ble veldig mye kø når frikjøringa bynte igjen).

-På fredag kom jeg på fult over langstrekka, og når jeg kom inn i første sving, ser jeg bergingsbilen stå på tvers over banen.

Det var såvidt jeg klarte å styre unna. gul flagget hang bare over muren. Det var ingen som viftet med det. Var ummulig å se det i så stor fart. Og var det virkelig nødvendig att bergingsbilen stod midt på banen? Den er jo det farligste man kan kolidere med.

 

-Ellers var det ett treff som overgår alt. Har kjørt på både våler og rudskogen, men det er støket fra kalendern fremover. Nå Står det SOMMERTREFF!

 

mvh 242-T6

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg briller og følg med på hva som skjer på banen...

Hvordan kan du si at RMS ikke kjører fort rundt ACR med gjevne 1.43 runder, har en uoffesiell måling på 1.39.7 under et extremheat under innhenting av ES sin Ur quattro (som vi passerte i siste sving før langsletta), ICEMAN kan nok skrive under på at det gikk unna med Lotusen, da vi tok han igjen etter å ha startet som bil 3 i heatet, blinket han oss forbi...

 

Kom ikke her å prat dritt om ting du overhode ikke har peiling på.

 

Det å si at RMS ikke kjører fort er ganske så idioti, men det finnes nok av idioter på det treffet, så en til er ikke umulig.

1.39 og 1.43 runder er meget bra.

Porscha med meg bak rattet klarer rundt 1.46 runder, men jeg tok ikke tiden annet enn en gang på fredag.

Gidder ikke ta tiden når jeg ikke kan kjøre 100% rundt banen, da det kan ligge stein eller grus i hver sving.

 

Driftere kjører i Drifte heat, så de har ingen ting å gjøre på banen under Fri kjøringen.

 

Jeg reiser ikke 90mil for at folk skal se meg kjøre, men for å kjøre på Norges beste bane. Pr kåte folk som ikke kan kjøre burde bli hjemme, da dette ikke er test bane, så finn en tom P-plass og øv på Drifting før dere kommer på ACR.

Impreza sti 2005

Cadillac 2005 CTS/V eneste i norge, eller

GT3 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hvilken del av banen var det du kjørte fort rundt? Gikk ikke fort de gangene jeg så deg, og jeg var der hele helgen.

 

Gå over til Grip/Sladd - systemet. Det fungerer.

 

Haha, fantastisk påstand. Jeg har prøvd å hengt på Lotusen, og jeg kjører 1,51 runder på mitt beste med gatedekk. Skal love deg at den distanserer meg fort. Om du tror at det er de som bråker og gasser mest forbi pitlane som kjører raskest så må du nok ta av deg de skjevsladdete brillene dine!

 

Mulig at det er morsomt å se på driftere, men det er iallefall helsikkes morro å kjøre raskest mulig runder. Dog ikke fullt så morro når banen er full av stein og gulflagg. Rart at det skal være så vanskelig å forstå dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår