Vomaz Skrevet Februar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Inne i dørene er det noen syyke rør (kollisjonsbjelker) som veier noen kg. Fjernes de vil jo det spare endel vekt. Det strider med hva som er lov, men på eldre volvoer fantes ikke disse bjelkene tror jeg (kom på -76?) og det er jo umulig å sjekke uten å demontere dørtrekket.. jeg tror jeg kommer til å fjerne alt inni bakdørene pga kommer ikke til å ha noe baksete.. men forran kommer jeg nok å ha litt "sikkerhet" Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 vil ikke dørene bli veldig myke da? uten de rørene? Hvor lett ble bilen din, Vomaz ? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 vil ikke dørene bli veldig myke da? uten de rørene? Hvor lett ble bilen din, Vomaz ? har ikke veid dørene,,, men det er merkbar forskjell;) Texas har vell også lettede dører? spør han.. :) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 har du veid bilen etter alt da? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 har du veid bilen etter alt da? nei.. har ikke det.. pga bilen står avskiltet da jeg bruker den til å tilpasse en tic motor som skal i en annen 240 snart..;) men den er så lett et to personer klarer fint å løfte den bak... fronten er litt tyngre..:wonder: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 hvis du tar og skjærer ut og fjerner alt i ei 242 dør så letter du den ca 22 kg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 22kg? Har du no ruter igjen der da a? Er vel ikke allverdens du greier å lette ei dør, det er dørtrekke, asfaltplate og den "perforerte" plata som sitter bak dørtrekke... Skal du ha på alu plate igjen da så er du jo nesten i 0... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 bilder fra da jeg lettet den... var ikke ferdig, men men.. beklager alt rotet:doh Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 hoho, se hvor høyt den står, etter å ha fjernet så mye vekt :) Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 monter korte bilsteindempere => mindre vekt :P Men dog. ikke billig, hehe.. Ellers, injectionemblemet ditt veier nok litt.. Mer seriøse ting: Fjern servo!! Den veier litt Ikke overdriv med dekkdimm/felger Få tak i gode dekk (veier mindre enn jalladekk) Ta av den "vingen" din tror jeg nevnte glassfiberpanser tidligere i tråden, samt mange andre deler kan byttes i glassfiber.. Et flatnose panser er 27kg, vs. glassfiber i 4-6kg. På skjermer, panser, dører (bak) og bagasjeluke, har man nok spart en del tilsammen. lexan vinduer er bare noen få gram man sparer på, samt de kan bli stripete og de er veldig dyre. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigswede Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Drive ein del tanke arbeid angåande kva eg vil gjer med bilen. Kjekkt å spara vekt, men vil ikkje dra alt ut heller. Men det som forundrar meg litt er at i mitt vongkort står det att bilen veg 1270kg, mens i ander 240 93mod står det 1290kg. Veg FD motoren meir enn FX? Klart det går ann å lette bilen, uten å forandre så masse, ut med reservehjul foreksempel.. spare jo ein go del på det. Sølv kjøre eg med verktøy i bilen, å er veit det kostar meg ekstra i drivstoff. Siter - Volvo 240 GL, 1993. VOLVO - A car you can believe in Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 en jeg kjenner kjøpte nettopp en ferdig rallycross bil... den har blitt veid til rundt 800 kg klar til start Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 22kg?Har du no ruter igjen der da a? Er vel ikke allverdens du greier å lette ei dør, det er dørtrekke, asfaltplate og den "perforerte" plata som sitter bak dørtrekke... Skal du ha på alu plate igjen da så er du jo nesten i 0... ja.. tar ut alt untatt selve "skallet" og nagler på plexi som rute.. ;) er ikke jeg som sjekka det, men en som kjører super-nasjonal.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 En plast-bensintank som rommer 50 liter veier ikke mer enn 1-2-3 kilo...koster ca 2000 kr... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 borr blokka max og lett svinghjulet masse.. kjøp mini batteri.. det sparer du sikkert litt på :P vet ikke om m90 veier mindre en eks m45 pga den er lagd i alu? bakakseln er jo tung som faen men den må vel nesten være som den er.. få tak i no små skiver og kalippere.. får dårligere bremser men det gåååår :D Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg