Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jepp! jeg VAR der:-(

 

Jeg kom ditt kl 1400 så rakk aldri\så ikke at noen gatebiler kjørte i det hele tatt!

jeg var ferdig i teknisk osv kl 1500 der og dette er sånn dagen gikk:

1500-1540: Sannering eller noe, ikke noe kjøring.

ca 1540: sportsmann og top sportsmann kjører så kjører det en eller annen liten dragster og søler olje de siste 50-100M, Dette bruker de 1.5 time på og fikse opp i.. ( ikke veldig langt oljesøl, men noe var det.. tok ivertfall SINNSYK lang tid:

ca 17.30: starter og kjøre litt igjen, starter og regne litt, men tørker av seg selv etter ca 10 min..

1745: starter og kjøre igjen, små sykkler starter og så er det over på større sykkler..

1810: sportsmann og top sportsman kjørers frem igjen ( hopper glatt over gatebilene der ja,, de kjørte ivertfall når vi kom ca kl 15.40.) Spørr en av de som styrer dette om når gatebilene kommer utpå, og da skal vist: sportsmann, og alle klassene opp til top doorslamer førts utpå før det kommer noen gatebiler på.. ( så mye for at det skulle være rein gatebil kjøring fra 17-19 ifølge posten demmes.. )

18.25: MASSE regn så da er det bare og kjøre hjem..

 

 

Så var vel ikke noen konge tur dette nei.. Nå har jeg stillt 1-2 ganger hvert år de siste 4 årene og til nå har jeg fått kjøre 3 reper...Har faen meg regnet bort, vann på banen grunnet underlag, dugg på banen eller timelange saneringer hver bidige gang..( og nå virker det ikke akkurat som de stresser seg ihjel når de jobber med det) og når ting drar ut grunnet masse stop i kjøringa så er det altid gatebilene som blir dyttet ut.. ( denne gang så virket det faktisk som det var en del gatebiler som skulle kjøre og..:-) )

Skjønner at det er vansklig og styre været, men må for faen være noe rart med det stedet, for HVER gang jeg er der så regner det.( ALLE gangene de siste 3 årene har det regnet iløpet av dagen..)

 

Men nå ble nok dette siste tur jeg tar til gardemoen for og kjøre, dritt lei av og koste på 2-3000,- for og dra ditt og ikke få kjøre..Skal det bli noe mer drag for meg så blir det nok KUN på steder hvor det kun er gatebiler som kjører. og gjerne er upreppa bane, så blir det ikke så forbanna glatt av 2 regndråper..

 

Veldig enig i alle uheldige omstendigheter!

Når først himmelen holdt oppe, så var det jo faen at sola stekte for å forsøke å få all fuktigheten opp igjen!!!!!!!!!!!!!!!

Men, forgigått er dere ikke....

Når dere først er planlagt inn blant alle andre klasser, så er det sånn........ enten dere er bil eller mc.

punktum.........

Været rår ingen over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! jeg VAR der:-(

 

Jeg kom ditt kl 1400 så rakk aldri\så ikke at noen gatebiler kjørte i det hele tatt!

jeg var ferdig i teknisk osv kl 1500 der og dette er sånn dagen gikk:

1500-1540: Sannering eller noe, ikke noe kjøring.

ca 1540: sportsmann og top sportsmann kjører så kjører det en eller annen liten dragster og søler olje de siste 50-100M, Dette bruker de 1.5 time på og fikse opp i.. ( ikke veldig langt oljesøl, men noe var det.. tok ivertfall SINNSYK lang tid:

ca 17.30: starter og kjøre litt igjen, starter og regne litt, men tørker av seg selv etter ca 10 min..

1745: starter og kjøre igjen, små sykkler starter og så er det over på større sykkler..

1810: sportsmann og top sportsman kjørers frem igjen ( hopper glatt over gatebilene der ja,, de kjørte ivertfall når vi kom ca kl 15.40.) Spørr en av de som styrer dette om når gatebilene kommer utpå, og da skal vist: sportsmann, og alle klassene opp til top doorslamer førts utpå før det kommer noen gatebiler på.. ( så mye for at det skulle være rein gatebil kjøring fra 17-19 ifølge posten demmes.. )

18.25: MASSE regn så da er det bare og kjøre hjem..

 

 

Så var vel ikke noen konge tur dette nei.. Nå har jeg stillt 1-2 ganger hvert år de siste 4 årene og til nå har jeg fått kjøre 3 reper...Har faen meg regnet bort, vann på banen grunnet underlag, dugg på banen eller timelange saneringer hver bidige gang..( og nå virker det ikke akkurat som de stresser seg ihjel når de jobber med det) og når ting drar ut grunnet masse stop i kjøringa så er det altid gatebilene som blir dyttet ut.. ( denne gang så virket det faktisk som det var en del gatebiler som skulle kjøre og..:-) )

Skjønner at det er vansklig og styre været, men må for faen være noe rart med det stedet, for HVER gang jeg er der så regner det.( ALLE gangene de siste 3 årene har det regnet iløpet av dagen..)

 

Men nå ble nok dette siste tur jeg tar til gardemoen for og kjøre, dritt lei av og koste på 2-3000,- for og dra ditt og ikke få kjøre..Skal det bli noe mer drag for meg så blir det nok KUN på steder hvor det kun er gatebiler som kjører. og gjerne er upreppa bane, så blir det ikke så forbanna glatt av 2 regndråper..

 

Er jo i utgangspunktet tull å komme inn der LANGT utpå ettermiddagen da...:oohh

 

men resten, ja det er jo som jeg spøkte med...

2-3000 må du bare regne med , tross alt mener Bilsportforbundet dere driver med hardbarka racing, så kr er da vel ikke no prob...?:crazysant:

 

Men gliser jo litt over at enda en tar knyttenevene opp av lomma og bruker de på tastaturet...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo i utgangspunktet tull å komme inn der LANGT utpå ettermiddagen da...:oohh

 

men resten, ja det er jo som jeg spøkte med...

2-3000 må du bare regne med , tross alt mener Bilsportforbundet dere driver med hardbarka racing, så kr er da vel ikke no prob...?:crazysant:

 

Men gliser jo litt over at enda en tar knyttenevene opp av lomma og bruker de på tastaturet...

 

 

 

Vel, vet det var seint og komme ditt, men satsa på at det ble kjøring for gatebiler mellom 17 og 19.. så da var jeg godt innenfor der..

Klager ikke alt for mye på prisene, men når man legger sammen alt man må ut med for og få bilen bort og alle andre ting rundt det så blir det mye penger til slutt..

 

men er ivertfall ganske frustrert på at det ALDRI går annn og få en dag deg borte hvor det faktisk er mulig og få kjørt mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vet det var seint og komme ditt, men satsa på at det ble kjøring for gatebiler mellom 17 og 19.. så da var jeg godt innenfor der..

Klager ikke alt for mye på prisene, men når man legger sammen alt man må ut med for og få bilen bort og alle andre ting rundt det så blir det mye penger til slutt..

 

men er ivertfall ganske frustrert på at det ALDRI går annn og få en dag deg borte hvor det faktisk er mulig og få kjørt mye..

 

Er jo det med samlet sum som er greia her...

Er en grunn for at det står utrolig mye halv dragrace biler og gamle dragracebiler i låver og garager...

Fordi folk har annet å bruke pengene på...

Men siden Petter Solberg er en sånn lysende økonomisk suksess, så tror jo Bilsportforbundet at "alle fikser spons"

Men hvorfor sponse noen som bare står å henger på racebilen 4-5 helger i året???

Slikt kaller man veldedighet... det å gi bort kr til trengende uten å få noe igjen for det...:crazysant:

 

neste år får du heller krysse av div gatebilstevner i Sverige og Danmark...Så tipper jeg du får kjørt så mye du orker...:D

Tror Bilsport sin EDPS er en plass det burde vært MYE FLERE normenn...

 

Men, min bil krever selv på disse gatebilstevnene Lisens på bilen og lisens på gubben...

Så gidder jeg betale de 2000kr for 2 papirark????:Devil:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har forundret meg mange ganger dette med fenomenet Gardermoen.

Bortsett ifra de faktorene vi ikke råder over så synes jeg det er bemerkelsesverdig hvor lite struktur og plan det synes å være over arrrangementet.

Det kan virke som om ikke alle har en lik helhjertet innstilling til arrangementet og at det kanskje er dette som er med på å svekke gjennomføringen.

 

Vi her oppe har arrangert noen race selv i noen år nå, og selv om det ikke er noe kjempe stort stevne med Top Sportsmann som den raskeste klassen så fungerer det bra. I år var vi totalt ca 105 deltakere fordelt på både bil og sykkel.

Vi kjørte 6 kval på lørdag og 2 på søndag samt var ferdig eliminert til kl 4 på ettermiddagen.

 

Men det krever at alle ledd fungerer og at man har en helhjertet innstilling til det man gjør

 

Men er det bare en prinsippiell sak at du ikke gidder å lisensiere både bil og mann?

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har forundret meg mange ganger dette med fenomenet Gardermoen.

Bortsett ifra de faktorene vi ikke råder over så synes jeg det er bemerkelsesverdig hvor lite struktur og plan det synes å være over arrrangementet.

Det kan virke som om ikke alle har en lik helhjertet innstilling til arrangementet og at det kanskje er dette som er med på å svekke gjennomføringen.

 

Vi her oppe har arrangert noen race selv i noen år nå, og selv om det ikke er noe kjempe stort stevne med Top Sportsmann som den raskeste klassen så fungerer det bra. I år var vi totalt ca 105 deltakere fordelt på både bil og sykkel.

Vi kjørte 6 kval på lørdag og 2 på søndag samt var ferdig eliminert til kl 4 på ettermiddagen.

 

Men det krever at alle ledd fungerer og at man har en helhjertet innstilling til det man gjør

 

 

Er jo dette man "ser" fra tribuneplass og som deltager...

 

ALT ser ut til å være klart, etter at det har vært biler som har blitt flyttet eller andre ting har skjedd...

men når banene etter det er fri for folk og annet i 10-15-20 min... da lurer man jo på hva svarte de holder på med...

(snakker da ikke om mat og pauser)

Men det som rett og slett ser ut som det er for mange sjefer som skal mene noe...

 

Er jo en grunn for at dere der oppe og div stevner i sverige klarer MASSE kval runder...

de dytter på litt, unngår kunstige pauser eller no...:oohh

 

TD og oppover bruker kanskje gså unødvendig lang tid på plata...

Noe Bam snakket om etter å ha vært på mantorp...

 

Guttene som kjøre småklassene ble jo sinnsyke av ventingen...

Comp gutta venta HELE freddan, satt klare i dressene og ved bilene kla for fram mating i 6-7 timer, uten mulighet for hverken det ene eller andre...:crazysant:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det bare en prinsippiell sak at du ikke gidder å lisensiere både bil og mann?

 

Er jo ett prinsipp...:coplight

 

Men må vel ta den igjen til våren...

Skal en kjøre på div, så må vist den være ihus...

 

 

For en må vel betale også for å ha den årlige besiktningen av bilen???

 

Å denna MC lisensen er jo dobbelt av bil...

 

Så...jeg ser faktisk IKKE hvorfor de kan ta seg så mye bet for noen papirark...:crazysant:

 

men, Bilsport mafian gjør jo som de vil...:Devil:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg vært på løp, som publikum, på Gardermoen i år, og knapt i fjor, nettopp pga det som blir nevnt tidligere her i tråden. (om man ikke regner med de arrangementene hvor folk svinger rundt oppe på bremsestrekket, altså :-)

 

Jeg synes det er veldig synd, for det er mange som legger ned et voldsomt arbeid for å få hjulene til å gå rundt der oppe, men det virker ikke som det vil seg helt.

 

En del faktorer som været og delvis saneringene vil man aldri kunne ha full kontroll på, men det virker for meg som om ting veldig ofte går for "halv maskin". Spesielt om det skjer en krasj som krever reperasjoner eller ei sannering. Da tenker jeg ikke første omgang på de som jobber ute på banen, de tror jeg jobber så kjapt de kan ressursene tatt i betraktning, men speaker virker til å se på dette som en fin pause og det finnes aldri et estimat om hvor lang tid det vil ta før det igjen blir racing. Og når alt virker til å være klart så må det fikses noe nytt, som i hvert fall for oss utenforstående burde kunne vært gjort i parallell med sanneringen.

 

Dette er *veldig* uheldig for publikum, og man trenger ikke dra lenger enn til Mantorp eller Malmö før dette gjøres på en helt annen måte. Og da blir det jo til at man gjør det :-)

 

Det er også veldig synd at det ikke blir mer fres over arrangementene på ei bane som førerene virker til å elske og hvor det stadig settes rekorder når det bare blir kjørt!

 

PS: Jeg har ikke vært i Malmö etter at "det nya gjänget" tok over, så jeg vet ikke hvordan det er der nå ...

Endret av raboc

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det godkjent i et EU land er det vel ikke så mye Biltilsynet kan nekte her i Norge?

Eller er det noe endringer på dette Bead-Lock? :coplight

 

Endringene er desverre at de påberoper sg retten til ikke å godkjenne biler som er fult ut godkjente i utlandet...

 

Selv TUF papirer blir underkjent, da de er blitt skeptiske og tror alt de selv ikke liker, er kjøpt og betalt og falskt...:oohh

 

Så selv om det skulle vært automatikk i dett, så blir det ikke gjennomført...:Devil::Devil:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er mange Dragracers som kikker innom her, ...

 

kan dere skrive litt om DERES opplevelser på G.moen og andre plasser????

 

Har vel sagt mitt syn før om gardemoen, og det er leit og kjefte og smelle på ting som gjøres på dugnad(kan ta motet fra dei fleste)

 

Er forholda opptimale og ingen olje søl,er gardemoen syk rask bane med super feste. Men kvaliteten på banen og depo område er vel milt sagt dårlig. Trur mange som kan velge andre baner i fremtiden kommer til og gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår