Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

-I Toyo cup så er det vel bare Garermoen som ikke har asfaltert depot for alle deltakere. Absolutt best depot har Sundsvall

-Besiktning av bilen er ikke noe problem for oss ettersom de kommer rundt i depot

-Sekretariat er vel best i piteå og sundsvall som har dette ved innkjøringen til banen

-Den beste opplininga er i Piteå som har 6 filer mener jeg å huske. Tror feltet må være 50-60 meter langt

- Beste banen har Sunsvall etter min mening, men den raskeste er vel på G-Moen. Absolutt smaleste på Meca Og så har de harplast reklame skrudd på innsiden av railen.( Stygg sak)

Totalt sett arrangements messig er min påstand at Sundsvall er absolutt best. Helproffe på alle områder, også for dem som skal drive mediadekning

Men det må legges til at det er vel også den eneste selveide banen noe som gjør det lettere å pløye ned penger og innsats for å få det til

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hei

Mangt kan sies om Gmoen men nå er det virkelig krise syns eg. Er vell ingenting som fungerer der lenger. Dette vannproblemet MÅ man bare finne ut av ellers kan man bare stenge hele greia.. Var i forhandling i helga med en i California om en ny spes race bil men nå trur eg att eg bare driter i det. Ikke mye morro å kjøre til Gmoen lenger. Der skurrer mye.

Gate bil folket må jo vere ilsinte . Dei skulle det jo satses på denne gang. Dert stod jo att Ronny skulle komme med mer info . den kom jo aldri. Latt gatebiler kjøre 2 timer når det blei starta det hadde vert rask og effektivt. dei klarer vell en 3 runder på 2 timer, så hadde vell dei vert litt mer fornøyd. Vi draggubber va jo innstilt på det , men slik ble det ikke. Så syns eg dei kan bruke plassen i depot som er flat og grusa og ikke den bakken til høyre når du kommer inn . den er jo dårlig enten det er vått eller tørt,men fra sekreteriatet og opp mot sykkelgubba e det jo flat fin grus. og grusdepot i andre enden er jo mye bedre enn den humpegressplassen . Noen må jo kunne ta tak i slike ting som ikke koster noe. Og på søndag når Geir Bjønnes la litt olje , så var det mange folk utpå der men bare ett par som brukte koster. Ka gjorde alle andre der ute ???.. Reiser på mange baner i verden så er vant til mye men nå trur eg dei har spilt seg helt ut . Ikke lett å hente inn dette når publikum blir drit lei og nå trur eg alle vi som kjører og er det. Er mange flinke folk der men dei drar i hver sinn retning Thor from the west coast of Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mangt kan sies om Gmoen men nå er det virkelig krise syns eg. Er vell ingenting som fungerer der lenger. Dette vannproblemet MÅ man bare finne ut av ellers kan man bare stenge hele greia.. Var i forhandling i helga med en i California om en ny spes race bil men nå trur eg att eg bare driter i det. Ikke mye morro å kjøre til Gmoen lenger. Der skurrer mye.

Gate bil folket må jo vere ilsinte . Dei skulle det jo satses på denne gang. Dert stod jo att Ronny skulle komme med mer info . den kom jo aldri. Latt gatebiler kjøre 2 timer når det blei starta det hadde vert rask og effektivt. dei klarer vell en 3 runder på 2 timer, så hadde vell dei vert litt mer fornøyd. Vi draggubber va jo innstilt på det , men slik ble det ikke. Så syns eg dei kan bruke plassen i depot som er flat og grusa og ikke den bakken til høyre når du kommer inn . den er jo dårlig enten det er vått eller tørt,men fra sekreteriatet og opp mot sykkelgubba e det jo flat fin grus. og grusdepot i andre enden er jo mye bedre enn den humpegressplassen . Noen må jo kunne ta tak i slike ting som ikke koster noe. Og på søndag når Geir Bjønnes la litt olje , så var det mange folk utpå der men bare ett par som brukte koster. Ka gjorde alle andre der ute ???.. Reiser på mange baner i verden så er vant til mye men nå trur eg dei har spilt seg helt ut . Ikke lett å hente inn dette når publikum blir drit lei og nå trur eg alle vi som kjører og er det. Er mange flinke folk der men dei drar i hver sinn retning Thor from the west coast of Norway

 

 

 

Gatebilene hadde nok kjørt rukket en del mer en 3 runder på 2 timer hvis det hadde vært kjøring konstant de 2 timene.. da jeg var i danmark og kjørte kjørte jeg 3 ganger på 2 timer. og da var det 100++ biler som kjørte.. med bra flyt så burde de klare 1 drag i minuttet, det er jo 120 biler i timen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Måtte hoppe ned fra "sitte på gjerdet" her nå!!Har hatt stor fornøyelse av å følge med her på Bead sin tråd de siste 3-4 år.

Etter å ha kjørt aktivt på G.moem siden 97 synes jeg som thor

litt over her, at nå begynner strikken å bli tynn over

forholdene der oppe.Er ikke lett å få til bra stevner lenger

når vannet til og med kommer nedenfra, men det virker som mye

går i "slowmotion" der.Tror det heller blir Trøndelagstur

og Sverige neste sesong ja!Drømmen var å kunne hatt et sted på

Østlandet der vi som liker litt rett fram racing kunne kjørt

en 4- 5 ganger eller mere...opp til topp sportsman eks.Ingen av

de store gutta ,for de bruker jo bare opp tia og søler til litt

for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget hyggelig at flere kjente dukker opp...

 

Vil jo si med en gang, at jeg ønsker ikke å filleriste de frivillige som bruker masse tid her...Og som gjør slike stevner mulige...

 

Men vi må få en dialog med de som sitter med ansvaret for gjennomføringen på Gardemoen og kanskje andre steder...

 

Da det må være der problemene ligger..

 

Se bare hvordan det gror i sverige med baner, folk, lisenser, bygging av biler, ikke minst en ekstrem import av skikkelige værstingbiler....

 

det MÅ ha noe med rekruteringen å gjøre...

Å så lenge de som vil prøve detta her, blir tilsidesatt, gang på gang, så gir de til slutt faen i hele greia, for vi har lett for å bruke dissa kr på andre ting om vi ikke har noen motivasjon...

 

Tror det må tenkes nytt...

Kaster ut en liten tanke som "vi tror er rett", å det er vel fordi vi mangler dialog med systemet...

 

Skal vi igjen få det til å bli stor rekrutering må man satse på de minste klassene...

Gi disse status og ikke minst premiepenger...

"vi tror" at de aller værste får for godt betalt for å komme med EM bilene sine, som igjen spiser for mye kr av omsetningen..sant eller usant? :deng

 

Hva slags kr får bilsportforbundets dommer og slike personer?? :deng

 

Å det må senkes skuldre...

 

De fleste som holder på med dette er hardtarbeidene gutter og jenter som bruker all sin tid og kr på det vi liker...noe som gjør at de fleste blir ferdige med bilen dagen /natt til stevnet, kjører hele natten for å komme fram og ja, dere vet åssen detta funker...

Tror detta "solbergsyndromet" som jeg kaller det, må bli avlivet i vinter...

De få som har økonomi og mulighet til å satse stort får gjøre det og blir motivert til å gjøre det best mulig...

 

Men la de 3-4 ganger i Året dragracerene få kunne leke uten å måtte oppfylle alle di fremsatte kravene til å skulle være så voldsomt flott "sportsutøver"

 

Denne dagen, som burde vært en helg, som det var Norgesmesterskap i SL, burde vært en helg som er lik det man Kjører på Kjula, Eskilstuna...eller som i gamle dager på Nordic prostreet cup...var tider det...

 

En avslappet stemning, masse rare gamle racebiler som får litt luft under vingene, ja...en herlig blanding av nytt og gammelt, enkle klasse regler og en enorm klasse med "prova på", Ellers så følger man vanlige sikkerhetsregler for biler/mc...

 

Med rask telling kan jeg vel si at jeg vet om minst 10 gamle racebiler/hårete street biler som ikke har vært ute på snart 10 år...

 

Hadde det ikke vært morro å få motoivert disse til å få start på motorene igjen??? :deng

 

For bilen og motorene står i/ved siden eller ligger nedstøvet på arbeidsbenken...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada....

 

Vi følger med, men er vel ikke så mye vi klarer å svare på, bortsett av at vi tar med oss alle signalene til videre diskusjon!

Vi ønsker jo ikke akkurat å grave vår egen grav vi heller!

 

Kan fort og gæli svare på det jeg har snappa opp som det finnes greie forklaringer på!

 

Sanering på lørdag gikk treeeeeegt, nettopp fordi det var samtidig vannet begynte å piple opp!

Men dårlig info, JA !

 

At sanering på søndag gikk tregt skjønner jeg ikke!

Når vi først fikk tørr bane rundt 1430, så kjørte vi 300 runder frem til siste finalen ca kl. 1900, og dette er samme tempo som for lavere klasser på store arrangement "over there"!

 

At gatebiler har vært xtra uheldige skjønner vi alle!

Men forbigått, absolutt NEI !!!

Opplegget var å kjøre dette som "egen" klasse inniblant de vanlige dragrace-klassene, for så å ha egen gatebil-avsluttning på lørdag ettermiddag, DERSOM det var nok deltagere til å fylle et par timer...

 

Så hvordan gjøre dette annerledes under de forholda som var, aner ikke jeg!

 

En eller annen reagerte på at vi begynte en ny runde dragrace UTEN gatebil!

Dette var absolutt ikke tilfelle, dette gjaldt kun en omkjøring, som også speaker fortalte om grunnet en feil hos tidtaker.

 

Vi snakker også om hvor tregt det tar før man starter opp igjen etter en sannering! Det få veit er at ved sisste sprut med trackbite, så tar det 10 til 15 minutter før fortynninga har fordunstet! At dette gir inntrykk av at folk tråkker i sirup for å komme ut av banen forstår vi godt, men eneste løsning er vel at speaker kunne gjort en bedre jobb!

 

Angående vannproblemet så oppfordret speaker til at folk kunne gå ut å se selv, og det var vel ikke noen i hele tatt som hadde lyst til å kjøre når dem så det..... feil sted for drifting!

 

Angående banens fremtid pga jævla vannet så står vi nå ovenfor en enorm utfordring!

Vi har satt oss mål med å jobbe parallellt med to prosjekter!

1. fuge sprekker for å få vannet til å renne ut og ikke ned...

2. Ny asfalt.

 

Nummer 2 må vi uansett ha på sikt, koster ca. 1,2 mill, og vi trenger nok litt støtte i hue og ræva her ja!

 

Noe som ikke er nevnt her idet hele tatt, er NDRG`s mangeårige ønske om førerforeninger!!!!!

Med "saklige" foreninger kunne vi fått en mye bedre flyt i info, meninger, kritikk og løsninger....

Greit at Bilforumet og andre forum finnes, og at utblåsninger skjer slik, men litt klønete sted å finne løsninger på ting ihvertfall!

Men er løsningen å dra til sverige???? så er jo alle med på å grave den norske grava da!

Endret av lowrider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hvordan er det å kjøre oppe i setesdal.....

så det ble avlyst å år? thunder valle da...

.så er det mulig å få byggd den banen om tro så den kan brukes?

eller blir det i ingen mannsland for folket? synes det er greit plassert om man tenker sørlandet,rogaland+oslo området.. ?eller tar jeg feil

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hvordan er det å kjøre oppe i setesdal.....

så det ble avlyst å år? thunder valle da...

.så er det mulig å få byggd den banen om tro så den kan brukes?

eller blir det i ingen mannsland for folket? synes det er greit plassert om man tenker sørlandet,rogaland+oslo området.. ?eller tar jeg feil

 

Har vært og kjørt noen ganger der,og det har vært veldig

bra.Blitt mange kvaldrag som regel og ganske bra forhold i

depot.Litt rufsete returlane,men stedet har bra potensiale

som et annlegg som ligger bra til i forhold til plassering.

Synd det ikke ble no der i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og kjørt noen ganger der,og det har vært veldig

bra.Blitt mange kvaldrag som regel og ganske bra forhold i

depot.Litt rufsete returlane,men stedet har bra potensiale

som et annlegg som ligger bra til i forhold til plassering.

Synd det ikke ble no der i år.

 

Hei

 

Valle ble avlyst pg av flystripen blir brukt som depo for strøm stolper og utstyr som helikopter frakter ut til noe utbygging. Valle er i grunnen en grei plass. Men en stor ulempe da anlegget brukes aktivt av småfly og Betongen (ca 200 til 300m hver side)og tribune må rigges til hvert stevne. Som kjent er det Jæren Dragrace klubb som arrangerer dette stevne og mange pådrivere tar fri 1 uke fra jobb for denne ene helgen(trur mange er utbrent). Hadde vert mye lettere om alt dette kunne stått og vi kunne enkelt kjørt mange stevne pr år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hvordan er det å kjøre oppe i setesdal.....

så det ble avlyst å år? thunder valle da...

.så er det mulig å få byggd den banen om tro så den kan brukes?

eller blir det i ingen mannsland for folket? synes det er greit plassert om man tenker sørlandet,rogaland+oslo området.. ?eller tar jeg feil

 

Lista(ved farsund) hadde vert topp, trenger asfalt men fy fae... for et område med tanke på parkering, overnatting, depo og retur og ikke minst tilkomst fra nor og sør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og kjørt noen ganger der,og det har vært veldig

bra.Blitt mange kvaldrag som regel og ganske bra forhold i

depot.Litt rufsete returlane,men stedet har bra potensiale

som et annlegg som ligger bra til i forhold til plassering.

Synd det ikke ble no der i år.

 

bead kan ikke vi ta en prat en dag..:coplight

jeg er egentlig fra velle selv,så vi har gård der oppe og det er en liten bygd..så vet de ser etter muligheter for å dra op folk så det er en mulighet å prøve ..hvem er det som arrangerer der sånn jeg får kontakt med riktig person fra drag miljøet?skal sjekke i løpet av uken litt

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista(ved farsund) hadde vert topp, trenger asfalt men fy fae... for et område med tanke på parkering, overnatting, depo og retur og ikke minst tilkomst fra nor og sør:)

 

ok har en del kontakter der å hehe var jo med å åpnet driftebanen der bort..så var kenneth moen med å hadde litt show..men de er forløbig nede pga ikke riktige godkjenninger osv (bråk) så redd den banen blir vanskelig?men har ei vennine som sitter i toppen i frp der..så de var med å hjalp til litt ang driftebanen da det ble startet hvertfall.. så sender henne en mail i løpet av uka :)

 

 

nova68:Hadde vert mye lettere om alt dette kunne stått og vi kunne enkelt kjørt mange stevne pr år.

 

ingen tvil om det..å det bør jo kunne løses på en måte der oppe..

Endret av pacecar

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet er jo at de fleste anlegg ikke er eid av dem som driver med racing. SEr jo for vårt vedkommende at det finne økonomi til å pløye ned i anlegget, men det går ikke så lenge man ikke har no lengsiktig kontrakt på anlegget.

 

So og blir poengtert tidligere her så hadde det vel vært enklere med rekrutering hvis man hadde bane i nærheten. Flere planer om slikt her oppe men lite konkret enda desverre.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår