Gå til innhold

Lære seg og sveise - her spørres og svares det på mye rart!

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

  • Svar 214
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har ikke planer om å lage noe spesielt, nei. Blir vel mest øvelser til å begynne med ihvertfall. Høres ut som jeg kommer til å sveise mest stål, da, når jeg hører det du sier... men liker godt å jobbe med aluminum ellers...

 

Det kjem ann på personen det, eg har blitt fortalt at eg har spesielle evna på aluminium av læraren min. Men eg trur det vanskelig for de fleste ja. Går du på mekanisk linja? I so fall kan du spørre læraren din om du kan øve deg på aluminium. Men sidan du liker å jobbe med aluminium, so synest eg at du skal virkeleg prøve å sveise på aluminium, det skadar ikkje å prøve.

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Driver å ser litt etter mig apparat selv. Noen som har noen tips?

Tenkte jeg skulle gi max 4000kr. Har sett noen ganske billige,feks hos

www.moeco.no

men veit ikke hvordan dem er. Skal bare hobby sveise litt. Så trenger jo ikke all verden.

 

Håper noen der ute har noen tips.

 

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle dere som ikke har oppdaget sveis&gass-forumet her anbefaler jeg en titt. Er spesielt mye tråder om kjøp av apparat og om gass eller ikke gass/rørtråd. Lønner seg å søke litt og/eller lese igjennom alle trådene her før dere spør. Når dere har plukket opp litt basic kunnskaper, DA kan dere spørre. :)

 

Tips: Biltema (og andre) har billige sveisebøker etc. Kjøpte en selv for 10 år siden. Biblioteket har også noen bøker om sveising og metallarbeid.

 

EDIT: Slo sammen to tråder om samme emnet.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du mener du kan sveise nå, så ville jeg gjerne sett hvor fin sveisen ble. man lærer seg ikke å sveies bra/pent på en halvtime;)

 

man lærer seg ossen man skal gjøre det, men ikke att det blir pent. var vel heller att han skulle påpeke att det er bare å sette seg ned og teste!

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår