Gå til innhold

Lære seg og sveise - her spørres og svares det på mye rart!

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

  • Svar 214
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er somregel etterarbeidet som skiller, amatør og erfaren.

 

Bare til å prøve, kun en måte å få erfaring.

cheers

 

 

I den tråden her så mye piss at gidder ikke å nevne flere eksempler,da vi som er sveisere ser alt så klart i forhold til dem som tror dem har peiling.

 

Feks den quote'n over var bare så fin, og så uriktig!

 

 

Her er det mange som skulle tatt seg en tur å sjekka hva dem egentlig driver med på VK-1 Sveis og platefaget. En her presterer å si at han har lært seg å sveise på 30 min? Hallo hva er vitsen å måtte gå 200 skoledager, samt 2 år i lære før man kan ta fagbrev? som Sveiser?

 

Så er det en hel haug med egne sveise sertifikater i tilegg.

 

Håper du starter privat skole så kan du utdanne sveisere på 30 min. Burde få mange elver da, og glade arbeidsgivere :D .

 

Det er greit at man kan lære seg litt med å knote selv, med noen Nordsjø sveiser blir man aldri.

 

Hvor mange her sveiser med skikkelig sveise apprat feks? Nei jeg snakker ikke om apparter til 10.000 kr.

 

Før flyet tar helt av her, så skulle gjerne sett noen av dere tatt sveise test, så kunne dere fått sett røngten bilder av larven deres hehe.

 

 

Den tråden her minner om tråden om alle som har sett dem råeste sivil politi bilene i landet.

 

Mvh

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du cheers

 

Hvor mye strøm du bruker er alltid avhengig av tykkelsen på arbeidsstykket ditt, har du skikkelig tykt matreale så kan du glatt sveise med 500-600 ampere men da blir det jo mye krympespenninger og. Hvis du skal sveise på bakakslingen din så bare prøv deg fram, se at smeltebadet flyter godt og det blir en god innbrenning, det er ofte greit og slipe fuger og sveise flere lag oppå hverandre og; sorry at jeg ikke får gitt deg noe mer spesifikk svar men det er bare sånn det fungerer i praksis, man får jo prosedyrer og sveise etter med oppgitt strømstyrke og greier men det er ikke alltid det blir den beste sveisen.

 

Takker for svar

hellothere

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den tråden her så mye piss at gidder ikke å nevne flere eksempler,da vi som er sveisere ser alt så klart i forhold til dem som tror dem har peiling.

 

Feks den quote'n over var bare så fin, og så uriktig!

 

 

Her er det mange som skulle tatt seg en tur å sjekka hva dem egentlig driver med på VK-1 Sveis og platefaget. En her presterer å si at han har lært seg å sveise på 30 min? Hallo hva er vitsen å måtte gå 200 skoledager, samt 2 år i lære før man kan ta fagbrev? som Sveiser?

 

Så er det en hel haug med egne sveise sertifikater i tilegg.

 

Håper du starter privat skole så kan du utdanne sveisere på 30 min. Burde få mange elver da, og glade arbeidsgivere :D .

 

Det er greit at man kan lære seg litt med å knote selv, med noen Nordsjø sveiser blir man aldri.

 

Hvor mange her sveiser med skikkelig sveise apprat feks? Nei jeg snakker ikke om apparter til 10.000 kr.

 

Før flyet tar helt av her, så skulle gjerne sett noen av dere tatt sveise test, så kunne dere fått sett røngten bilder av larven deres hehe.

 

 

Den tråden her minner om tråden om alle som har sett dem råeste sivil politi bilene i landet.

 

Mvh

 

Er enig i at det er litt av hvert i denne tråden, men det er jo nettopp det som er vitsen med et slikt forum også da!

Og innlegget ditt gir ihverfall ikke mer innsikt.

Bortsett fra at vi alle er en gjeng duster og at du selvsagt vet alt.

 

Og hvem på et bilforum har bruk for å kunne sveise lag på lag på et tykt rør ute i Nordsjøen????

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det er litt av hvert i denne tråden, men det er jo nettopp det som er vitsen med et slikt forum også da!

Og innlegget ditt gir ihverfall ikke mer innsikt.

Bortsett fra at vi alle er en gjeng duster og at du selvsagt vet alt.

 

Og hvem på et bilforum har bruk for å kunne sveise lag på lag på et tykt rør ute i Nordsjøen????

Hehe et veldig godt poeng du har der HOT ROD cheers

 

For og si det sånn så er det vel litt for mange som går rundt og kaller seg sveiser eller at de kan sveise fordi dem klarer å kladde på en liten kanalbit e.l. Poenget er at det skal så mye mer til for og kunne si at man kan sveise. F.eks hvis jeg snekkrer meg en fuglekasse så er jeg ingen snekker av den grunn, ikke kan jeg si at jeg kan snekkre heller. Men det er alltid alright med en god diskusjon cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det var ikke meningen å være så hard.

 

Grunnen til at jeg skrev, var at det var mye rare meninger, og man lærer vel ikke gjennom vrang lære?

 

Sitat Hot Rod

"Bortsett fra at vi alle er en gjeng duster og at du selvsagt vet alt."

Sitat slutt.

 

Det er dine ord, men takker for komplimanget selvsagt! flushit

 

 

Men viss du tror jeg hater alle som utvikler seg gjennom hobby og utveksling av ideer gjennom fora så gjør jeg ikke det :) !

 

Mvh

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo ikke sveiser på en halvtime da.

Det er bare til og øve så blir du bedre, jeg går på mekanisk og hadde ikke rørt et lysebue sveise apparat før. Og jeg øvde i flere timer bare på og lage fine makker.

Det de fleste gjør feil på min gruppe er at de gjør det for fort slik at makkene blir tynne..

 

Er bare til og begyne og sveise, jeg begynte med elektroder.

det er jo ikke no problem å lære seg å sveise da...kanskje jeg brukte litt mer en 30min på lære meg det, beregna tia litt feil. beklager det.

men det tok meg ikke mer en en dag på værkstedet å lære meg det..

Call me Primo, NOT rsport-raggare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ikke kalle deg en utlært ekspert-sveiser etter en dag på verkstedet.

En ting er å kunne lappe sammen litt rust på en bil, eller sveise en rørkonstruksjon eller lignende... men allikevel, man er ingen ekspert av den grunn.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår