Gå til innhold

lector

Bruker
  • Innholdsteller

    937
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om lector

  • Bursdag 02/16/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil ;) seff :P
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Motor (eks 1.6)
    piiiiiippp

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

lector's Achievements

  1. Hei Fikk en feil på bilen min og kjørte den til versted. Dem var villige til å ta en titt på saken. Nå har den stått der et par uker og dem klarer ikke å finne/reparere feilen. Jeg hadde hatt den på et annet verksted en uke tidligere for å bytte kamreim, vannpumpe , termostat og en del andre reimer. Dette verkstedet sa det måtte være vannpumpa som ikke funka, (den jeg hadde var 1 uke gammel) så dem bytter den. Funker fortsatt ikke. Dem bestiller en original vannpumpe og bytter igjen, men det funker fortsatt ikke. Bytter termostat, men heller ikke det virker. Byttet noen slanger, men det hjalp jo heller ikke. Nå har dem vistnok brukt ganske manger timer på dette uten resultat. Da jeg leverte bilen sa jeg at jeg ikke var vilig til å bruke no mye penger på dette fordi bilen ikke var værdt det. (Selges fra 15 000kr +, og da vil jeg ikke bruke 6 - 10000 på å ordne den) Hvordan blir det med betaling av dette? Jeg har ikke snakket direkte med dem om pris enda , men da jeg har snakket med dem virker det som dem vil ha betalt for delene og en del for all jobben dem har gjort. Tenkte jeg bare skulle forbrede meg litt og høre om det kanskje er noen som driver/jobber på verksted og kan fortelle meg hvilen praksis dere har. Å betale for en jobb som "ikke" er gjort frister ikke akkurat veldig. Mvh Tom Ruben
  2. Hei igjen. Nå har dem: Bytta vannpumpe 2 ganer. Bytta termostat 2 ganger. (Prøvd å koke og den åpner) Skyldt hele systemet og dem sier ingenting er tett. Testa toppen - Ikke no eksos i kjølevannet. - Ikke vann i olja. Alle slanger ser ok ut. Dem får bilen til å blåse godt og varm , tar en kjøretur å da blåser den bare kaldt igjen. Så dem klarer ikke finne feilen. Ser ut til at jeg må ha ny bil Faen for no dritt. hehe. Jeg ser ikke helt problemet, det er jo 50 år siden dem landa på månen ^^; menmen....
  3. Nå har bilen stått på verksted litt over en uke. Dem har byttet vannpumpe , en slange som det var en liten brekk på, tatt ut termostaten for å se om det blir no bedre, skylt å vasket radiator og systemet. Fortsatt ingen forbedring. Dem har snakket med audi i en time på tlf uten at dem har kunnet kommet med noen tips. Igår mottok dem original vannpumpe fra audi møller og skal prøve å montere den. Det hadde vist vært et parti vannpumper som var "deffekt\ikke var som dem skulle" så det var mulig jeg hadde fått 2 stk av de. Utrolig nok. :) Eneste gode nyheten er at jeg ikke skulle betale for all feil testing dem gjorde. å heller ikke betale om dem ikke fikk til bilen. Jeg er LITT LEI ! ^^;
  4. Verkstedet skulle vakum teste et eller annet :P Om toppen\pakkningen hadde gått ville prisen være 15 - 20 tusen. Da blir det ny bil :)
  5. Etter å ha hatt bilen på mekonomen for at dem skulle ta en liten titt, var jeg like langt. Dem Syntes symptomene var merkelige. Tok for 100 gang å skrudde alt fra hverandre og satte det sammen igjen. Min konklusjon er : Det blir varmt i bilen etter jeg har helt på veske\lufta. Så mer jeg kjører jo kaldere blir det. Så jeg tror nå det er topp\pakkning som har gått. Bilen er også vond å starte noen ganger rett etter jeg har stoppa og jeg synes det ryker litt mye fra eksosen. Time er da bestilt på verksted. Så blir spennende til neste uke å se hva dem finner ut av. Jeg er dritt lei :) Skrudd HELE lørdag , søndag og mandag å er like langt :)
  6. Har skrudd i helga. Tatt ut termostat, den åpnet når jeg la den i varmt vann. Det var ganske mye dritt i systemet, så jeg helte vann igjennom slangene til det var nok så reint. Men jeg har fortsatt samme problemet. Det kan virke som om det blåser varmt inne i bilen helt til termostat åpner seg. Da blir det kaldt. Kjørte fra oslo til elverum, da lå motoren på 90 - 95% hele veien. Eneste jeg kan tro at er feil er vannpumpa eller MYE luft. Men lufte har jeg gjort 20ganger så det er da ikke mulig at det kan være det :) Hva skjer om vannpumpa ikke fungerer og hvordan sjekke om den virker? Kan motor ta skade om den ikke virker? Den er helt ny men godt mulig den har tatt kvelden etter 20mil med min flaks :) Nå er jeg ganske så dritt lei. Neste blir vel verksted :(
  7. Etter å ha "skrudd" idag også kjenner at den nederste slangen er is kald, når bilen har vært ute å kjørt og stått 30min på tomgang og de andre slangene er veldig varme vil jeg tro det er termostaten som ikke åpner å at vannet ikke går rundt eller utrolig mye luft så ikke vannpumpa flytter vannet. Faren min kommer å tar en titt imorgen. Om det ikke blir bra så er det rett på verkstedet. Dritt lei :))
  8. Igår gjorde jeg akkurat det samme som jeg har gjort en uke, å plutselig ble det varmt. Er ikke helt bra enda, for blåser bare lunkent på tomgang og en del varmere da jeg kjører og enda varmere da jeg øker fart/turtall. Skal prøve det du sier slippern, og bare gjøre det jeg har gjort. Ser ut som det bare har vært luft i systemet. Men for et håpløst opplegg for å få ut lufta :)
  9. Jeg tror jeg nesten fikk det til ista... ... men så var jeg litt lur :P Jeg rusa bilen "for å få ut mer luft". Lest på nettet et sted. Men da kokte væska og det kom masse luftbobbler og bilen ble helt kald igjen. Så da ordna jeg vel iallefall luft i systemet med de luftbobblene. Hadde ikke lokket på frostbeholderen på :( Så var jeg tom på væske og klarte ikke trykke\massere slangene en gang til, var litt kjørt i fingrene etter 1 time med klemming. Så jeg dro hjem. Prøve igjen imorgen. edit : ja det er en slange som går inn på torpedoveggen som har et luftehull. Der kommer det en fin liten stråle med væske.
  10. Noen som har luftet denne typen før? Hørte av en at det ikke var bare bare på 1.6litern. Hvordan gjør jeg dette på best mulig måte? Han jeg snakket med sa at vannpumpa "piska" frostvæska på høytturtall og at det var skummet den lagde som gjorde så det blåste varmt når jeg hadde høytturtall.
  11. Veit du hva grunnen til at trykket kan blir så høyt? Hørtes ut som det sildra litt fra den da jeg skulle skru av korken på eks.tanken også...
  12. Det er godt mulig dem har gjort feil ang termostat. Først så tenkte jeg at det var luft i systemet. Dem bytta vannpumpe så det er mulig den ikke var helt i orden. Men rart jeg får varme på høyt turtall. Å hva er den "ventilen" under frostvæske beholderen? Tror den kaster av seg væske noen ganger.
  13. Reklamasjon... ja det hadde vært digg :) Men jeg var på ferie i sverige, så tenkte hvorfor ikke spare 1500kr. Det er 35mil x 2, så kan like godt drite i det :P Så derfor prøver jeg selv. Jeg veit ikke hvilken farge som var på væsken fra før. Men det er blitt fylt rød av verkstedet. Noe som også skal være riktig på denne bilen. Eneste jeg veit er at noe ikke stemmer :)
  14. Hei Det starta med at ejg hadde bilen på bil verksted for å bytte kam.reim + vannpumpe og det som hører til. Da jeg fikk igjen bilen hadde dem byttet termostat og skyldt\fylt på ny frostvæske. Kjørte rundt 20 mil og da fungerte ikke varmen i bilen. Motoren viser 90 grader. Jeg har googla og testet alt jeg har funnet av metoder av å lufte systemet. Også gjort det som står i boka til haynes eller hva den nå heter. Men det samme problemet vedvarer. Det skal sies at om jeg kjører på høyt turtal blir det varmt i bilen, men med vanlig kjøring blir det ikke engang lunket. Har også lagt merke til at nivået på frostvæske tanken går ned. Ser ut som den kaster av seg væske i en "ventil" eller lignende som sitter på undersiden av ekspansjonstanken til frostvæska. Alle slanger blir veldig varme foruten den som sitter nederst mellom motor, tror det er der termostat huset sitter og nederst på radiatoren. Den slangen blir nesten ikke lunken engang. Noen tips? Kan det være at termostaten ikke åpner? Vil tro den ikke alltid står åpen for da ville vel ikke bilen blitt 90 grader? Alle tips tas med takk.... :) Mvh Tom Ruben
  15. Mister Secret :P Blir moro å følge med utover kenneth ...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår