Gå til innhold

Lære seg og sveise - her spørres og svares det på mye rart!

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

hvordan sveiser man på el sveise apperat? har sett det er to greier man holder (trur jeg) skal man ta og feste sveise tråden i den klemma og ta den andre greia på andre siden av sveise tråden?

 

og hvor mye bør jeg punge ut for et sveise apperat? helst under 2500, men er villig til å gå opp til 4000 kr.

 

er en venn av "pionersport" og han glemte å logge seg av hos meg, så jeg benytter sjansen å legge ut et innlegg :P

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 214
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sveising med elektroder er enkelt prinsipp. Man har jord og et håndtak man fester elektroden i. Jord er den klypa du sikkert mente. Det varierer om man setter den på + eller - på apparatet alt ettersom hvilke elektroder og materialer man skal sveise på. Står som regel på pakken.

 

Hvis du skal sveise på bil anbefaler jeg på det sterkeste et MIG/MAG aparat pga, enkel sveisemetode, lite varmefordeling og det kan brukes på tynne plater. Elektroder blir ofte overkill på karosseri. Når det gjelder pris. For 2500 vil du få et veldig billig aparat. Men helt greit hvis du skal sveise på en 240 2 ganger i året. Hvis du skal gå for kvalitet ville jeg siktet mot merker som ESAB og lincoln electronics. Gode aparater, men mye høyere pris.

 

For å lære seg å sveise kreves det at du leser litt teori, som du sikkert finner på internett for så å praktisere denne teorien.

 

Bare spør hvis det er mer du lurer på.

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
:) Tror vi har samme, bare at du kan ha med gass... men er jo nye relger på det greiene, leie avgift i året nå ellno ?

 

noen som vet noe om dette?

 

Det koster 3,24 pr dag i leie av 20L Mison el.

Trikset er å ha en flaske som ikke er i systemet og bytte over "toppen". Levere denne etter ett par uker så har du gratis gass.......;)

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har 135E. Den er forsåvidt kraftig nok selv med bare 20%(?) intermittens. Men slangepakka og pistolen er noe forbanna møkk. Vond og hard plastikkavtrekker og innmaten gikk i stykker etter en tid.

 

En anna kompis har noe lignende fra Telwin(?), og han satte på euro-kobling og moderne slangepakke. Samme bajsen der og.

 

Ellers kjøpte jeg meg 11L flaske. Med mitt forbruk holder det 1-2 år hvis jeg ikke driver aktivt på et prosjekt. Ligger flere tråder om gass i dette forumet. :drunk:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har 135E. Den er forsåvidt kraftig nok selv med bare 20%(?) intermittens. Men slangepakka og pistolen er noe forbanna møkk. Vond og hard plastikkavtrekker og innmaten gikk i stykker etter en tid.

 

Har lekt meg litt i helgen med 135E'n min og merket ikke noe negativt med avtrekker'n. Den var lett å trykke inn, men vi får nå se hvordan den blir med tiden.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørtråd er sånn tråd man ikke trenger gass på, så er nok derfor han ikke har fått det til, siden han brukte den typen itillegg til gass.

 

Hvet du egentligt hva du snakker om?

 

Gas bruker man på rør tråd, men fluss tråd, da kan du kjøre uten gass.

 

Men det vil fungere som en blanding mellom TIG og MIG å blir ikke like pent som en MIG søm, Hvis du ikke har helt dreisen da..

 

Men etter den komentaren vil jeg tro du ikke har det..

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er flinke til å forklare og selve teorien her..Jeg er en av de som ikke er så flink til å skrive forklaringer på ting og tang, men det praktiske er det noe annet med. Har 2 sveise sertifikater, og holder på med 1 til nå. Er borti nesten allt mulig av forskjellige sveise typer på jobben, så da trengs det sertifikater gitt.Jeg skjønner meg på de av dere som er bilmekanikere og som hater å skru bil når dere kommer hjem! Skulle egentlig ha laget og sveiset noen rør til intercoolern på bilen nå, men jeg får ta det til helga tenker jeg :D

Tips til dere som vurderer kjøp av biltema sveise apparater, det er rett og slett bare dritten. Esab har bra apparater, mange andre og(du får hva du betaler for), men biltema er bare jalla, elektrode apparatet de har der går til nøds tilfeller.Skjønner ikke at de kan ha lov til å selge de som har fluss tråd engang, makan til dritt har jeg aldri vært borti.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår