Gå til innhold

Hot Rod: 1934 Ford Roadster Hotrod

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

  • Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den har ikke stoppet. Det er bare det at ting tar tid.

 

Men nå er karosseriet ferdig tinnsparklet og grovsparklet. Resten av finish-jobben skal få vente til chassiet er klart.

 

Før jeg gjør noe mer nå skal karosseriet prøvemonteres på ramma igjen, bare for å forsikre meg 100% om at det ikke har endret seg i løpet av sveisearbeidene jeg har gjort mens det har stått på dollyen.

 

Etter det blir det besøk av Biltilsynet. De ville se på tingene før jeg setter igang med ramma. Er litt nervøs for det. Alt skal være ok, men en har jo hørt masse skrekkhistorier om merkelige spørsmål og plutselig innfall som har veltet hele greia.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Etter det blir det besøk av Biltilsynet. De ville se på tingene før jeg setter igang med ramma. Er litt nervøs for det. Alt skal være ok, men en har jo hørt masse skrekkhistorier om merkelige spørsmål og plutselig innfall som har veltet hele greia.

Hey, har de begynt med hjemmebesøk.. service jo :)

 

Lykke til :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Vet ikke, men jeg bor midt mellom to avdelinger, så jeg tipper de gutta kjører den veien endel uansett.

 

Men det er ikke uvanlig i andre deler av ladet at de kommer på garasjebesøk når det dreier seg om tilsvarende prosjekter. Har hørt om flere som har hatt det.

 

Egentlig ganske fornuftig også, spør du meg. Da får de jo et bedre inntrykk av personen som bygger også, og det er jo i bunn og grunn han som har mest på si på om bilen blir bra eller dårlig tilslutt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nei nei nei!

Prosjektet har IKKE stoppet!

Det er bare det at jeg er midt i et bytte av internettleverandør, derfor har ikke hjemmesiden om prosjektet blitt oppdatert i det siste

http://home.online.no/~staalgi/index.cfm

 

Etter jul har det heller ikke blitt noe. Min andre store hobby er langrenn og jeg skal delta på Holmenkollen skimaraton (42 km) 11 februar, Wasaloppet (90 km) 3. mars og Sesilåmi (55 km) i slutten av marsj.

Dermed er det trening som har prioritet akkurat nå.

 

Men ramma ligger klar for å bli modifisert og jeg har delene som trengs, så når det lir litt utpå vårparten, strter arbeidet igjen.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei!

Prosjektet har IKKE stoppet!

Det er bare det at jeg er midt i et bytte av internettleverandør, derfor har ikke hjemmesiden om prosjektet blitt oppdatert i det siste

http://home.online.no/~staalgi/index.cfm

 

Etter jul har det heller ikke blitt noe. Min andre store hobby er langrenn og jeg skal delta på Holmenkollen skimaraton (42 km) 11 februar, Wasaloppet (90 km) 3. mars og Sesilåmi (55 km) i slutten av marsj.

Dermed er det trening som har prioritet akkurat nå.

 

Men ramma ligger klar for å bli modifisert og jeg har delene som trengs, så når det lir litt utpå vårparten, strter arbeidet igjen.

 

da er vi 2 som skal gå :hello:

 

Hvist formen sier ja etter skade av brudd. :(

 

rod er kult. det er så utrolig mye man kan gjøre. er bare fantasien som setter grenser. en rod med v8 er altid kult.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi 2 som skal gå :hello:

 

Hvist formen sier ja etter skade av brudd. :(

 

rod er kult. det er så utrolig mye man kan gjøre. er bare fantasien som setter grenser. en rod med v8 er altid kult.

 

Akkurat nå er jeg sylta forkjølet, men regner med det gir seg før det braker løs.

HK skimaraton går jeg kun for å få en bedre seeding i Wasaloppet. Siden jeg ikke har gått konkurranse på mange år, ble jeg plassert i pulje 10 og det blir for stusselig. Ikke det at jeg er noen "kjempe-ræser", men pulje 6 eller 7 hadde vært greit.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. eg har følgt me på prosjektet ditt, og det er eit topp prosjekt:) veldig bra.

men det er eit men,,,,, skal du bruka dei borbet felgane på bildet ovanfor??? det blir å skjemma ut ein slik bil, gå heller for nokon klasiske amerikanske crome felgar:) lykke te

 

De Borbet felgene skal selvsagt pusses opp.

Når det gjelder American Racing Torq Trust II felger, er jeg bare så lei. ALLE har har jo slike! Svenskene kaller det bare for "Norgesfelgen". Ikke er de billige heller.

Om 10 år ler vi godt når vi sitter og koser oss med gamle amcar bilder: "ha ha! Husker dere da alle hadde de felgene!"

 

Ikke at de er stygge, men hva i all verden er vitsen med å bruke det samme som alle andre når man vitterlig bygger bilen nettopp for å lage noe som skiller seg ut?

Jeg skal på ingen måte garantere at de Borbet felgene blir på rodden til evig tid, men jeg har sett mye mer gromme felger i klassisk 5-eiket design på diverse BMW'er enn på amcars. Ta en titt på Ebay i Tyskland. Vanvittig utvalg!

 

Dessuten er innpresset på amcar felger nesten alltid forskjellig i forhold til innpresset Jaguar bakakselen er bygget for. Alle Jaguarer med denne type bakaksel har ET=30, mens de fleste amcar felger har ET = null til minus 13.

Dermed vil en amcar felg gi en svært økt påkjenning på det mindre, ytre hjullageret istedefor det kraftige indre hjullageret. Dette er noe de aller fleste rod folk enten driter i eller ikke er klar over.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer fo både meg og lj_racing: etter vårt syn, hadde det vert bedre om du hadde puttet på gammle rusta stålfelger enn det borbet felgene. Men for all del, det er din bil og du gjer så du vil. Smaken er som baken, delt. og takka faen for da. Men er vertfall gøy at noken innpå her bygger hot-rod :)

Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula

Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978

Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3

Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6

Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår