Gå til innhold

Hot Rod: 1934 Ford Roadster Hotrod

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke noe å legge ut bilder av ennå, men ting er i gjære.

All tinnsparkling på torpedovegg, oppå cowl (området bak panseret) og på bakparten ferdig.

 

Akkurat nå holder jeg på å lage en såkalt "Dolly". D.v.s en innretning som gjør at jeg kan snurre karosseriet rundt og komme til på undersiden. Da vil jeg også kunne gjøre den siste tinnsparklingen som er langs bakre dørkarmer. Å tinnsparkle loddrett er nesten umulig, derfor gjør jeg det når karosseriet ligger på siden.

 

Er ikke allverdens jobb som skal gjøres på undersiden. Regner med jeg er ferdig med det i løpet av sommeren.

 

Det mest spennende akkurat nå er at bestilte deler for ca 46500kr er på vei til meg fra USA.

Komplett forstilling med A-ramer i rustfritt, polert stål (20000kr)

6 trinns manuell gearkasse (17000kr).

Alu "airgap" innsug (1300kr).

Elektronisk HEI fordeler (1000kr).

Pent brukt 5,7L V8 motor 1992 modell (7200kr)

Delene er fremme i midten av neste måned.

 

Grunnen til at jeg bestilte dette akkurat nå er at jeg vil sette vekk karosseriet for en periode etter at jeg er ferdig med undersiden på det. Da står chassiet for tur og karosseriet vil bli stående inntil chassiet er klart.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å se litt skikkelig Old school prosjekter på dette forumet også..

så tøft ut dette, rått karosseri det er på 32/34 ford.. Men syns å ha hørt at det er "ulovlig" og bruke jaguar bakasel i norge, kan jo selfølgelig være at jeg tar feil da...

 

Hvorfor ska d være ulovlig da?

1991 Opel Calibra 16v 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke værre å få bilen godkjent med Jaguar aksel enn med andre aksler.

Det er SUMMEN av alle endringene som evt setter stopp.

 

Må innrømme at jeg ikke har søkt om Jagaur akselen ennå. I den innvilgede søknaden til trafikkstasjonen brukte jeg stiv bakaksel med såkalt K-link oppheng, men har ombestemt meg i ettertid.

 

Siden Jagaur akselen ikke krever større inngrep i ramma enn K-link opphenget, og annen baktravers allerede er godkjent, kan jeg ikke tro det skal være noen problemer med å få godkjent denne endringen i planene.

 

Men for all del. Man vet jo aldri...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke værre å få bilen godkjent med Jaguar aksel enn med andre aksler.

Det er SUMMEN av alle endringene som evt setter stopp.

 

Må innrømme at jeg ikke har søkt om Jagaur akselen ennå. I den innvilgede søknaden til trafikkstasjonen brukte jeg stiv bakaksel med såkalt K-link oppheng, men har ombestemt meg i ettertid.

 

Siden Jagaur akselen ikke krever større inngrep i ramma enn K-link opphenget, og annen baktravers allerede er godkjent, kan jeg ikke tro det skal være noen problemer med å få godkjent denne endringen i planene.

 

Men for all del. Man vet jo aldri...

er det diffbrems i den akslingen?

bruker jaguar også dana akslinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke diffbrems, nei.

Selvsagt er det grommest, men i forhold til hvor mye man faktisk har brukt for det, er det svært dyrt. Har ikke tenkt å kjøre dragrace med bilen uansett.

 

Har også hørt om folk med motorsterke, lette hotrod's som har problemer på regnvåt asfalt. Begge bakhjula slipper i en rundkjøring osv...

 

Utvekslingen er på 3,57:1

Høres kanskje litt høy ut, men med 6 trinns manuell kasse mener jeg det skal bli helt fint.

 

Sendte søknad om endring av planene for bakaksel idag, så nå er det bare å vente å se.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke diffbrems, nei.

Selvsagt er det grommest, men i forhold til hvor mye man faktisk har brukt for det, er det svært dyrt. Har ikke tenkt å kjøre dragrace med bilen uansett.

 

Har også hørt om folk med motorsterke, lette hotrod's som har problemer på regnvåt asfalt. Begge bakhjula slipper i en rundkjøring osv...

 

Utvekslingen er på 3,57:1

Høres kanskje litt høy ut, men med 6 trinns manuell kasse mener jeg det skal bli helt fint.

 

Sendte søknad om endring av planene for bakaksel idag, så nå er det bare å vente å se.

 

jeg kjøte meg truetrac diffbrems.. men den passer ikke i jaguar aksling.

du kan jo høre med http://www.reiderracing.com folkene hva det koster for diff til din aksling..

 

jeg måtte ut med ca. totalt 4000 inkl frakt, toll og mva..

da er det diffbrems som går på tannhjul istedenfor lameller, tåler 654nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Fikk nettopp positivt svar på bruk av Jaguar bakaksel.

 

De liker ikke justerbar reduksjonsventil til bakbremsene, men jeg minnet de på at biler som f.eks Volvo 140 og 240 serien har dette originalt.

 

Dessuten tilbød jeg meg å prøve uten først, og dersom jeg MÅ bruke det, å montere den i bagasjerom, motorrom el. slik at den ikke kan justeres under kjøring.

Jeg vet at de er redd for at jeg skal bruke den til en "burneventil" men det er ikke mine planer i det hele tatt. De mente også at de kom til å kreve å få forsegle ventilen når rett innstilling er funnet, noe som er helt greit for meg.

 

Ellers nærmer karosseriet seg sluttføring. Rustfritt og komplett for føste gang siden 1961 da skiltene ble levert for siste gang.

Det har hengt på en såkalt Dolly-innretning en stund nå. slik at jeg kommer til på undersiden av det. Her er noen bilder:

 

dolly_1_low.jpg

 

ferdigunderside.jpg

 

Beklager billedkvaliteten. Blitzen på digitalkameraet når ikke langt nok.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår