Gå til innhold

hvordan latetrykk kjører en B230ET på orginalt ?

Ranger emnet


Kennet

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Haien

 

øøøh! leste litt feil ;) i b23et e d no vel ikke 405 topp orginalt!!! seriøst?

 

er det på den jeg har iallefall...stått i en 760TIC fra 83-84...men nå i min 244..

b23et er jo en skikklig kraftig maskin..org med 186hk med 0,5 (mulig det er 0,6) trykk..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er ikke helt riktig...hehe.. blikka er en b230ft,men toppen kommer fra en standart org. b23et fra en 760tic 84 mod.. b23et blokka var full i vann..så hev over toppen på en annen blokk jeg hadde..

 

så har/hadde en b33et med 405 topp før jeg pella den i biter..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

den er ikke helt riktig...hehe.. blikka er en b230ft,men toppen kommer fra en standart org. b23et fra en 760tic 84 mod.. b23et blokka var full i vann..så hev over toppen på en annen blokk jeg hadde..

 

så har/hadde en b33et med 405 topp før jeg pella den i biter..

 

m,m men jeg tror ikke den hadde 405 topp orginalt :rolleyes:

 

menmen!! jeg vil og ha b230ft!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

 

m,m men jeg tror ikke den hadde 405 topp orginalt :rolleyes:

 

menmen!! jeg vil og ha b230ft!!!!

 

kjøpte den av en gammal kæll som har hatt kjerra fra dag en...så tror ikke han har heve på en 405 for å si det sånn...:rolleyes:

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

Hvor mange hester har en FB - fikk tilbud på en komplett til 3000,-

b230fb tror jeg har 136hk.

b23et har 405topp og 173hk (motronic ... 012boks)

b230et har 531topp og 182hk (motronic ... 022 boks på man og ... 026 på aut)

b230fk har 530topp 135hk (LH-jetronic2.4)

b230ft har 156hk med LHjetronic 2.2 og 165hk med LHjetronic 2.4.

 

Nå er det vel også slik at luftmengemåleren på b23et og b230et er litt liten, og klaffen bånner ved effekter rundt 210hk (har jeg lest ett sted, uten at jeg skal være for sikker på det) Når den klaffen bånner, får heller ikke styreenheten gitt "beskjed" om at dysene skal gi mer bensin:) Men løsningen kan være en annen bensintryksregulator. Vet ikke hvor mye mer man kan hente på en bedre btr, men veldig mye er det vel ikke?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg fikk slenge inn mitt spørsmål på denne topicen, så lenge det var B230ET det var snakk om her uansett....

 

Vurderer å handle inn en 760 TIC fra Sverige, denne er det en B230ET i..

 

Han skal ha rundt 8000 for den.. Er det verdt det?

Motoren har gått ca 240, og er det da mye stress å ha service på denne, og bytte eventuelle slitedeler? Er det noen kjent svakhet ved disse motorene? Skal ikke ha mer enn ca 200 hk, så denne passer vel da ganske bra?

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bozzo

Tenkte jeg fikk slenge inn mitt spørsmål på denne topicen, så lenge det var B230ET det var snakk om her uansett....

 

Vurderer å handle inn en 760 TIC fra Sverige, denne er det en B230ET i..

 

Han skal ha rundt 8000 for den.. Er det verdt det?

Motoren har gått ca 240, og er det da mye stress å ha service på denne, og bytte eventuelle slitedeler? Er det noen kjent svakhet ved disse motorene? Skal ikke ha mer enn ca 200 hk, så denne passer vel da ganske bra?

 

Hvilken årsmodell er det?

Er nok uansett verdt 8000, får alltids solgt litt deler til overs også.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000.. tror det kan være et bra kjøp ja. som skrevet før.. hvilken årsmodell er det? fra 88 kom de vel med multilink bakaksel. er det 760 fra 82 tom84 står det ikke b230 men b23 i den (hvis ikke motoren er bytta). ikke at det har så mye å si uansett

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår