Gå til innhold

hvordan latetrykk kjører en B230ET på orginalt ?

Ranger emnet


Kennet

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes jeg så noen som mente at B230ET kom med 531-topp jeg? For han jeg skal kjøpe bilen av sa at det var B230ET motor i den, ikke B23...

 

Men, han er jo svensk da så.. :D :rolleyes:

 

EDIT:

Engine name: B23FT

4 cylinders, 2 valves / cylinder

Turbo: yes

Fuel type: gasoline, Fuel delivery: Bosch LH-Jetronic pulsed fuel injection

Displacement: 2.316 litres = 141.3 cu. in.

Compression ratio: 8.7 : 1

Notes: Overhead cam, tough and durable, non-interference head [uRBANCIC]. Forged crank, rods and pistons [MICHAEL1].

Cars that use this engine: (1984 760 Turbo)

 

Fant dette i threaden om forskjeller fra B23 - B230...

 

Der står det også at -84 mod 760 kommer med 405 topp, men står ikke noe om hvilken kam den kommer med.. Noen som veit dette?

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bozzo

Jeg synes jeg så noen som mente at B230ET kom med 531-topp jeg? For han jeg skal kjøpe bilen av sa at det var B230ET motor i den, ikke B23...

 

Men, han er jo svensk da så.. :D :rolleyes:

 

Kan være en sen 84mod, utsyrt som en 85.

Da med B230ET, men du får håpe det er en B23ET.

Selv om en 230Et takler 220-230hk ganske greit.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut, som jeg har skrevet i en EDIT lenger opp her, at det er nok en original 405 topp på den..

 

Men finner nok ut i løpet av dagen hva slags motor det er, så da blir det nok handling på søndag tenker jeg :)

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo 244 TIC

hmmm...kk! alle b23ET jeg har sett er da mek inj ihvertfall

Da kan det ikke være b23et du har sett, for den har motronic. Alle b23et har motronic! PUNKTUM! :)

Det er sikkert b21et du har sett da:) Den har k-jetronic.

 

bozzo: b23et har B-kam, mener jeg å huske?

 

Slik jeg har oppfattet det, så er b23et den motoren man kan dra mest ut av, uten å bytte innmaten i blokka. Man bare polerer, vektjusterer og betongfyller, så er den god for over 400hk:> men selve b230ft/fk blokka tåler mer, men innmaten (stempler, veivstenger osv..) klarer bare 300-350hk?

b230et blokka brukes jo sjeldent i seriøse prosjekter. Disse motorene har en tendens til å rase? En kammerat av onkelen min raste sin b230et når han skulle kjøre kjærringa til fødeavdelingen, og han kjører aldri hardt og motoren var helt orginal (ikke trimma).

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bozzo

Dette var visst en B230 motor med en B23 topp sa han jeg skulle kjøpe den.. Og jeg skulle få den for 8000,-

 

Er det da egentlig verdt det? Det var ikke diffsperre eller noe på den..

 

Det der sier ikke mye om motoren.

Er det 405 topp med 230et blokk?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bozzo

Slik jeg skjønte det så var det nok det...

 

Men jeg kjøper den nå uansett jeg, skal ikke ha ut så mye fra den allikevel så.. :)

Det sa jeg også da jeg satte inn min B230ET. Var fornøyd i en uke, også ville jeg ha mer:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men litt må man jo regne med da.. Hehe

 

Skal ihvertfall vente til sommeren igjen før jeg henter ut mer, men det blir ikke fra 240'n tror jeg, da er det nok heller (dessverre) en S2 eller en 200sx som skal under kniven.. Kanskje eventuelt en cosworth.. *skamme seg* :(

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår