Gå til innhold

Knut sin Astra Bertone

Ranger emnet


Splat-dd

Anbefalte innlegg

Siden jeg selv har funnet mye kjekt og se på og lese om om biler og se bilder tenkte jeg at det kanskje var på tide at jeg også la ut litt om bilen min.

 

Etter å ha hatt lappen til moped i et par år var det på tide til å kjøre opp til bil, og da er det jo kjekt med egen bil. I løpet av det siste åre med klasse B fant jeg noen nogenlunde pene Vectra. På grunn av økonomi var det usakt hva jeg skulle ende opp med.

 

Sammen med faren min lette vi rundt omkring i lokale annonser til nett-annonser nettet rundt. Etter en del leting fant vi en pen combi-coupe 96mod. Var så på den og fikk prøvekjørt, men på tur hjem ble den glemt. For så en pen bronse(?) farget sedan 97mod som skulle vise seg til å være lys grønn.(og en del rust). Noe som ikke falt i smak. Slik fortsatte det med biler som var litt for langt unna, og til litt for høy pris i for hold til virkeligheten, eller feil & mangler...

 

..Etter en lengre stille periode med e-mail fra finn.no av nye biler innenfor auto-søk og daglig sjekking av autodb.no kom jeg atter en gang over

..en Opel Astra G Bertone Coupé 1,8 16V 2000mod. Som ifølge annonsen stod i Tromsø. 2 timers kjøring. Hadde sett den tidligere, men grunnet høy pris ble den uaktuell. Denne gangen var prisen satt ned 14k siden den gang, og dermed mer interessant.

Var med en gang med laptop'en i fanget på fadern at han måtte sjekke Bertone'n igjen. Ja, den var satt ned i pris.

 

Når jeg kom hjem fra jobb et par dager etter jeg hadde vist annonsen, sa han at han hadde ringt på bilen. Hvis jeg var intressert kunne vi få til et møte med han som eide bilen.

 

Etter å ha ventet lenge nok møttes vi og jeg hadde et positivt inntrykk av bilen. Sort lakk og innvendig med beige interiør og sports skinnseter.

 

På tur hjem var jeg spent og grunnet mørke fikk jeg ikke sett ordentlig på bilen. Så jeg suste rett på nett for å finne ut hvordan bilen egentlig så ut og hvordan jeg kunne få den med pimping.

 

Men så er det jo en 3-dørs. Så måtte jo selvsagt spørre min kjære hvordan hun så på at det ikke var passasjerdører. Da sa hun det var greit at hun skulle løfte på rumpestumpen hver gang noen skulle bak, så da var det i boks!;)

 

Etter en del surfing rundt datt jeg innom bilforumet og fant ut hvor pen bilen egentlig er, og fikk mange gode ideer til hva som kan gjøres for å pimpe den litt opp.

 

Mitt første møte med Coupe'en:

diverse707.jpg

diverse706.jpg

 

(23.09.2009)

Etter litt fram og tilbake var bilen vel plassert hjemme:

diverse763.jpg

diverse760.jpg

diverse761.jpg

 

(15.10.2009)

Etter hvert var den på veien, med gjennomgått service (siden det var en stund siden), byttet diverse, på med vinterfelger og nye skilter.

diverse785.jpg

diverse779.jpg

diverse781.jpg

*Bildene ble ikke tatt rett etter polering

 

(03.11.2009)

Så etter en liten shining av bilen med høytrykk og svamp må man ha en liten shooting.

Resultat:

diverse913.jpg

diverse878.jpg

diverse885.jpg

Speilblankt må til.;)

 

Da nærmer Kong Vinter seg her oppe i nord.

Så da satt jeg meg liksesågodt ned for å se etter pimping.

Nye dør-pins, dørkmatter fra Tyskland med Vauxhall logo, skulder pads med Vauxhall & merket på, bilstereospiller (Kenwood KDC-W7544U) og adapter til rattkontroll. For at rattkontrollen skulle fungere måtte det ofc omkobles på iso. Dermed ble strømtilførselen/minne brutt ved stans. Ved omkobling for strøm, så den ikke datt ut, ville ikke rattkontrollen fungere. Snodig det der, noen som har vært borti slikt?

 

Har også planer om å få hengt opp Jensen 7501 bærbar dvd-spiller på midtkonsollen. Denne har divx, usb, video inn/ut, dvd slot-in. Planer videre med denne er å få koblet den opp til en nokså

nedstøvet PS2.

Trådløs PS2-stikke er underveis.(1 kable mindre å tenke på).

 

Har fikset tak i 12v-adapter til PS2'en så dette fungerer utmerket. Videre blir det å få hengt dvd-spilleren opp på midtkonsollen.

 

For å få dette mest gunstig har jeg gjort som "thklinge", flyttet bilstereoen ned noen hakk, og tanken er å feste dvd-spilleren der stereoen en gang var plassert.

Før:

diverse989.jpg

En lettere modifisering innvendig:

diverse993.jpg

For så å flytte spilleren ned:

diverse997.jpg

Festet i monteringsramme uten modifikasjoner med cd-holder rommet. Litt trangt, men lar seg gjøre.

*Ja, kontakten i ledningene til varmeapperatet er ikke helt optimale. Dermed null lys.

 

Inntil videre, stort sett orginal!

 

Men som nevnt vil jeg påkoste bilen litt opp pimping.

Tenkte i alle fall en spoiler av noe slag. Så kom jeg over en brukt Irmscher hekkspoiler. Lakkert Titan Gull, men tenker gullfargen ikke egner seg i noe stor grad på sort.

Noen formeninger angående gull på sort?

 

Har funnet mange spennende stylings-prosjekter her inne. Der det innebærer modifiseringer av interiør dvs. instrumenter, lys i alt av brytere, i instrumentene, plasmaskiver, multidisplay osv. Men så kommer det til det å ha evnen til å gjennomføre en slik omjustering.

Ved skifting av pærer/dioder i alle brytere krever sitt, og ser ikke på det som det viktigste. Foreløpig er tanken på lyd og utseende i fokus. Men som vist av blant annet "thklinge" og "ALJ_GSi" sine biler der de har puttet inn OPC instrumenter, noe som jeg synes ser utrolig bra ut, er noe som kunne uten all verden peiling gjennomføres.

 

Noen av mine vurderinger i første omgang var Angel-eyes. Dette syntes jeg så sinnsykt kult ut. Men etter revurdering venter jeg med det eventuelle skiftet, men kanskje xenon. Har hørt snakk at lyset er dårlig med angel-eyes, men samtidig at det mulighet for å montere xenon i de. Om det er mulig vil jo lyset etter det man hører/leser, bli mye bedre.

 

Etter leting rundt omkring fant jeg omsider bilde av en sort Bertone med den stylingen jeg syntes var pen og ikke overdrevet, som enkelte typer styling fort kan bli.

 

Som "thklinge" og "Opel4ever" har gjort. Har jeg bestillt meg Rieger Infinity styling-kittet. Et kit med framfanger, sideskjørt og hekkskjørt.

 

Så er det til vurdering om jeg skal hive på lyktesenkere, og bakrutesenker. Men det får jeg se når den tid kommer.

 

Tankene svinger også innom litt mere lyd. Et sportfilter hadde i liten grad skadet. Også er et effektanlegg under vurdering.

 

Vurderer også en ny grill. Vurderingen ligger på en Lumma grill.

L_1065992430c100014lec.jpg

 

Ytterligere ønsker man seg noen fete sommerfelger.

Men det vil tiden vise.:)

Endret av Splat-dd

Knut B. Richardsen

Opel Astra G Coupé aka Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finfin bil det der, gratulerer :)

 

Har siklet lenge på en Astra Bertone selv, men ettersom jeg vil ha litt større motor blir det for dyrt. Du får kikke litt på Klingeberg sin bil (ligger tråd på forumet her også), ikke den verste inspirasjonskilden om du skal hive deg i gang.

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett slike med med 20" og mye senk, og bare det er nok, til å ha en dritfeet bil!

 

Du har i værtfall rette fargen, så mørke detaljer er et must ;)det eneste jeg ikke likte er at du har handlet deg rieger kit. det synes jeg blir veldig Calibra styling på denne bilen

 

men ellers

 

Gratulerer med fet kjerre!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett slike med med 20" og mye senk, og bare det er nok, til å ha en dritfeet bil!

 

Du har i værtfall rette fargen, så mørke detaljer er et must ;)det eneste jeg ikke likte er at du har handlet deg rieger kit. det synes jeg blir veldig Calibra styling på denne bilen

 

men ellers

 

Gratulerer med fet kjerre!

 

Haha! Det tror jeg er den første seriøse og hyggelige kommentaren jeg har lest fra deg;)

 

Til trådstarter: Grattis med finfin bil:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfin bil det der, gratulerer :)

 

Har siklet lenge på en Astra Bertone selv, men ettersom jeg vil ha litt større motor blir det for dyrt. Du får kikke litt på Klingeberg sin bil (ligger tråd på forumet her også), ikke den verste inspirasjonskilden om du skal hive deg i gang.

 

 

Takktakk :)

Selvfølgelig ville det vært kjekt med en 2.0 med 190 gomp, men det koster.

 

Hehe, vet godt om "thklinge" sin bil og at den er ute for salg.

Den er meget godt gjennomført og har +++

Sammenlignet, er bilen min orginal, og en del hakk billigere.;)

Morsomt at du nevnter det med inspirasjon. For det er akkruat der jeg har hentet en del av inspirasjon og så muligheter med Bertone.

Knut B. Richardsen

Opel Astra G Coupé aka Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett slike med med 20" og mye senk, og bare det er nok, til å ha en dritfeet bil!

 

Du har i værtfall rette fargen, så mørke detaljer er et must ;)det eneste jeg ikke likte er at du har handlet deg rieger kit. det synes jeg blir veldig Calibra styling på denne bilen

 

men ellers

 

Gratulerer med fet kjerre!

 

 

Bilen kan bli meget bra. Som du sier, "thklinge" sin Titan gull'e med 20" og MYE senk er fet. Her i Nord er det som alle vet en del snø og ujevne veier, derfor er det begrensninger for hvordan man skal senke og modifisere understellet/hjul. Så får se hva som skjer, men 20" blir det neppe!

 

Som jeg har nevnt har jeg sett rieger-kittet på noen coupeer og synes de ser veldig bra ut. Derimot vurderte jeg full Irmscher update med skjørt, front splitter og bakleppe, men revurderte det grunnet pris, og at det går 1 annen Bertone i området. Og den har Irmscher. Ellers er det mye som blir overdrevet..stygt.

 

Takkerogbukker!

Knut B. Richardsen

Opel Astra G Coupé aka Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(03.12.2009)

Så da var spoileren kommet!:)

Hentet av en Titan-gull Bertone i UK.

diverse104.jpg

Alltid like spennende med nye pakker.:D

diverse105.jpg

Gull på Sort, anyone?

 

Har hatt en liten tanke om å ha bilen sort, mens stylingen gull.

Men har tanker om at resultatet ikke kommer til å bli så "tilfedstillende".

 

diverse071.jpg

diverse061.jpg

Knut B. Richardsen

Opel Astra G Coupé aka Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det klart for en liten update!

(09.12.2009)

Som tidligere sakt, er det alltid spennende med nye pakker!

Vurderte dra og hente pakken i stv, men i håp om at det skulle gå greit med plass kjørte jeg liksågodt Bertonen.

Rieger Tuning styling-kittet er kommet!

dsc00122t.jpg

dsc00121j.jpg

Kan vel i grunn ikke si at jeg hadde så mye å gå på.

 

Men helt og pent var det!:thumb

dsc00126f.jpg

Gjett om jeg gleder meg til våren!:D

*Mobilbilder!!

Knut B. Richardsen

Opel Astra G Coupé aka Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår