Gå til innhold

the Stig

Bruker
  • Innholdsteller

    154
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om the Stig

  • Bursdag 10/25/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Vectra-A
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2.0i
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    K&N Filter, Simons effektanlegg, endret blanding (for ekstra mye moro).
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

the Stig's Achievements

  1. Howdy! Har omsider innsett at den lille fossen av oljen rennende nedover motoren min muligens ikke er helt optimalt. Gikk derfor tappert til verks med å bytte toppdekselpakning, men møtte dessverre på en vrien nøtt nokså fort. Nemlig at selve topplokket/dekslet sitter støpt fast. Har løsnet samtlige av de åtte mutterne, men dekslet sitter fortsatt som sveist. Har prøvd å lirke forsiktig med flattjern langs kantene, og klarer riktignok å såvidt løfte på dekslet på høyre side. Har også forsøkt å forsiktig banke på lokket fra side til side, men uten at det har hatt noen effekt. Spørsmålene blir da som følger: Er det noen ytterligere skruer/muttere jeg har oversett? Har bemerket meg at det sitter en enkelt mutter på baksiden av hvor det første sylinderet er (venstre til høyre). Og om jeg ikke har oversett noen skruer, hvor mye kraft kan egentlig da anses som forsvarlig? Personlig ser jeg egentlig ingenting i veien for å bruke nokså mye kraft, men det kan selvsagt tenkes at det er noe jeg ikke tenker på/overser. På forhånd, takker og bukker for svar :) -- Legger til litt informasjon om kjerra i tilfelle det ønskes, Vectra A '95 2.0i, C20NE.
  2. Virka for godt til å være sant dette, men er jo merkelig om et (seriøst?) verksted anbefaler dette. Moro om du gir det et forsøk, kunne jo vært spennende å høre om det fungerte. Dog, det forutsetter vel at du får kjørt bilen på en dynamo, placebo-effekten er jo et velkjent "problem" hos mange hobbytunere :P
  3. Joda, effektanlegget ble montert i sommer det. Så kombinert med åpent luftfilter er det om ikke annet, veldig fin lyd ut av bilen -- og særs god gassrespons. Tipper jeg har fått minst 15 ekstra psykiske hestekrefter, men hadde vært moro å kjøre saken på en dynamo. Uansett, fram til sommeren skjer det nok lite med Vectra-en, den blir nok transportmiddel og intet annet fram til da :(
  4. Fysøren så store felger løfter Vectra A, jaggu meg på tide at jeg får noen fete 17" på min :P
  5. For å komme med en småfrekk off topic: Var det mye arbeid å montere fjærene? Har vurdert senkesett på min i evigheter, men er litt redd for at det blir for mye arbeid for en grønnskolling som meg :)
  6. Finfin bil det der, gratulerer :) Har siklet lenge på en Astra Bertone selv, men ettersom jeg vil ha litt større motor blir det for dyrt. Du får kikke litt på Klingeberg sin bil (ligger tråd på forumet her også), ikke den verste inspirasjonskilden om du skal hive deg i gang.
  7. Hørtes jaggu grusomt ut, men snodig om det er filteret som skal lage den lyden? Min bil med tilhørende K&N-filter og Simons-eksos høres faktisk ganske grom ut, og tomgangen er nærmere rallybil enn snekke :P
  8. Men herregud da mann, nå sier "|Vectra|" at han har kjøpt de hos en lokal forhandler - er det da så ille at jeg spør hva han betalte hos de? Fred være med oss.
  9. Det er felgene NostraD nevner? Hvor fikk du kjøpt de? :)
  10. Hmm, okai. Da er ihvertfall den delen grei. Men du tror det er lite effekt å hente ved å fjerne den altså? Mistenker at den er nokså tett, men om det blir hipp som happ ved å la den stå gjør jeg selvsagt det. EU er i førsteomgang ikke det som bekymrer meg mest, bilen var på EU sist mandag og kom gjennom feilfritt.
  11. Hepps. Da er mitt Simons effektanlegg endelig like rundt hjørnet. I den anledning har jeg lurt veldig på hva jeg skal gjøre med katalysator. Jeg har hørt veldig mange motstridende ideer med tilhørende begrunnelser, så nå er jeg veldig i beit. Noen sier at jeg burde erstatte den med et rør, eller alternativt å slå i stykker katalysatoren. De påstår det vil gå helt fint og trolig gi best effekt. Andre sier derimot at jeg vil få for lite bakpress (og dermed dårligere effekt) om jeg gjør det, og attpåtil vil trolig motorstyringa gå helt amok grunnet ingen/rare signaler fra lambasonden. Regner med det er helt sikkert noen her som har litt erfaring med dette, så hva anbefaler dere? På forhånd, takk for svar. Edit: Legger til at vi snakker om en 2.0i 8V Vectra A '95.
  12. Hehe, jo - som emnetittel sier kom jeg over denne bilen for noen måneder siden, ikke en voldsomt vakker sak, men felgene fanget oppmerksomheten min. Noen som aner hvilke felger dette er? Ettersom de har Opel-emblem regner jeg med de er originale, men det kan jo selvsagt være noe som er montert på i ettertid. Om felgene i tilfelle er originale, er det noen som aner om de er mulig å få kjøpt enda? Og sist, men ikke minst, hva er prisen i så tilfelle?
  13. Hihi, morsomt at du skulle gjenopplive tråden nå - var nylig på BilXtra å bestilte akkurat det settet til 2750. Så sparte trolig noen hundrelapper i frakt da :) Når det er sagt, er det noen som vil spå i hvordan det blir med effekten om jeg erstatter katalystator med et rør i kombinasjon med dette anlegget? Mistenker at jeg kanskje ikke får nok bakpress (slik jeg har forstått det bør man helst ha noe press).
  14. Forstår ikke hvorfor du ikke vil bruke binderstrikset. Koster 10 øre for en binders, og er strengt talt like enkelt som å bruke en leser.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår