Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by rakriste

Siden jeg fikk ett klart ja av biltilsynet om å fjerne dørhåndtak så har jeg idag skaffet ett åpne kitt.

 

vet ikke når jeg kommer til å tilpasse dette, men kjekt å ha i skuffen :)

 

skal ha en på fører og passasjer dør.

førerdøren åpnes med alarmen!!!

DSC00679.JPG

 

DSC00680.JPG

 

Teach me how! I beg you! :D

 

Ser forresten ut til å bli grom denna :)

Og hva koster en sånn som det er bilde av :P

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en kontakt person på biltilsynet.

har latt denne person få god innsikt i planer og ideer rundt bilprosjektet mitt.

alt fra motor, sikkerhet, styling osv. det meste har jeg dokumenter på fra Møller undertegnet av Tom Sagerud eller tüv.

 

han forteller meg så hva han er skeptisk til og hva som er greit, og dette med fjernet dørhåntak kontrollerte han i "boka" og der står det ingenting som gjør det ulovlig. om jeg gjør dette så skrives dette inn i vognkortet slik at fremtidige eu-kontroller går greit.

står det i vognkortet så er det lovlig!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakriste

jeg har en kontakt person på biltilsynet.

har latt denne person få god innsikt i planer og ideer rundt bilprosjektet mitt.

alt fra motor, sikkerhet, styling osv. det meste har jeg dokumenter på fra Møller undertegnet av Tom Sagerud eller tüv.

 

han forteller meg så hva han er skeptisk til og hva som er greit, og dette med fjernet dørhåntak kontrollerte han i "boka" og der står det ingenting som gjør det ulovlig. om jeg gjør dette så skrives dette inn i vognkortet slik at fremtidige eu-kontroller går greit.

står det i vognkortet så er det lovlig!

 

Må vel ha en "åpner" utvendig uansett.... en bekjent måtte montere en "nødåpner" for å få godkjent fjerning av dørhåndtak

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Lest igjennom alt her nå... interresant!

Må følge med nå som det blir eget VW prosjekt. Lære litt av deg! :)

 

Håper du holder det gående...

 

Skal holde det gående. har planlagt prosjektet fra siden jeg kjøpte bilen for snart 3 år siden. så gleder meg til å se resultatet selv.

 

legg ut bilder av ditt prosjekt oxo.. veldig motiverende å se andre som gjør tilsvarende og.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei du!

Har bare et lite spørsmål.

 

Hvor lang tid har du brukt på dette?

Og hvor mye betalte du for sandblåsing, grunning osv.?

 

Vurderer å gjøre det samme som deg (demontere alt og starte fra bunn). Men jeg vet ikke hvor lang tid det vil ta.

 

HVis jeg begynner til sommeren / høsten, så blir jeg 18 den 19. August NESTE år... dvs. jeg har litt over, eller akkurat ett år på meg. Det burde vel kanskje gå bra det om jeg har penger til deler osv.

 

Trenger bare et sted å mekke. Har bare en garasjeplass i fellesgarasjen. Den kan jo stå der mens den demonteres muligens... fraktes til sandblåsing, lakkering osv... tilbake på plassen og montere. Litt trangt om plassen kanskje, men man tar hva man har.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår